Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det försvinner notiser för mig? :confused:
Har medvetet inte öppnat dem under resan för att kunna gå igenom dem när jag kommer hem. Men idag är det färre (113 st) än när jag gick och la mig igår (117 st). Vet att det hänt förut men tänkte att jag inbillade mig då.
Nyfiken fråga. Vad har du tänkt använda gamla notiser till?
 
Det försvinner notiser för mig? :confused:
Har medvetet inte öppnat dem under resan för att kunna gå igenom dem när jag kommer hem. Men idag är det färre (113 st) än när jag gick och la mig igår (117 st). Vet att det hänt förut men tänkte att jag inbillade mig då.
Kan det inte vara att de raderas efter en visst tidsperiod oavsett om de är lästa eller ej?
 
hur orkar ni klicka igenom och sköta era hästar varje dag...? Jag har typ 30 stycken och tycker att det är assegt. Plus att jag alltid missar nåt stackars föl som går ihop med mamman och sen fattar jag inte varför de knappt får 70% på utställningarna.
 
Det finns möjligtvis ingen översikt i spelet där man kan se vilka inkommande föl och tid kvar?
Så tråkigt att klicka varje sto för sig för att kolla :p
 
hur orkar ni klicka igenom och sköta era hästar varje dag...? Jag har typ 30 stycken och tycker att det är assegt. Plus att jag alltid missar nåt stackars föl som går ihop med mamman och sen fattar jag inte varför de knappt får 70% på utställningarna.

Så tyckte jag med ett tag, men jag klickar igenom alla vid morgonkaffet :p
 
hur orkar ni klicka igenom och sköta era hästar varje dag...? Jag har typ 30 stycken och tycker att det är assegt. Plus att jag alltid missar nåt stackars föl som går ihop med mamman och sen fattar jag inte varför de knappt får 70% på utställningarna.
Jag gör det på bussen till jobbet eller i sängen innan jag går upp på riktigt. Börjar längst 'till vänster' och använder pilen tills jag gått igenom alla
 
Jag gör det på bussen till jobbet eller i sängen innan jag går upp på riktigt. Börjar längst 'till vänster' och använder pilen tills jag gått igenom alla
Men mina pilar försvinner efter typ 4-5 hästar :( Så får jag gå ut och välja på nytt. Och den följer inte heller listan utan verkar bläddra helt random, så på 30 hästar kan det vara 1-2-11-23 och sen försvinner pilen till höger precis som att jag skulle ha bläddrat igenom hela listan.
 
Men mina pilar försvinner efter typ 4-5 hästar :( Så får jag gå ut och välja på nytt. Och den följer inte heller listan utan verkar bläddra helt random, så på 30 hästar kan det vara 1-2-11-23 och sen försvinner pilen till höger precis som att jag skulle ha bläddrat igenom hela listan.

Du får leta upp vilken häst det är som är "sist i ledet", och det är inte efter listan som hästarna visas. Har du Clevelands så vet jag att en av dessa alltid kommer vara sist, och där börjar man varje gång och klickar igenom resten med vänsterpilen så ska alla komma med.
Den häst som är sist har alltså ingen högerpil.
 
Nyfiken fråga. Vad har du tänkt använda gamla notiser till?
Delvis skriver jag normalt upp när någon betäckt med mina hingstar, för att ha lite koll. Men nu handlar det främst om att ha koll på vilka hästar som är sålda så jag kan uppdatera mitt excel sen. Typ.
 
Kan det inte vara att de raderas efter en visst tidsperiod oavsett om de är lästa eller ej?
Tror inte det men det vet jag inte. Har ju inte läst mina sen jag åkte den 9e. Att det försvann hände redan första veckan och nu igår igen. Borde ju förvsunnit mer under tiden då. Mystiskt iaf.
 
Men mina pilar försvinner efter typ 4-5 hästar :( Så får jag gå ut och välja på nytt. Och den följer inte heller listan utan verkar bläddra helt random, så på 30 hästar kan det vara 1-2-11-23 och sen försvinner pilen till höger precis som att jag skulle ha bläddrat igenom hela listan.

Om du går in på din profil och sen klickar på "Horses" istället för i menyn till vänster så får du upp hästarna i den ordningen som de kommer när man bläddrar med pilarna.
 
Men mina pilar försvinner efter typ 4-5 hästar :( Så får jag gå ut och välja på nytt. Och den följer inte heller listan utan verkar bläddra helt random, så på 30 hästar kan det vara 1-2-11-23 och sen försvinner pilen till höger precis som att jag skulle ha bläddrat igenom hela listan.
När man bläddrar med pilarna sorteras de på ras och bokstavsordning tror jag?
Medan listan bara är bokstavsordning.

För att underlätta kör jag med en "kod"för varje ras så de ligger efter sig även i listan. T ex har alla araber en * först i namnet, alla trakhener har ♤, alla islänningar ° osv. Och så vet jag att akhal teken Abaza Gul är först och trakhenern Signature Smile är sist så jag börjar alltid med nån av dom.

Två på bollen är jag också ser jag😁

Förresten @Elin_B håller inte du på med trakhener?Jag har två vuxna ston som ska säljas iväg om nån vecka, behöver du fler?
 
Men mina pilar försvinner efter typ 4-5 hästar :( Så får jag gå ut och välja på nytt. Och den följer inte heller listan utan verkar bläddra helt random, så på 30 hästar kan det vara 1-2-11-23 och sen försvinner pilen till höger precis som att jag skulle ha bläddrat igenom hela listan.
Om jag går till listan över hästar som visas på min profil och tar den högst upp så går det att klicka igenom alla hästarna med hjälp av högerpilen. Sen klickar jag hela vägen tillbaka och tränar dom...
 
@Mirella och @Hedinn
Men jösses vad oförskämt av mig! Här fick jag superfina hästar av er igår, och så kom jag inte ens ihåg att tacka er!? TACK så hjärtligt! :love::heart Era små pållar ska bli riktigt bortskämda hos mig. ;)

Det var så lite så😊 Jag är glad att du ville ha henne, tror hon kommer trivas bättre hos dig! Å du får döpa om henne om du vill
 
När man bläddrar med pilarna sorteras de på ras och bokstavsordning tror jag?
Medan listan bara är bokstavsordning.

För att underlätta kör jag med en "kod"för varje ras så de ligger efter sig även i listan. T ex har alla araber en * först i namnet, alla trakhener har ♤, alla islänningar ° osv. Och så vet jag att akhal teken Abaza Gul är först och trakhenern Signature Smile är sist så jag börjar alltid med nån av dom.

Två på bollen är jag också ser jag😁

Förresten @Elin_B håller inte du på med trakhener?Jag har två vuxna ston som ska säljas iväg om nån vecka, behöver du fler?
Haha jag sitter faktiskt och kollar market just nu :angel: Vad har du?
 
Slösade 220000 på foundation igår, ville ha tag på ett oldenburgsto eller hingst med hög gp och bra confo men fick ju bara skit :meh: Jag sa ju åt mig själv bara för några dagar sedan att hålla mig borta från foundation för jag har inte turen med mig där...
Tröstshoppade den fina rabicanoaraben istället för lika mycket :laugh: Troligtvis inalvad som jag vet inte vad men den är fin att titta på.
 
@Mirella och @Hedinn
Men jösses vad oförskämt av mig! Här fick jag superfina hästar av er igår, och så kom jag inte ens ihåg att tacka er!? TACK så hjärtligt! :love::heart Era små pållar ska bli riktigt bortskämda hos mig. ;)
Varsågod! Tror det var min första egna trakehneruppfödning (en av dem i alla fall), så det känns bra att hon hamnat hos en bukare. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 802
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 112
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 529
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 129
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp