HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skulle ni betäcka det här trakhenerstoet med? Skulle helst inte vilja ha mot dressyr även om hon har starka dressyrsiffror, men är det det jag borde betäcka mot så får det bli så :)
https://www.horsereality.com/horses/401778/nika
Jag är lite rädd för stora GP skillnader, så jag hade valt en allroundhingst med högre (men inte för mycket högre) siffror. Typ kanske 700-710 i totalGP, och med enskilda siffror som kompletterar stoets. Svårt att ge förslag, det finns nog många som skulle passa. :) Kollade snabbt och såg denna (så har du chans på CR också - om du nu vill det... OBS har inte kollat jättenoga på hingsten, så kanske han är ett bottennapp i något annat avseende...) https://www.horsereality.com/horses/539642/lohengrin-d
 
Hmm, jag vet egentligen inte vad jag vill och dressyr är ju hennes bästa gren så det kanske är bäst ändå att ta en hingst mot dressyr. Men om jag fick välja så skulle jag vilja avla mot hoppning även om det är svårt, så kanske en kombinationshingst skulle kunna vara något.
Några förslag:
Chalcostephia hos @Iamia
Quentin Tarantino hos @Murray
Deja Vue
Helium
Flera av dem har ju dock ganska mycket högre siffror än din, så beror ju på hur ojämnt resultat du är beredd att få hos avkomman (eller, åtminstone vara medveten om att det kan bli stora variationer i den hästens avkommor sen).
Skulle du vilja ha nån med lite mer jämna siffror med ditt sto har jag den här (fast hans starkaste sida är egentligen exteriören :D). Han har ju dock vissa siffror snäppet lägre än ditt sto, så kanske inte är så kul.
 
Jag är lite rädd för stora GP skillnader, så jag hade valt en allroundhingst med högre (men inte för mycket högre) siffror. Typ kanske 700-710 i totalGP, och med enskilda siffror som kompletterar stoets. Svårt att ge förslag, det finns nog många som skulle passa. :) Kollade snabbt och såg denna (så har du chans på CR också - om du nu vill det... OBS har inte kollat jättenoga på hingsten, så kanske han är ett bottennapp i något annat avseende...) https://www.horsereality.com/horses/539642/lohengrin-d
Han har ju väldigt låg acceleration, så är ju tråkig om man vill mot hoppning.
 
Nej troligen inte.. Tänkte dock kanske pröva din synliga rab på henne, torde ju vara lika stor chans att hon är bärare som mamma. Men har inte kikat ännu.

Ja lika bra att prova båda två :up: Får du en rabicano så betäcker du bara den med en riktigt bra "vanlig" hingst så du får en bra bärare :D Så kör jag med mina araber, en rabicano betäcker jag med en vanlig hingst, avkomman som då blir bärare och förhoppningsvis bra betäcker jag sen med en rabicano så jag får fram en ny rabicano, och så skiftar jag fram och tillbaka på det sättet så jag hela tiden blandar in bra hingstar.
 
@igbest Om du vill undvika hingstar med alltför mycket högre GP har jag den här också, men han har mycket lägre agility än ditt sto.
Ska kika runt lite mer dock, har avlat mot hoppning ett tag så borde kunna hitta lite hingstar som kan matcha ditt sto utan att ha extremt mycket högre siffror.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 594
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
58 958
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
57 944
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 587
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp