HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fölet från ena blacka islandsstoet jag köpte av @Gabby_Ossi föddes med idag. Högre GP än båda föräldrarna (603), lika många VGn som föräldrarna kombinerat. Låter kanske lite mer imponerande än var det är då resultatet är 3VG vilket inte är så mycket på en islandshäst. Men ändå. Och ett sto. Som är musblack. I min bok lite av en jackpott på den kombinationen. :love:

Tack så jättemycket @Gabby_Ossi !

Skickar honom till dig så kan du se om han kan göra nån nytta :)

Mina hästar har tävlat på i några dagar så jag har för första gången sedan jag började spela kommit över 500 000 hrc! Växelpengar för er andra, men stort för mig :p

En av anledningarna till att jag inte bara kör på med mina huvudraser (fjord, gypsy, island, mustang, quarter) är att de inte är så fantastiska i tävlingarna = svårt att få ihop pengar. Det finns liksom alltid bättre körhästar och reining är ju bara ett lotteri. Pengainflödet är däremot långsamt även med lite andra tävlingshästar, de tar ju liksom plats med.

En av anledningarna till att jag inte bara kör på med mina huvudraser (fjord, gypsy, island, mustang, quarter) är att de inte är så fantastiska i tävlingarna = svårt att få ihop pengar. Det finns liksom alltid bättre körhästar och reining är ju bara ett lotteri. Pengainflödet är däremot långsamt även med lite andra tävlingshästar, de tar ju liksom plats med.
De gör ju det. Mina tjänar nog ihop minst 50 000 på en dag nu men då är de MÅNGA. Börjar avveckla lite smått till förmån för roligare avelshästar men det tar emot för jag vet att jag pengarna går åt fort. Dock har jag ju fördelen att jag mest pysslar med trakheners och de kan ju förhoppningsvis hävda sig även på tävlingsbanan så småningom när de blir stora.

Min ene Asdon-hingst med inga VG, 1A och 1BA får bättre resultat på conf shows än min trakhingst med (uppenbarligen väldigt svaga) 12G :banghead:

Det märkliga är att jag använt honom till flera egna ston och inga oväntade A:n har dykt upp och han har även tvättat bort flera från stona jag betäckt med O_o

Hittade ett quarterstoföl med färgerna svart, silver och SW1 :love: Precis vad jag letat efter...
Skickade meddelande om buyout :cautious: Hade 2A men 5VG, så jag vill ha ändå.

Hittade ett quarterstoföl med färgerna svart, silver och SW1 :love: Precis vad jag letat efter...
Skickade meddelande om buyout :cautious: Hade 2A men 5VG, så jag vill ha ändå.

Sötnosen har flyttat hem till mig :D
Skärmavbild 2019-03-19 kl. 14.29.36.webp

Nu hade hon ju dubbel SW1 så får se till att inte betäcka med någon hingst som har SW1.
Ska leta reda på en svart ZZ hingst med bra confo, om det finns.

Och jag skickar snart resten av mina Oldenburgs till Gisela..
Nytt föl
GP 656+571= 654
8VG+2VG=2VG
Och såklart hingst så det är inte ens att fundera på att behålla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 087
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 536
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 850
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 399
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31