Bukefalos 28 år!

Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Araber- vad räknas som en bra och var ligger en vettig? I conf och GP. Är sugen på att köpa något småroligt då jag dragit ner på trakhenarna ordentligt
Den bästa GPn jag sett är 688 som jag har på två av mina (far och dotter) men då är å andra sidan exteriören sisådär. Har du en totalGP på över 670 så är det högt. För grenarna får du räkna över 300 som högt inom alla de tre vanliga distans, galopp och reining även om reiningen tenderar att generellt ligga lite högre än de två andra. Du ska kräva minst 12 G men finns exemplar med rejält antal VG men de kostar därefter. Vill du ha sto eller hingst? Generellt tycker jag att de ska ha en stjärna även om jag avstår från den om hästen har andra kvaliteter men ett snitt under 75 så krävs det något som jag saknar på annat håll för att jag ska titta på hästen.
 
Jag har försökt sälja min grå shirehingst ett bra tag nu. När jag hade buyout på 1500 var det inte en människa som ville ha honom. Nu när jag höjde den till typ 6500, då är det nån som köper honom direkt. Logiken i det? 😂 :confused:
 
@Iamia Uppdaterade mitt inlägg efter att du gillade det :)

Denna fick jag ju häromdagen: https://www.horsereality.com/horses/356087/penderyn med snitt över 81. Lågt total-GP och ett A tyvärr så har fnulat på om han är värd att åldra upp. Risk att många missar hans fina dressyr-GP. Positiva är att han inte är besläktad med någon av de som annars lämnar hög GP.
Oh, ja! Vilken fin! Jag hade kunnat tänka mig att betäcka med honom sedan. Min lilla maskotuppfödning går ut på att försöka få till små dressyrponnysar...
 
Oh, ja! Vilken fin! Jag hade kunnat tänka mig att betäcka med honom sedan. Min lilla maskotuppfödning går ut på att försöka få till små dressyrponnysar...
Tack! :)
Ingen av föräldrarna har ett A, så hoppas på att det är ett starkt A. Har gjort om kombinationen för att se om den blir lika lyckosam men väntar ett sto nu - hade nästan hoppats på en hingst med samma dressyrsiffror men gärna ännu högre total GP och snäppet bättre confo men det kanske var att önska för mycket. Så frågan är ju om jag ska göra ett tredje försök och hoppas på ännu bättre hingst då eller bara åldra upp honom nu? :confused::p
 
Jag ligger på soffan med en eventuellt bruten/krossad fot och glädjer mig över att jag iallafall kanske kan passa på att tävla lite inatt om det inte blir någon sömn. Jag har fått en hög med förvånansvärt misslyckade föl också, så kanske brukar jag betäckningslyckan på natten den här gången :D
 
Jag ligger på soffan med en eventuellt bruten/krossad fot och glädjer mig över att jag iallafall kanske kan passa på att tävla lite inatt om det inte blir någon sömn. Jag har fått en hög med förvånansvärt misslyckade föl också, så kanske brukar jag betäckningslyckan på natten den här gången :D
Är du med och lägger in betäckningsstatistik? Vi skulle behöva lite nattliga tider för betäckningar också :D :D:idea:
Mindre trist med foten O_o vad har du råkat ut för? Hoppas du inte har allt för ont.
 
Jag har försökt sälja min grå shirehingst ett bra tag nu. När jag hade buyout på 1500 var det inte en människa som ville ha honom. Nu när jag höjde den till typ 6500, då är det nån som köper honom direkt. Logiken i det? 😂 :confused:

Ja, vad har hänt med marknaden? Har sålt en hel bunt med halvdåliga hästar till ok priser igår och idag. Klagar inte men kan det vara så att proppen lossnat? :o
 
Är du med och lägger in betäckningsstatistik? Vi skulle behöva lite nattliga tider för betäckningar också :D :D:idea:
Mindre trist med foten O_o vad har du råkat ut för? Hoppas du inte har allt för ont.

Jag vågar inte gå in och peta i dokumentet för jag spelar bara på mobilen och skulle säkert göra något dumt :D Men om det blir så kan jag iallafall skriva upp vilka tider det är :)

Riktiga hästar vet du.. Inte alls lika oskyldiga som våra söta små virtuella hästar ;):meh:
 
Jag vågar inte gå in och peta i dokumentet för jag spelar bara på mobilen och skulle säkert göra något dumt :D Men om det blir så kan jag iallafall skriva upp vilka tider det är :)

Riktiga hästar vet du.. Inte alls lika oskyldiga som våra söta små virtuella hästar ;):meh:
Gärna, så kan jag lägga in dem sen.
Usch då, krya på dig.
 
Måste bara säga att jag är så glad att mina 3 hingstar har fina föl. Särskilt ena mustanghingsten, han har lämnat högre än både sto och sig själv flera gånger. Bahij är den med sämst men de få dåliga föl han fått verkar bero på dåliga ston då fölen ändå blir bättre än stoet. Så kul! Jag har också två hingstar jag inte testat än och 2 som får avkommor inom någon dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 150
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 675
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 715
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 567
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp