Bukefalos 28 år!

Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Namngivningen är ju det roligaste:D Döper oftast inte om inköpta hästar om de har ett namn
Jag har valt att använda suffix eller prefix på mina, alla utom A-T, har inte kommit på ngt bra...
Prexfix/suffix har tema vatten eler gprd
Brabant: van de Boererij - från gården på holländska och sen får de ett keltiskt namn
Fjord: prefix BG-efter gården jag bor på och korta nordiska namn
Islänningar: Såklart isländska namn med "fra Tingstäde"
Mustanger: CR eller Creek Ranch och sen har stofamiljerna egna teman, ex GoT, blomnamn på latin, Westlife-låtar, Boyzone-låtar, väderfenomen, färg
Norman cob: de la Ferme och sen lite olika teman till stofamiljerna
Shire: Courtyard som prefix
Suffolk Punch: Farmyard som prefix, namn från Hem till Gården
Welsh: Ffynhonnell som prefix och sen oftast ett walesiskt namn som passar med utseendet
PRE: Fuente som prefix, -vera i bokstavsordning(Altavera, Bellavera osv..)
Exmoor; Walesiska namn
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Angående namn är jag jättedålig på att döpa mina :o I början döpte jag alla på C, sedan blev det för svårt :angel: Fölungarna brukar jag döpa genom att kombinera föräldrarnas namn, så många av mina har jättefula namn. Tyvärr :D
 
Det är motsägelsefullt men det är lite jobbigt när det föds fina föl man MÅSTE behålla, det är liksom redan överfullt som det är :o

Idag har det kommit 4 föl hittills, varav två är definitivt keepers.
Först en liten welshhingst som är min första welsh med dressyrsnitt över 80 (88-88-69). Dessutom CR och SW1, fick tyvärr ett retligt A som ingen av föräldrarna har: https://www.horsereality.com/horses/356087/

Sedan min första PRE med GP över 660 (från föräldrarna 630 och 656). Dressyrpoäng på 236 vilket är högre än båda föräldarna också. Dessutom sto och pearl, däremot rejält sämre confo än båda: https://www.horsereality.com/horses/355573/

En liten söt W21 och Z hingst: https://www.horsereality.com/horses/355377/ Den kan jag dock sälja med gott samvete för han var mest söt :p

Sist en rätt så intetsägande welsh-hingst till, men confo på 5VG iaf: https://www.horsereality.com/horses/355631/llyr-devillian
 
Jag har beslutsångest över en hingstunge :arghh: Jag la ut honom på marknaden och har fått ett bud men börjar tveka på om jag verkligen vill sälja. Han är inte så bra att jag vill ha kvar honom för att ha i avel, har andra Akhal-Tekehingstar som är mycket bättre, men han är ju så jäkla söt så jag skulle gärna se honom växa upp. Jag har ju redan överfullt I stallet och en häst gör ju ingen skillnad, så jag kaaan ju beställa. Men är det värt det? :arghh:
 
Jag hade några föl som lämnade mamman idag så jag måste lösa bort 4 hästar. Jag har lite beslutsångest över vilka som får åka till Gisela. Jag löser det nog under dagen... Argh
Måste och måste. Det enda som händer är ju att du får lite överpopulation och inte kan köpa hästar.
/Shaggy med alldeles för många hästar
 
Måste och måste. Det enda som händer är ju att du får lite överpopulation och inte kan köpa hästar.
/Shaggy med alldeles för många hästar
Jag har också några för många periodvis. Fölen kommer ofta i flock! :D Men jag undrar om det kommer att fortsätta så.. med tanke på att det finns spelare med 600-700 hästar så räknar jag med att de kommer att göra nån slags begränsning så småningom. Men vad händer om alla de läggs ut på marknaden..? :crazy:
 
Jag har också några för många periodvis. Fölen kommer ofta i flock! :D Men jag undrar om det kommer att fortsätta så.. med tanke på att det finns spelare med 600-700 hästar så räknar jag med att de kommer att göra nån slags begränsning så småningom. Men vad händer om alla de läggs ut på marknaden..? :crazy:
De som har 600-700 hästar har vanligen tömt sitt retirement och tänker nu sitta och plocka xp på alla dessa djur för att hamna längst upp på rankinglistan. Blir det begränsningar och kostnader för att hålla så många så kommer de snabbt att stoppa in dem där de hör hemma. Antalet som kommer ut på marknaden skulle jag tro är försvinnande litet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 972
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 846
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 916
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 693
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp