Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att vi utgör en egen undergrupp. En samarbetsgrupp? Avelsklubb? Oavsett så har det blivit lite lätt så att många av oss kanske tenderar att prioritera buke-hästar i avel och hellre säljer till andra här än till random person som började spela dagen innan de köper hästen och sen aldrig loggar in igen (skulle det hänt mina hästar? Mer än en gång? Kanske?) Men det finns en del andra aktiva med :)
Såklart, men jag har bara köpt några random hästar på marknaden innan jag visste vad jag höll på med och typ 3 av 5 hästar har NU några dagar senare visat sig tillhöra buke-folk :laugh:
 
Tror tyvärr både EmLar och min Eclipse (helbröder) är halvsyskon till ditt sto. Jag har en hingst till med GP680 men bara 2VG.
Ja, jag såg det. Har du länk till din hingst? Jag ska kika runt lite, men annars kör jag på att bara förbättra GP denna gång och hoppas jag inte tappar allt för många VG :p
 
Jag ser vilken gren som har högst värde och ja, jag tycker det rätt ofta skiljer sig mot rådet från uppfödaren. Sen väljer jag lite med hjärtat också, undviker vissa grenar och försöker även sprida ut lite så jag inte har för många som tävlar i samma klass samtidigt.
Fast då måste man ju ta med i beräkningen att det är olika många GP-delar som är med i olika grenar, så rent högst värde kan man inte gå efter. Jag har inte sett en enda häst där det inte stämmer med avelsrådet, däremot kan jag välja annorlunda ändå för att jag vet att det inte krävs samma höga nivå i vissa grenar. Men jag har få raser också, så min bild kanske inte stämmer. :)
 
Träningsbibel
Träningsstrategi (per bar):
Dressyr: Träna 60 min Trail x2 och 15 min Track x1 = 98%
Hoppning: Träna 60 min Track x3 = 99%
Eventing: Träna 60 min Trail x1, 30 min Trail x1 och 15 min Track x1 = 99% (i dagsläget kan man dock tävla oavsett träningsgrad)
Reining: Träna 60 min Trail x3 = 99%
Distans: Träna 60 min Trail x2, 30 min Track x1, 15 min Trail x1 =99%
Galopp: Träna 60 min Trail x5, 15 min Arena x2 =99%

Fyll gärna på om ni har koll på andra grenar. :) Eller lyckas få dressyren till 99. ;)
@Hedinn
Dressyr: 60 min trail + 45 min track + 60 min arena + 30 min arena + 2x15 min arena = 99% (om jag räknat rätt :D )
 
Det gäller alla levels! :) Och nej, du kan börja tävla NU! Hästen har totalt 98% på Training level-nivån (det ser du i level-baren till höger) och nu tränar du 15 min Track innan du sätter hästen i tävlingar idag, så fitness går upp (och matar och så, såklart). Så tävlar du för fullt. Sen gör du samma sak imorgon, 15 min Track på nästa bar som inte nått 100 än, så kommer du kunna tävla hästen ända fram t.o.m dagen du tränar den så sista baren på den aktuella nivån nått 100. Dagen därpå behöver du levla upp för att behålla fitness och då får du vänta med tävlingar tills du nått 98% på alla bars på nästa nivå. :)

Åh, vi kör liiite olika träningstaktik märker jag😁
Har lyckats få 99% på staplarna i Dressyren flera ggr men kommer inte riktigt ihåg hur, ska hålla koll & skriva en träningsbibel!👍
 
Fast då måste man ju ta med i beräkningen att det är olika många GP-delar som är med i olika grenar, så rent högst värde kan man inte gå efter. Jag har inte sett en enda häst där det inte stämmer med avelsrådet, däremot kan jag välja annorlunda ändå för att jag vet att det inte krävs samma höga nivå i vissa grenar. Men jag har få raser också, så min bild kanske inte stämmer. :)
Jamen då måste jag kanske dubbelkolla dokumentet - för jag ser rätt ofta lite underliga råd? Och då har jag såklart räknat snittet och även med ett öga på conformation. :)
 
Hur långt sträcker sig rabicanobärargenen?
Kan jag tex betäcka mitt sto, vars mor är Rabicano, med en hingst som inte är bärare och fölet blir bärare? Kan jag då betäcka det fölet (om det nu skulle bli ett sto) med en ranicanobärare/Rabicano för att få ett sånt föl själv?
 
Hur långt sträcker sig rabicanobärargenen?
Kan jag tex betäcka mitt sto, vars mor är Rabicano, med en hingst som inte är bärare och fölet blir bärare? Kan jag då betäcka det fölet (om det nu skulle bli ett sto) med en ranicanobärare/Rabicano för att få ett sånt föl själv?
Det är som med alla recessiva anlag. Om ditt sto har en mamma som är synlig rabicano så har det garanterat fått en enkel upplaga av genen med sig. Det betyder att det är 50% chans att hennes föl i sin tur får med sig genen. Om fölet har tur och får med sig genen så kan du få en rabicanohäst igen om du betäcker med en hingst som också har genen.
 
Fattar inget av spelet men har ett gäng fina hästar verkar det som :D:D
Har massa ponnysar och några trakehners och oldenburgare, my ponies are

https://www.horsereality.com/horses/385850/chocolate-chip-vdl
https://www.horsereality.com/horses/385799/cookie-monster
https://www.horsereality.com/horses/377331/dreamer
https://www.horsereality.com/horses/385852/perygl-yumi
https://www.horsereality.com/horses/298773/skyview039s-magic-merlin

Vet verkligen inte vad jag håller på med :rofl: Har typ inga pengar, hästarna har lågt GP, vet ingenting om avel eller tävling men dem blir day champions så det är väl bra :banana: Så är det gulligt när dom får blåa ögon med :D
PFFT
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 903
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 428
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 777
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 284
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp