HorseReality del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså nää vilken otur jag har med confon på mina arabföl just nu :( sto 12G+hingst 7VG=stoföl 12 G...

Väntar hingstföl från samma hingst med ett sto med ett A och ett BA. Vågar nästan lova att den kombon kommer ge bättre utdelning. Bah....

@Murray Jag var och hälsade på i ditt pixelstall för att titta på den lille juicehingsten. Du får gärna behålla honom om du vill! Han är jättefin, men inte direkt bättre än pappa...

Vill du prova med Thornbush nu kanske? Eller har du nån annan hingst på gång? :)

@Murray Jag var och hälsade på i ditt pixelstall för att titta på den lille juicehingsten. Du får gärna behålla honom om du vill! Han är jättefin, men inte direkt bättre än pappa...

Vill du prova med Thornbush nu kanske? Eller har du nån annan hingst på gång? :)
Jag tänkte att du skulle få första tjing på nästa föl också, och så hoppas vi på sto denna gång.
Ja, det finns ju definitivt potential att bli ännu bättre :) Vad ska den lilla killen heta?
Här är Mazaly-avkomma förresten Pidasha Vart inte såå tokig? :D

Jag tänkte att du skulle få första tjing på nästa föl också, och så hoppas vi på sto denna gång.
Ja, det finns ju definitivt potential att bli ännu bättre :) Vad ska den lilla killen heta?
Här är Mazaly-avkomma förresten Pidasha Vart inte såå tokig? :D
Åh, vad snäll du är! Men det känns lite orättvist, tycker jag nog... :cautious: Vi kan ju iofs alltid betäcka och bestämma oss senare, om du kan tänka dig ett föl efter törnbusken, alltså. :rofl:

Vet inte alls vad han skulle kunna heta... Kom på nåt du! (Enkel lösning. För mig.) :D

Alla andra får bättre föl efter ”mina” hästar än jag får... :p Nä, men, den är ju inte alls dålig på något sätt, men inte heller super-duper-mega-bra om man ser till föräldrarna. Lägre GP än båda och allt... :rofl:

Dagens andra arabföl var inte heller någon pangpoängare. Även denna mamma 12G, pappa 5VG - fölet visserligen 2VG men också 1A och hingst. Nu börjar mina lite finare arabföl närma sig vuxen ålder så dessa damer och deras avkommor får nog åka till Gisela.

Hojta om det är någon som saknar en tävlingshäst! De tävlar bägge endurance - ingen har några lysande siffror så de är inte jätteroligt avelsmaterial men eftersom det är träningsnivå som räknas i end spelar det mindre roll ur tävlingssynpunkt. De är på CEI2 resp. CEI4-nivå så de har möjlighet att tjäna en och annan slant.

@Iamia Mitt första Malte-föl kom idag! Och jag dör lite, äntligen fick jag en riktigt bra hingst! 730 i GP, dressyrsiffrorna 89, 89, 93!!! :love: Dessutom 2 VG och 408 i hoppoäng.

Och bästa av allt, helt obesläktad med i princip alla mina bästa dressyrston som bygger på Hurrican och/eller Tarantino. Kan hända att han får växa upp rätt snabbt. :D
https://www.horsereality.com/horses/634410/foal-doe-634410
Yes! :up: Grattis! Vad roligt! Jag har varit rätt nyfiken på vad han skulle kunna åstadkomma... Mitt lilla marknadsfynd för 4000 HRC... :rofl::love:

Yes! :up: Grattis! Vad roligt! Jag har varit rätt nyfiken på vad han skulle kunna åstadkomma... Mitt lilla marknadsfynd för 4000 HRC... :rofl::love:
Haha ja, men verkligen. Jag fick ju ett till, ett sto också, men det fanns nog inget kvar till henne riktigt då hon knappt nådde över 80 på en enda punkt. Sämsta fölet det stoet fått, sett till GP. :rofl: Men hellre så än två halvdana. :D

Haha ja, men verkligen. Jag fick ju ett till, ett sto också, men det fanns nog inget kvar till henne riktigt då hon knappt nådde över 80 på en enda punkt. Sämsta fölet det stoet fått, sett till GP. :rofl: Men hellre så än två halvdana. :D
:eek: Han kanske är en sån där ojämn rackare... Jag har ett par på gång också. Får se hur det går. :nailbiting:

:eek: Han kanske är en sån där ojämn rackare... Jag har ett par på gång också. Får se hur det går. :nailbiting:
Tror det är stoet, främst. Hon är ett av mina äldsta ston och har väldigt blygsamma siffror själv, men ändå fått avkommor med 730 och dressyrsiffror i 90-klassen, så hon lär ha ett gäng väldigt låga siffror bakom också. :) Så tror inte att det beror på Malte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 091
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 544
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 851
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 446
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V