HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det ren tur att ens häst får denna CR färgen? Eller vad beror den på?
Skärmavbild 2019-03-16 kl. 20.45.32.png
 
Otacksamt att ha stallet fullt av potentiella rabicanobärare och möjliga (flax)leverfuxar....

Hur vanligt är det med leverfux hos araber. Bör man vara lika hård i rensningen som av "vanliga" färger eller kan en sämre häst vara värd att spara tack vare färgen? Nu när jag samlat på mig några möjliga leverföl känns det rätt vanligt men det kan bero på att jag ser samma foundationhingst om och om igen i stamtavlorna...
 
Otacksamt att ha stallet fullt av potentiella rabicanobärare och möjliga (flax)leverfuxar....

Hur vanligt är det med leverfux hos araber. Bör man vara lika hård i rensningen som av "vanliga" färger eller kan en sämre häst vara värd att spara tack vare färgen? Nu när jag samlat på mig några möjliga leverföl känns det rätt vanligt men det kan bero på att jag ser samma foundationhingst om och om igen i stamtavlorna...

Det finns fina hingstar på stud, beroende på vilken GP du är ute efter, så jag hade bara behållt "dåliga" lever/flax hästar om det är ston.
 
Men jösses jag och färger, jag trodde det var CR som gjorde typ svart sooty...
Nu får jag planera om mina färgmål :cautious:
Ska kolla.
Hur menar du? CR kan ge en svag blekning av svart, gulsvart heter smoky black på engelska, har ingenting med sooty att göra.
 
Jaha då var det inget :p Blandade nog ihop sooty och smoky.

Här är länk
Ishmir-☆-Proven
De mörka nyanserna brukar vara recessiva (man har väl inte full koll på dem i verkligheten, men i spelet är det en recessiv gen i alla fall), så de måste inte synas på föräldrarna. Ena kan ju dock vara mörk själv, men eftersom den är dubbelgul är det omöjligt att veta. Men kolla på hästens avkommor så ser du flera mörkbruna och mörkt gulbruna bl.a. Men det krävs ju en gen från andra föräldern också, övriga blir bara bärare.
Är svettfux bara en nyans av vanlig fux som man får om hästen ärver den från en förälder som redan har? Vad är skillnad på leverfux och svettfux? :o
Svettfux och leverfux är namn som använts på fenotypen, korrekta benämningen är mörkfux, som innefattar alla mörka nyanser. Så ja, det är samma sak.
 
Skrev innan till en som hade fel info i en annons (ljug, tror jag). Det var en AT med Z och RN och fler VG än den verkligen hade. (Hmmm.) Nu fick jag svar på tyska om att jag skulle skriva på tyska istället. Ja, kanske jag kan men nej det tänker jag inte, spelets språk är engelska...

Med vänlig hälsning, Grumpy :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 936
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 551
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 482
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 825
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp