HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah. Mina ATs går åt skogen. Har testat nästan bara mina egna hingstar ett tag och nästan allt blir skräp. Nu behöver jag tydligen nån ny idé... Vill ha bra confo utan An, men det behöver inte nödvändigtvis vara 9VG heller. GP ganska oviktigt men helst en bit över 700, GP för endurance är viktigare och ska vara åtminstone över, säg, 320. (Detta gäller inget särskilt sto, så stam är inte viktigt i detta läget, jag skulle bara vilja ha lite nytt fräscht tänk. :rofl:)
Så. Har någon en sådan hingst kanske? Eller någon har kanske en ”utomstående” hingst-favorit?

Den här växte upp för några dagar sen, så har inga avkommor än:

https://www.horsereality.com/horses/378092/jahangir

3VG och 318 för endurance.
 
Jag tar gärna Kill Bill. Ska bara göra lite plats. Även Regal Princess är av intresse om @Hedinn inte vill ha henne :)

Din ”betäckningsmiss” använder jag mig gärna av i framtiden, eller om du hellre säljer - köper jag gärna :angel:
Vad roligt! Lägger upp honom så länge.

Angående betäckningsmissen, har funderat hela hans första 6 månader och fortfarande inte kommit fram till något :nailbiting: Ska tänka liite till bara.
 
Fatta hur lång tid det tog att hitta en arabhingst som matchar 55 i styrka :crazy: Till slut hittade jag en, som visade sig ha Diospyros som pappa :D Kanske borde kollat mamman så det inte är för dålig exteriör där men det tänkte jag inte på så här sent på natten

Roligt att du prövade Morfeus! ❤ Men du är inte så bra på att be om rabatt!
 
Gah. Mina ATs går åt skogen. Har testat nästan bara mina egna hingstar ett tag och nästan allt blir skräp. Nu behöver jag tydligen nån ny idé... Vill ha bra confo utan An, men det behöver inte nödvändigtvis vara 9VG heller. GP ganska oviktigt men helst en bit över 700, GP för endurance är viktigare och ska vara åtminstone över, säg, 320. (Detta gäller inget särskilt sto, så stam är inte viktigt i detta läget, jag skulle bara vilja ha lite nytt fräscht tänk. :rofl:)
Så. Har någon en sådan hingst kanske? Eller någon har kanske en ”utomstående” hingst-favorit?
Thor?
https://www.horsereality.com/horses/382242/thor
 
Åkte till Afrika och köpte tre nya föl vars beskrivningar lät riktigt bra, kollade på dem i mitt stall och så har de alla flera average. :down: Jag ogillar verkligen vilket lotteri det är att köpa foundations, inte ens utvärderingen verkar ju stämma med hästens värden större delen av tiden. Men men, jag kanske kan få ut några helt ok föl ur dem åtminstone med hjälp av de bra hästar jag har sen förut.

I mer positiva nyheter så pågår värsta baby-boomen hos mig just nu. :D De flesta av mina ston är betäckta och jag håller tummarna för att det blir fina föl, och att inget av stona kastar... :nailbiting:
 
Åkte till Afrika och köpte tre nya föl vars beskrivningar lät riktigt bra, kollade på dem i mitt stall och så har de alla flera average. :down: Jag ogillar verkligen vilket lotteri det är att köpa foundations, inte ens utvärderingen verkar ju stämma med hästens värden större delen av tiden. Men men, jag kanske kan få ut några helt ok föl ur dem åtminstone med hjälp av de bra hästar jag har sen förut.

I mer positiva nyheter så pågår värsta baby-boomen hos mig just nu. :D De flesta av mina ston är betäckta och jag håller tummarna för att det blir fina föl, och att inget av stona kastar... :nailbiting:
Jo, texten stämmer men är ju överlappande. :) Om man ska vara säker på att slippa A:n måste det vara bästa texten på allt. Inte så vanligt...
 
Åkte till Afrika och köpte tre nya föl vars beskrivningar lät riktigt bra, kollade på dem i mitt stall och så har de alla flera average. :down: Jag ogillar verkligen vilket lotteri det är att köpa foundations, inte ens utvärderingen verkar ju stämma med hästens värden större delen av tiden. Men men, jag kanske kan få ut några helt ok föl ur dem åtminstone med hjälp av de bra hästar jag har sen förut.

I mer positiva nyheter så pågår värsta baby-boomen hos mig just nu. :D De flesta av mina ston är betäckta och jag håller tummarna för att det blir fina föl, och att inget av stona kastar... :nailbiting:
Ett tips om du ska köpa från foundation är att gå in på en av föräldrarna och titta på hur helsyskonen ser ut. Det ger en rätt bra idé om vad som döljer sig i den häst du tittar på.
 
Idag fölade mitt sto, blev en liten hingst efter Idonyx, mitt första idonyxföl, ett till väntar om 5 dagar. Den här fick 733 GP, dessvärre 2 A, men tror den får stanna ett tag iallafall. Har sämre hästar att göra mig av med först.
Gjorde även tabben att kasta bort ett foundationföl (sto) med 714 gp och 2 vg när jag egentligen har sämre stoföl i stallet. Sen tog mina foundationtickets slut dessutom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 223
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
62 087
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 916
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 156
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp