HorseReality del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
"I USA är tävlingar för passgångare – där man i regel länkar ihop hästens ben (på samma sida) med remmar så att normalt trav är omöjligt – vanligare än lopp för "regelrätta" travare. Lopp för passgångare förekommer dock inte i Sverige, mest beroende på att vår djurskyddslagstiftning är strängare än motsvarande i USA."
Är detta sant dock?? :eek::(
Ja det är sant
 
Jag har ÄNTLIGEN lyckats med en Shirebetäckning!
https://www.horsereality.com/horses/590056/foal-doe-590056:love:
553+559=558 och 4VG8G+3VG9G=4VG8G
Enda solket i bägaren är väl möjligen att det blev ett sto :rofl: inte ofta någon klagar åt det hållet :angel:

I övrigt fortsätter stofölsövervikten: 13 av 20 ultraljudade idag är ston. Så inte fullt lika häftig skillnad som förra gången med 14 av 16 :D
Du har mina sympatier. Jag har klagat åt det hållet :cool::D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Till skillnad från dressyr där det går ut på vem som går finast i en fyrkant..? :angel::D
Det är inte min favoritgren om du kunde ana det :angel: fast de har åtminstone piruetter! Om de slängde in lite sånt i islandshästtävlingarna så... :idea::D
 
Ja det är sant
:( Hade ju varit bättre att avla och träna på hästar som vill och kan springa mer i pass än trav utan tvång av remmar...

De där påminner mig dock om något ... Har för mig att jag sett såna förut utan att förstå vad de var till för, i galopp eller monte kanske? Eller så var det trav då också.
 
Aha, men om jag inte ser galet sitter ju de där såpass högt att det knappast påverkar hästarna mer negativt än annan utrustning, då är det ju inte så illa som jag föreställde det. :)
Fast vad händer om hästen slår över till vanlig trav? :cautious: Det undrar jag över. I traven här så avbryter man ju bara när hästen slår över till galopp utan att skada den (om man nu inte sågar den i munnen istället). Men vad händer med den utrustningen?
 
Fast vad händer om hästen slår över till vanlig trav? :cautious: Det undrar jag över. I traven här så avbryter man ju bara när hästen slår över till galopp utan att skada den (om man nu inte sågar den i munnen istället). Men vad händer med den utrustningen?
En häst slår inte över i trav från passgång, det är ju totalt motsatt benförflyttning. Galopp kan den hamna i och det borde även vara möjligt med de där remmarna. Och det "värsta" som händer är ju att hästen störs i rörelsen och hamnar i nån obalanserad mellangångart (högst troligt galoppaktigt, då det är vad som brukar ske vid balansproblem).
 
:( Hade ju varit bättre att avla och träna på hästar som vill och kan springa mer i pass än trav utan tvång av remmar...

De där påminner mig dock om något ... Har för mig att jag sett såna förut utan att förstå vad de var till för, i galopp eller monte kanske? Eller så var det trav då också.

Kanske tänker på såna där band eller vad det nu är som sätts på gångartshästar för att få fram högre benlyft? Det kom iaf jag att tänka på nu :laugh:
 
Hmm… Låter inte som att jag vill det. :(

Bättre att ta ut islandshästarna på travbanan då! :D
(spola fram 1 min om man vill direkt till racet). Ingen vidare filmkvalitet, men kul. :D
Jag tänkte först att de såg inte så snabba ut när de inte ens nådde fram till bilen men fick äta upp mina ord! De snabbade verkligen på sen! :rofl::banana::love: Det där skulle jag gärna se på! Äkta passlöp dessutom! :up::D
 
citerar mig själv för att lyfta min fråga :P Någon som vill hjälpa mig? Är det något att ha? Tänker som stud och tävlingshäst?
Iom att reiningen inte fungerar så blir det ju bara gissningar. Den ligger långt efter Quartrarna men det gör ju allt så. Exteriören är ju inte den mest lysande men färgen kan vara intressant. Jag tycker rent generellt att mustanger känns som lotteri men sen är de ju så fint ritade så man vill ju ha några bara för det.
 
Nu ska jag gnälla...om gnällande
Nu sitter folk och gnäller över att det är kaktusar på nordamerika bakgrunden för
"Det är ju inte överallt i nordamerika det är kaktusar"
Vad tror de att hela Europa är täckt av alper eller hela Asien av deltalandskap eller.....
Om de inte gillar bakgrunden varför bosatte de sig i såfall där? Det är ju enkelt att lösa skaffa nytt konto med bättre bakgrund eller punga upp med DPn det kostar att köpa 'rätt' sådan. Det finn sju rätt många olika miljöer att välja på.
Ursäkta kräkandet :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 730
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 873
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 696
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 378
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp