Bukefalos 28 år!

Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
+ @Iamia

Vad skulle ni säga är ett vettigt pris för en dressyrstjärna inom rasen? T.ex. om ni själva skulle sälja, vad hade ni satt ut för? Har dålig koll på värdet :)
 
Funderar också på det, men eftersom det inte finns något negativt för tillfället så är jag tveksam på att man skulle åka dit i efterhand. Vore ju konstigt om man bestraffas för något som man gjort innan en sådan uppdatering, när det vid den tiden inte fanns konsekvenser.

Nej, där har du en poäng faktiskt. Så länge inaveln är ur stamtavlan när det införs, kan man tänka sig att det är lugnt.

Vem hette MH i spelet? @Tigertofflan ? Är du fortfarande intresserad av denna?
https://www.horsereality.com/horses/434220/selling-to-mh
Oh, ja! Hon får gärna flytta in :)
 
Frågan har ju ställts förut, men jag är ändå nyfiken. Vad har ni för teman på hästnamnen? Och har ni någon tanke bakom det valda temat? :)

Så här ser mina namn ut
Akhal-Teke: Första 2 eller 1 bokstäver från mamman om sto, pappan om hingst. Turkiska eller ryska namn.
Araber: Samma som ovan, men arabiska namn.
Haflinger: Italienska kungligheter. (För att de är guldiga hästar från Italien. Kungligt :laugh:)
Shire: Karaktärer från Shakespeare-pjäser. (För att det är en KLASSISK brittisk ras ;))
Quarters: Amerikanska godisar (Har ju bara 1 kvar... Men vad är mer amerikanskt än skräpmat? :angel:)
Oldenburg: Sportbilar (För de är mina sportiga hopphästar!)
Islandshästar: Isländska namn med koppling till hästens utseende
Welsh: Blommor (För att de är lika söta och för att de vandrar vilt i wales, som söta små blommor :d)
Camargue: Figurer från fransk folklore (Lite mystisk och mytomspunnen ras. Sagovit och havshäst :))
Exmoor: Träd (Lite samma som welsh, men gammal ras och inte lika färgglad som "welshblommorna" :D)
Trakehner: Konstellationer och framstående stjärnor i dessa (För de är HRs stjärnor! Bra på allt!)
Cleveland Bay: Brittiska kungligheter (För att de är brittiska hovets älsklingar såklart! Drottning Elizabeth älskar dem och Prins Philip har tävlat i körning med dem)
 
+ @Iamia

Vad skulle ni säga är ett vettigt pris för en dressyrstjärna inom rasen? T.ex. om ni själva skulle sälja, vad hade ni satt ut för? Har dålig koll på värdet :)
Om jag skulle sälja min(a) bästa så hade det blivit dyrt... Typ minst 500 000. Men egentligen tycker jag de är ovärderliga... En bra fast inte så bra hade jag nog kunnat köpa för 70-100 eller något. Vet inte om jag är ute och cyklar dock, men man kan vinna ruskigt mycket på tävlingar... :D
 
Alltså jag är så glad för min CB-hingst jag köpte för 4000! Han har rätt usel GP, men han har nog dragit in iaf 100 000 den korta tid jag haft honom :love: VÄLDIGT värt köp. Köpte honom när jag var luspank och desperat behövde en tävlingshäst som kunde vinna lite pengar, när jag köpte honom hade han typ kommit trea och tvåa någon enstaka gång... Men han var väl tränad, billig och hade iaf blivit placerad så jag slog till. Bästa köpet!!! :D

De som tävlar CAI-B måste vara spyless på honom, han har hos mig fått 83 segrar ca 50 andra platser och 20 tredjeplatser :up:
 
Jag funderar på det här med Physical Fitness och Affection. Efter alla hästar fick 100% training så har jag låtit ca hälften av mina tävla och tävla.. och tävla. De är nu nere på 82 resp 88%. Och hästarna går som vanligt?? Ska det vara så, eller har de tränade inte kommit i kapp ännu..? Det tycker jag låter underligt eftersom jag var sen att börja träna mina och de börjar vara i tävlingsform?
Så här ser det ut för en av dem.
https://www.horsereality.com/horses/162266/mitwinternacht
IMG_1703.PNG
 
Frågan har ju ställts förut, men jag är ändå nyfiken. Vad har ni för teman på hästnamnen? Och har ni någon tanke bakom det valda temat? :)

Så här ser mina namn ut
Akhal-Teke: Första 2 eller 1 bokstäver från mamman om sto, pappan om hingst. Turkiska eller ryska namn.
Araber: Samma som ovan, men arabiska namn.
Haflinger: Italienska kungligheter. (För att de är guldiga hästar från Italien. Kungligt :laugh:)
Shire: Karaktärer från Shakespeare-pjäser. (För att det är en KLASSISK brittisk ras ;))
Quarters: Amerikanska godisar (Har ju bara 1 kvar... Men vad är mer amerikanskt än skräpmat? :angel:)
Oldenburg: Sportbilar (För de är mina sportiga hopphästar!)
Islandshästar: Isländska namn med koppling till hästens utseende
Welsh: Blommor (För att de är lika söta och för att de vandrar vilt i wales, som söta små blommor :d)
Camargue: Figurer från fransk folklore (Lite mystisk och mytomspunnen ras. Sagovit och havshäst :))
Exmoor: Träd (Lite samma som welsh, men gammal ras och inte lika färgglad som "welshblommorna" :D)
Trakehner: Konstellationer och framstående stjärnor i dessa (För de är HRs stjärnor! Bra på allt!)
Cleveland Bay: Brittiska kungligheter (För att de är brittiska hovets älsklingar såklart! Drottning Elizabeth älskar dem och Prins Philip har tävlat i körning med dem)

Jag har rejält genomtänkta namnteman. Jag gick igenom dom någon tråd tillbaka så jag orkar inte upprepa nu. Däremot har jag insett att jag kommer få slut på namn till araberna så där måste jag utöka på något sätt. Jag vet inte riktigt hur ännu.

Jag har börjat fundera på vad kommande raser ska få heta med. Den enda jag är säker på än så länge är att American Mini eller Shetland kommer få namn från skönlitterära kaniner :D
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fictional_rabbits_and_hares

Antagligen blir det minis. Jag tror att shettisarna kan komma att döpas efter dvärgar från böcker och ev även film
 
Måste förövrigt skryta och säga att jag är typ VÄRLDSBÄST på att hitta bra och skitbilliga hästar. Jag kan räkna gångerna jag köpt en häst dyrare än 10000 på 1 hand. Har aldrig köpt någon över 17000 och typ 80% har kostat under 5000... Livet som snåljåp ;)
 
Jag har rejält genomtänkta namnteman. Jag gick igenom dom någon tråd tillbaka så jag orkar inte upprepa nu. Däremot har jag insett att jag kommer få slut på namn till araberna så där måste jag utöka på något sätt. Jag vet inte riktigt hur ännu.

Jag har börjat fundera på vad kommande raser ska få heta med. Den enda jag är säker på än så länge är att American Mini eller Shetland kommer få namn från skönlitterära kaniner :D
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fictional_rabbits_and_hares

Antagligen blir det minis. Jag tror att shettisarna kan komma att döpas efter dvärgar från böcker och ev även film

Åh så fint med kanintemat :love: Jag längtar tills fullbloden kommer! Är ju fullblodsnörd så jag har ett lååångt dokument på datorn med potentiella fullblodsnamn. Du vet, när jag blivit gammal och har en stor hästgård i England :angel:
 
@Riru Jag blev sugen på att betäcka med din Kalanchoe... Blir två Yadigar i tredje led och en i fjärde, men jag hittar banne mig inget som är tillräckligt bra och mindre släkt, så det måste få funka... :cautious: Skulle det gå att få HRC-pris? :o
 
Jag funderar på det här med Physical Fitness och Affection. Efter alla hästar fick 100% training så har jag låtit ca hälften av mina tävla och tävla.. och tävla. De är nu nere på 82 resp 88%. Och hästarna går som vanligt?? Ska det vara så, eller har de tränade inte kommit i kapp ännu..? Det tycker jag låter underligt eftersom jag var sen att börja träna mina och de börjar vara i tävlingsform?
Så här ser det ut för en av dem.
https://www.horsereality.com/horses/162266/mitwinternacht
Visa bifogad fil 25698
Mina märker heller inte så mycket av att fitness och affection sjunker. Jag kan tävla dem rätt länge när det börjar sjunka utan att märka stor skillnad. Har varit så hela tiden, vet inte alls om det ska vara så...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 982
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 878
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 936
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 728
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp