HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan nog bara uttala mig om trakhenarna för jag har dålig koll på de andra raserna men jag tycker nog alla ston är värda att sparas på. Ffa den vuxna med 3 VG som jag hade betäckt med nån bra GP-stark hingst hos typ @Iamia bums ;) Men jag är nog ganska generös med att spara på vuxna ston. Tycker det är roligt att leta hingstar och pussla för att få ihop bra gren-gp och försöka stärka evt svagheter i confo.

Hingstarna hade jag nog gjort mig av med. Den vuxna har inte så högt hopp-GP. Om du gärna vill ha en roan-hingst har jag denna: https://www.horsereality.com/horses/383535/chianti som du kan få med högre GP och högre snitt för hoppning och likvärdig confo :) Han är inte någon stjärnhingst men 77,4 i hoppning brukar räcka till en del placeringar.
Har du tid och ork,. så skulle jag verkligen uppskatta om du kunde lägga ett öga på mina trakhenare också. Vissa hästar har jag för att på sikt avla in roliga färger, dvs dubbelgul och gul samt skäck-roan.
 
Har du tid och ork,. så skulle jag verkligen uppskatta om du kunde lägga ett öga på mina trakhenare också. Vissa hästar har jag för att på sikt avla in roliga färger, dvs dubbelgul och gul samt skäck-roan.
Haha om du lovar att ta mina råd med en stor skopa salt :laugh: vet inte hur jag blev självutnämnd expert på trakheneravel, jag vet inte riktigt vad jag håller på med själv utan jag har bara ohälsosamt mycket tid att lägga på det här spelet på grund av mammaledighet och en bebis som vägrar komma ut :rofl:

Du har ganska många ston med bra confo vilket ju är en rolig utgångspunkt. Dock kanske några av dom inte är superkonkurrenskraftiga i sina grenar pga lägre gp eller helt enkelt inte optimal placering av den. Det kan vara svårt att komma till rätta med utan att kompromissa med några VG tycker jag. Jag har lite motsatt - ston med ganska bra GP, inte nödvändigtvis total men för dressyr eller hoppning men sällan mer än något enstaka VG i confo.

Eftersom jag tycker tävling är roligast har jag fokuserat just på GP och fördelningen av den. Sen vill jag gärna tvätta bort A:n och på sikt få till några VG också. Det kan vara bra att fundera över vilka hingstar man ska använda både i detta och nästa led så att man inte tar superhingsten med bästa snittet och 6 VG redan på ett halvbra sto för då blir det inte mycket att välja på för avkomman som ju förhoppningsvis blir bättre än sin mamma.

Trakheners verkar ofta ha sina A på canter eller gallop. Det finns ju hingstar med G+ på det förstnämnda iaf (@Iamia s Echo t ex) och kanske på det andra med (tror kanske DragonRider hade någon) men de kan vara lite svårare att tvätta bort än A:n på andra ställen så jag är lite extra skeptisk till ston med 2A på canter och gallop t ex. Även om det sistnämnda inte påverkar resultatet i varesig dressyr eller hoppning.

Jag har inbillat mig någon slags gräns: 12G och 85 i snitt för dressyrhästarna och 77 för hopphästarna. Har de bättre än så kan jag kompromissa med något A. Har de flera VG kan jag kanske kompromissa liite med GP men det drar jag mig för eftersom jag vill kunna tjäna pengar på dem och konkurrensen är tuff i Europa. Total-GP bryr jag mig nog inte om alls även om det ser roligare ut med 730 än 685... Hade jag avlat för färg hade jag också kanske sänkt mina krav lite. Och sen är jag inte konsekvent för fem öre - en del är kvar endast av sentimentala skäl.

Om ett sto jag köpte i början med 80 i dressyrsnitt får ett föl med 84 tycker jag att fölet gjort en sån förbättring att det tar emot att pensionera eftersom det vore orimligt att förvänta sig 88 i snitt på en gång. Av den anledningen har jag nu börjat sålla bland mina gamla tävlingshästar istället.

För hingstar är kraven än högre varför de flesta får åka på spa direkt tyvärr även om de är bra hästar. Men jag har inte riktigt tålamodet att vänta på dem och kollar jag på vad det finns för hingstar inser jag att det är lättare att bara använda sig av någon annans och lägga platsen på ett trevligt sto.

Samma med färgavel. Spara inte hingstar bara för färgen om det finns bättre hingstar på stud. Här lever jag inte heller som jag lär. Tror att jag har typ 5 arabhingstar som är leverbärare med halvtråkig confo. Men de ryker nog när något roligare dyker upp.
 
Jag har inte spelat så jätteaktivt de senaste dagarna men har iaf insett att jag borde göra en rensning bland islänningar och mustanger ganska snart. Jag är öppen för bud på icke-blacka hästar om någon är sugen på att kolla igenom hästarna. :D

Vissa blacka individer ligger nog risigt till med
 
Vad mycket leverbärare det finns på sydamerikas foundation. Undrar om det går att hitta något föl där som inte har mer än 2A...
 
Vad mycket leverbärare det finns på sydamerikas foundation. Undrar om det går att hitta något föl där som inte har mer än 2A...

Börjar bra :rofl:
Skärmavbild 2019-03-26 kl. 19.16.39.png
 
Kikade igenom Eumenidas avkommelista och hittade en hingst efter Kaseeb tillsalu. Båda två är leverbärare, men hingsten var bara vanlig fux. Tror ni det vore värt att testa honom för lever eller ska jag skicka till Gisela? Han hade ju ändå hyfsad GP och 12G :p
leviathan
 
Kikade igenom Eumenidas avkommelista och hittade en hingst efter Kaseeb tillsalu. Båda två är leverbärare, men hingsten var bara vanlig fux. Tror ni det vore värt att testa honom för lever eller ska jag skicka till Gisela? Han hade ju ändå hyfsad GP och 12G :p
leviathan
Rent statistiskt så är det ju större chans att han är bärare än icke bärare så visst kan det vara värt att testa.
 
Det känns som att stjärnan för lille arabkillen kommer sitta långt inne men det borde gå
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190326-185739__01.jpg
    Screenshot_20190326-185739__01.jpg
    73,5 KB · Visningar: 15
@Iamia När du har möjlighet vill jag krångla lite. :D Ett sto till Chalcostephia, ett till Elliði och ett till Echo, om det går bra. :)

Edit: Såg att du har FT som betalningsmetod på Echo, kan ta den så kan du få nåt vettigt för en gångs skull. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 783
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 955
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 782
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 458
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp