Bukefalos 28 år!

HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag spenderat närmare 60 FT och x antal hrc på foundation och bara hittat 3 trek som verkar någorlunda bra :banghead:

Hade kanske varit vettigare att spendera dom pengarna på market
 
Kan rätt pris påverka? :angel:
Nja det handlar nog om att jag ska komma i rätt mode. Hon passar egentligen inte så bra hos mig utan jag var mest ute efter stammen då jag köpte. Färgen kom som en glad överraskning. Problemet är att jag gillar hästkräket så pixelhäst hon är.
 
Vad tror ni om denna? 511524 Även om den inte får färgen, är den bärare då? Eller är det för långt bak?
Det är som med fux. Du kan avla generationer på bruna och svarta hästar och så plötsligt dyker den där fuxen upp (även om det här anlaget syns i en upplaga på bruna hästar). Ingen kan säga säkert om den har ärvt anlaget den kan ha gjort det eller så har den det inte. Om jag tolkar bilderna rätt så är det 50% att den bär anlaget 25% att den är har det i två upplagor och 25% att den inte har det alls.
 
Äntligen känns det som att min oldie-avel är på rätt väg. Ett sto med GP693, lite otur med confo som blev sämre än både föräldrarna med 1VG men 8G+ så den borde inte vara så tokig ändå. Tror det är min första oldie som är rekommenderade till alla grenar, likt treks.
Luna
 
Svettfux, eller farmor och morfar kanske bara liknade det?
Mamman är ju 100% sannolikhet bärare i alla fall, och pappan har minst ett anlag (i och med den mörka färgen). Så det är, om vi förutsätter att även pappan har enkel upplaga av anlaget, 50% sannolikhet att hästen är bärare, 25% chans att den har dubbelt anlag och 25% risk att den är helt utan.
 
Svettfux, eller farmor och morfar kanske bara liknade det?
Morfar är svettfux men farmor är snarare en svart med CR. Det kan dölja sig ett anlag hos henne men farfar bär det garanterat minst i enkel upplaga. Jag kan inte säga säkert där eftersom jag inte vet hur det påverkar gulbrun i enkelt kontra dubbel upplaga.
 
Morfar är svettfux men farmor är snarare en svart med CR. Det kan dölja sig ett anlag hos henne men farfar bär det garanterat minst i enkel upplaga. Jag kan inte säga säkert där eftersom jag inte vet hur det påverkar gulbrun i enkelt kontra dubbel upplaga.
Gulbrun blir ju påverkat på samma sätt som brun, eftersom det inte har att göra med guldenen. Så påverkar det brun i enkel upplaga påverkar det även gulbrun i enkel upplaga.
 
Gulbrun blir ju påverkat på samma sätt som brun, eftersom det inte har att göra med guldenen. Så påverkar det brun i enkel upplaga påverkar det även gulbrun i enkel upplaga.
Jo det är jag med på men hur ser en gulbrun med enkel upplaga ut kontra en gulbrun med dubbel upplaga?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 037
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 197
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 075
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 258
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp