Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina shires är fast i samma show som jag stoppade in dem i i tisdags morse. :cautious:
I helgen blir det att minska hästbeståndet drastiskt till under 50 så jag orkar ta hand om alla hästar nu när det laggar så mycket, men jag vill ju behålla de flesta :cry: eller i alla fall sälja, men det går ju inte att sälja ens medelmåttiga till bra hästar med roliga färger längre. Hoppas de löser överbelastningsproblemen snart.
 
Ang namn på hästarna: jag döper foundationhästar/vildfångade efter ett tema, och med mitt stuterinamns förkortning före om de inte har föl sedan innan.
Har de föl sedan innan får de behålla sitt namn och får min stuterinamnsförkortning som tillägg efter namnet istället.
Är de uppfödda av någon annan får de behålla sitt namn, med tillägg av min stuteriförkortning efteråt.
Jag har köpt någon uppfödd av annan som hetat typ 3VG9G, den fick namn efter tema, med mitt stuterinamn först.
Jag har ännu inte köpt någon med fult namn. :D
 
@Laa Ha ha! Där ser man... :rofl: Att hon är ok kan jag ju lista ut, men jag är inte så inne i arabvärlden så att jag ser detaljer så att säga. Jag har dem mest för att galoppa och tjäna pengar med dem... :o
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Men vilken slump! Honom tittade jag på, halvblind av trötthet, igår kväll, när jag skulle snabb-bestämma mig för hingst till ett sto. Han föll bort av något skäl, men hamnade på kom-ihåg-listan, och nu klättrade han upp ett antal steg på den ;) grattis till ett bra köp! :D

Han dejtar gärna dina ston. :D Men jag åldrade upp honom imorse så det var nog inte honom du såg igårkväll... ;)
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Angående det här med att döpa om hästar. Eller snarare döpa dom. Hur många här har genomtänkta teman för hästarna? Hur mycket tid lägger ni på att få det rätt?

Jag har dokument med listor över potentiella och använda namn per ras enligt mina teman. Jag har där även listor med potentiella namn för kommande raser, eller snarare teman som jag gillar som inte passat in på raserna jag har nu. Jag har lagt ett relativt mycket tid på det här måste jag erkänna.
 
Angående det här med att döpa om hästar. Eller snarare döpa dom. Hur många här har genomtänkta teman för hästarna? Hur mycket tid lägger ni på att få det rätt?

Jag har dokument med listor över potentiella och använda namn per ras enligt mina teman. Jag har där även listor med potentiella namn för kommande raser, eller snarare teman som jag gillar som inte passat in på raserna jag har nu. Jag har lagt ett relativt mycket tid på det här måste jag erkänna.
Jag har genomtänkta teman. Welsharna får namn ur welsh mytologi. Shiresarna får namn som är en blandning av pappan och mammans med ett förnamn från högt uppsatta titlar typ King eller Dame efter kön etc. Mustangerna som jag håller på att fasa ut får namn efter mammas första namn som alltid börjar på W, Jag fångade till exempel ett sto som jag döpte till Witch Howler, och hennes föl fick heta Witch Hazel.
Mina exmoor får alltid namn efter kaksorter.

Köper jag hästar får de oftast ha kvar sina namn, om inte namnet är typ For sale eller E/E a/a G/g :p
 
Angående det här med att döpa om hästar. Eller snarare döpa dom. Hur många här har genomtänkta teman för hästarna? Hur mycket tid lägger ni på att få det rätt?

Jag har dokument med listor över potentiella och använda namn per ras enligt mina teman. Jag har där även listor med potentiella namn för kommande raser, eller snarare teman som jag gillar som inte passat in på raserna jag har nu. Jag har lagt ett relativt mycket tid på det här måste jag erkänna.
Jag gjorde en lista med några namn men oftast letar jag upp dem när det är aktuellt. Dessutom återanvänder jag friskt. Har jag sålt en foundationhäst så går namnet att återanvända och har köparen av ett av mina föl ändrat namnet så är det även där fritt fram. Numera döper jag iofs säljfölen till saker som ger information typ "Rein302,Race288, End294*"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 798
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 047
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 491
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 973
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp