Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till skillnad från dressyr där det går ut på vem som går finast i en fyrkant..?Åh just det ja, de glömde jag!Mest pga jag har noll koll på dem, tycker att de verkar mest gå ut på vem som gör en gång finast runt i en cirkel - inte så jättekul
![]()
Hmm… Låter inte som att jag vill det.
Ja det är sant"I USA är tävlingar för passgångare – där man i regel länkar ihop hästens ben (på samma sida) med remmar så att normalt trav är omöjligt – vanligare än lopp för "regelrätta" travare. Lopp för passgångare förekommer dock inte i Sverige, mest beroende på att vår djurskyddslagstiftning är strängare än motsvarande i USA."
Är detta sant dock??![]()
Du har mina sympatier. Jag har klagat åt det hålletJag har ÄNTLIGEN lyckats med en Shirebetäckning!
https://www.horsereality.com/horses/590056/foal-doe-590056
553+559=558 och 4VG8G+3VG9G=4VG8G
Enda solket i bägaren är väl möjligen att det blev ett stointe ofta någon klagar åt det hållet
I övrigt fortsätter stofölsövervikten: 13 av 20 ultraljudade idag är ston. Så inte fullt lika häftig skillnad som förra gången med 14 av 16![]()
Det är inte min favoritgren om du kunde ana detTill skillnad från dressyr där det går ut på vem som går finast i en fyrkant..?![]()
Aha, men om jag inte ser galet sitter ju de där såpass högt att det knappast påverkar hästarna mer negativt än annan utrustning, då är det ju inte så illa som jag föreställde det.Ja det är sant
Ja det är sant
Fast vad händer om hästen slår över till vanlig trav?Aha, men om jag inte ser galet sitter ju de där såpass högt att det knappast påverkar hästarna mer negativt än annan utrustning, då är det ju inte så illa som jag föreställde det.![]()
Pfft. Piruetter är för hästar som inte kan springa snabbt.Det är inte min favoritgren om du kunde ana detfast de har åtminstone piruetter! Om de slängde in lite sånt i islandshästtävlingarna så...
![]()
behöver lite snabba råd, är detta någopt att spara?
74,19 REINING 74,2 (72,8 - 75,6) GP 73,75 Acc Agi Bal Srft 405 72 78 52 93 CON 75,50 Head Neck Shld Frtl Hndq 350 G- G G G- G-
mustang: https://www.horsereality.com/horses/590794/Foal-Doe-590794
En häst slår inte över i trav från passgång, det är ju totalt motsatt benförflyttning. Galopp kan den hamna i och det borde även vara möjligt med de där remmarna. Och det "värsta" som händer är ju att hästen störs i rörelsen och hamnar i nån obalanserad mellangångart (högst troligt galoppaktigt, då det är vad som brukar ske vid balansproblem).Fast vad händer om hästen slår över till vanlig trav?Det undrar jag över. I traven här så avbryter man ju bara när hästen slår över till galopp utan att skada den (om man nu inte sågar den i munnen istället). Men vad händer med den utrustningen?
Hade ju varit bättre att avla och träna på hästar som vill och kan springa mer i pass än trav utan tvång av remmar...
De där påminner mig dock om något ... Har för mig att jag sett såna förut utan att förstå vad de var till för, i galopp eller monte kanske? Eller så var det trav då också.
Jag tänkte först att de såg inte så snabba ut när de inte ens nådde fram till bilen men fick äta upp mina ord! De snabbade verkligen på sen!Hmm… Låter inte som att jag vill det.
Bättre att ta ut islandshästarna på travbanan då!
(spola fram 1 min om man vill direkt till racet). Ingen vidare filmkvalitet, men kul.![]()
Iom att reiningen inte fungerar så blir det ju bara gissningar. Den ligger långt efter Quartrarna men det gör ju allt så. Exteriören är ju inte den mest lysande men färgen kan vara intressant. Jag tycker rent generellt att mustanger känns som lotteri men sen är de ju så fint ritade så man vill ju ha några bara för det.citerar mig själv för att lyfta min fråga :P Någon som vill hjälpa mig? Är det något att ha? Tänker som stud och tävlingshäst?
Herregud, ser ju vansinnigt ut. Vad är hastigheten km/h?Pfft. Piruetter är för hästar som inte kan springa snabbt.
Ca 50 km/h.Herregud, ser ju vansinnigt ut. Vad är hastigheten km/h?