Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående namn, jag döper AT till saker på turkiska, ryska, ungerska och turkmen typ. Oftast något som lite anknyter till färgen eller något liknande.

Övriga döps på tema efter stolinjen. Har en oldenburgarlinje med rymd/stjärntema och en med kungligt/titel tema.
 
Gah. :banghead: När man upptäcker att det, efter typ en vecka av prisutdelning, äntligen går en AT utställning i Europa och man glatt slänger in sin nya dyra hingst. Med jättedåligt resultat. Aahaa. Glömde att han inte har grimma på sig och att hans fitness och affection är jättedålig eftersom hans förra ägare inte riktigt skött om honom. :arghh:
 
Gah. :banghead: När man upptäcker att det, efter typ en vecka av prisutdelning, äntligen går en AT utställning i Europa och man glatt slänger in sin nya dyra hingst. Med jättedåligt resultat. Aahaa. Glömde att han inte har grimma på sig och att hans fitness och affection är jättedålig eftersom hans förra ägare inte riktigt skött om honom. :arghh:
Nej så surt :(
och för övrigt behöver du inte betala DP till mig :crazy:
 
Angående det här med att döpa om hästar. Eller snarare döpa dom. Hur många här har genomtänkta teman för hästarna? Hur mycket tid lägger ni på att få det rätt?

Namn är nästan den roligaste biten (det var samma sak när jag höll på med först kaniner och sen hästar i Second Life). Jag vill typ ha kennel bara för att få bestämma en massa kul namn, så virtuell uppfödning är ett substitut. ;)

Övergripande var tänkt att vara myter & fantasy, men hamnade lite snett med mina akhal tekes för jag hittade ingen passande mytologi med tillräckligt många namn. Så det blev persiska namn. Camarguerna får namn från Arthurlegenderna (börjar få ont om stonamn), mustangerna från Wheel of Time-böckerna och PRE från romersk mytologi (börjar få slut på hingstnamn). Envisas med att namnge alla, även de som säljs, så får nog utöka var jag tar namn ifrån snart.
 
Nej så surt :(
och för övrigt behöver du inte betala DP till mig :crazy:
Ja, lite. Men man borde ju ha hjärnan med sig. Ingen katastrof i och för sig, men man kunde ju ha sparat energin liksom...

Äh. 50 är ju rätt lite så det är ok. Stoet jag betäckte för ett par dagar sedan kastade, men 75 per föl känns ändå rätt överkomligt för en sån fin hingst. :up: Jag lovar att säga till om någon av dem inte blir dräktig nu! :p
 
Upptäckte för en stund sen att det var en friesershow.. Visade stoet jag hade kvar men har inte vågat kolla resultatet :D
De A-T jag visade gick det uruselt för, så jag misstänker nåt liknande resultat på den här.
 
Mina namnteman...
På camarguerna började det enkelt med stonamn på D och hingstnamn på Z. Utökades till hingstnamn på Y, men pga inköpta, redan döpta hästar är det lite kaos. Generellt stoföl döps efter sin mammas begynnelsebokstav (A-E eller R) och hingstar i nuläget Y eller Z.
2 av stona på C (köpta från samma person härifrån) heter Cake och Cookie, så deras föl får namn som Candy, Caramell osv

Araberna...
Foundationston får namn efter muskelavslappnande läkemedel eller lokalbedövningsmedel.
Foundationhingstar får namn efter sövande/sederande läkemedel.
Inköpta hästar uppfödda av andra med konstiga namn döps efter morfinpreparat.
Egenuppfödda föl döps med en kombination av föräldrarnas namn. Första två bokstäverna i stoets namn och minst två bokstäver i hingstens, och i den ordning de kommer.
Behöver jag nämna att jag älskar det här med namngivning? :D
 
Angående namn så är jag otroligt ostrukturerad.
I början döpte jag alla med första bokstaven samma som rekommenderade gren --> sjuttio elva miljoner hästar på D. De flesta jag köper orkar jag inte byta namn på. Några har namn efter färg eller egenskap osv (typ två svart-vita som fått namnen Chess och Checkmate), islänningar med isländska ord oftast kopplat till färg. Ibland hittar jag på lite i huvudet, ibland googlar jag och hittar något fint. Några har fått delar från föräldrarnas namn, några på samma tema som föräldrarna. Tex en fux-Norman fick engelsk namnet för Rödluvan - fölet blev Robin Hood. Density hittade jag bara på till en kladrub - hennes avkommor har fått namn tema på fysik - sorry för det @Arisj. Och Luminary till @Iamia kom från pappan som hette något med stars. Ni är såklart fria att byta namn :p
 
Jag tycker det är tacksamt när de är döpta. Har lite lågt lager på stonamn, men ska böra återanvända från tidigare i spelet. :D Att inlöpta får behålla sina namn gör att jag håller isär dem lättare.

Döper alla mina (även från foundation) efter drakar. Följer temat på hur jag döpte min enda egna riktiga uppfödning. :o:D
 
Jag har sett en del av er nämna att ni får DP när hästarna blir Day Champion. Är det en chans till det eller hur funkar det? Jag får bara 500 HRC.
 
Jag har sett en del av er nämna att ni får DP när hästarna blir Day Champion. Är det en chans till det eller hur funkar det? Jag får bara 500 HRC.
Ibland får man 100 DP, 1 FT eller 1 WT istället för HRC. Vet inte sannolikheten för det, men det händer inte jättejätteofta (inte för mig iallafall)...
 
Jag tycker det är tacksamt när de är döpta. Har lite lågt lager på stonamn, men ska böra återanvända från tidigare i spelet. :D Att inlöpta får behålla sina namn gör att jag håller isär dem lättare.

Döper alla mina (även från foundation) efter drakar. Följer temat på hur jag döpte min enda egna riktiga uppfödning. :o:D
Drakar finns med på kommande teman för mig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 799
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 048
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 491
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 979
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp