Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fjärilshästen är fux, så ja, lever.
Blir hon vit som vuxen eller mer som föräldrarna?
CR/CR blir vit. (Kallades väl albino för hundra år sedan, eller?)Blir hon vit som vuxen eller mer som föräldrarna?![]()
Jag vet, för tidigt på morgonen för att jag ska läsa ordentligtCR/CR blir vit. (Kallades väl albino för hundra år sedan, eller?)
Kolla genetiken, inget E, alltså inget svart. Hästen är fux. Den där kunde inte bli annat än fux heller, då båda föräldrarna är fuxar.
Nä, jag ändrade tillbaka igen. Säg till när du är inloggad igen!Nu är jag där, jag råkade somna igår![]()
@Mistimed Kan man få bukepris på Emlar och Prothanter?![]()
Jag är iväg lite under dagen men lägger upp henne senast ikvällJag köper gärna Ventura High![]()
Ännu ett bevis på min tesNär 700 + 704 blir 737...(Frestande att frångå mitt tema och döpa honom till Boeing. Men de ramlar ju bara ner så det kanske hade varit dålig marknadsföring...
) Han har ”bara” 3 VG men fick precis nu 85% på utställning!
https://www.horsereality.com/horses/575830/urothemis
Alla siffror som syns är ett snitt på två dolda siffror. Fölen ärver en siffra från varje förälder, sen tillkommer en slumpad variabel som kan öka/minska siffran något. Snittet mellan dessa två siffror är det som syns hos fölet.Finns det någon förklaring på hur GP nedärvs någonstans? Jag tror jag vet men vill vara säker innan jag säljer vissa hästar :P
Ja, är du kvar?Absolut! Är du inne nu?
Ja, är du kvar?
Alla siffror som syns är ett snitt på två dolda siffror. Fölen ärver en siffra från varje förälder, sen tillkommer en slumpad variabel som kan öka/minska siffran något. Snittet mellan dessa två siffror är det som syns hos fölet.
Jag skröt för ett tag sen om hans halvbror Fireman Sam, på GP 612 och 2 VG då det är riktigt bra för camargue. Men så kom Gargamel idag, och jag vågar påstå att han är i toppen med så sitt GP på 625 och 4 VG.
Camargue ligger ofta högt i GP men lågt i confo eller hög confo med lågt GP.
https://www.horsereality.com/horses/575727/vs-gargamel-i-625
Japp.Tack! Så en häst har två dolda siffror varav en ärvs till fölet? Som med färg?![]()