Bukefalos 28 år!

Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trakehner: Namn på karaktärer ur Disneyfilmer
Shire: Namn på karaktärer eller maskiner ur spelet Horizon Zero Dawn.
Welsh: Låttitlar från sångerskan Sia.
Mustang: Låttitlar från Two Steps From Hell.

Tidigare hade jag även ett speciellt tema på Quarters, Oldenburgare och AT's, men ändrade det och kör istället en kombination av föräldrarnas, alt. hittar på något eget om föräldrarna har fula/oinspirerande namn.

Nu när jag har islänningar också ska jag fundera på om jag vill ha ett särskilt tema där. Har du haft något tema på islänningarna du sålde @Hedinn? :p
Islänningar döps traditionellt till isländska namn, efter karaktäristiska drag (färg, personlighet och liknande). Reglerna är stenhårda på riktigt - icke-isländska namn godkänns inte. Så jag håller mig till samma tradition och regelverk i spelet. ;)
 
Tycker mina AT brukar vinna mer racing än endurance även när de ligger lite sämre till för racing.
Alltså jag undrar vad det är för fel på min (enda) race-AT. Här är hästen: https://www.horsereality.com/horses/367613/zuri Säg till om ni hittar vad som är fel... :arghh: Hon har 321 för race och här är hennes resultatlista hittills:
715CF2C6-691C-4457-8B55-92563B961810.jpeg
 
Appropå namnfrågan, så döper jag hingstar efter pappans namn, ston efter mammans namn. Resulterar i mer eller mindre knepiga namn som jag mer ofta än jag vill erkänna gillar ganska mycket ;) Med denna taktiken blir det också lite lättare att minnas vilka hästar som finns i stamtavlan på de hästar som står i stallet, åtminstone de som är 2 gen.
 
Alltså jag undrar vad det är för fel på min (enda) race-AT. Här är hästen: https://www.horsereality.com/horses/367613/zuri Säg till om ni hittar vad som är fel... :arghh: Hon har 321 för race och här är hennes resultatlista hittills:
Visa bifogad fil 25702

Min bästa (enligt Competition Calculatorn) presterar också mycket sämre än jag hade förväntat mig... Annars har jag tyckt att Race-resultaten har stämt ganska bra med hur de "borde" vara men att din inte går bättre känns ju jättekonstigt!
 
Min bästa (enligt Competition Calculatorn) presterar också mycket sämre än jag hade förväntat mig... Annars har jag tyckt att Race-resultaten har stämt ganska bra med hur de "borde" vara men att din inte går bättre känns ju jättekonstigt!
Ja, jag trodde ju att hon skulle vara näst intill oslagbar. :cautious: Kanske är för att hon är ett fuxsto... :rofl:
 
Jag funderar på det här med Physical Fitness och Affection. Efter alla hästar fick 100% training så har jag låtit ca hälften av mina tävla och tävla.. och tävla. De är nu nere på 82 resp 88%. Och hästarna går som vanligt?? Ska det vara så, eller har de tränade inte kommit i kapp ännu..? Det tycker jag låter underligt eftersom jag var sen att börja träna mina och de börjar vara i tävlingsform?
Så här ser det ut för en av dem.
https://www.horsereality.com/horses/162266/mitwinternacht
Visa bifogad fil 25698
Det beror på gren. Mina distanshästar är snart klara igen, de jag levlade först. Mina gallopörer är inte ens halvvägs.
 
Tänker hela tiden att jag ska avla på mina nuvarande ston (och till viss del hingstar). Förbättra dom sakta men säkert och under tidens gång byta ut de äldre halvbra stona mot deras (förhoppningsvis) bättre avkommor.

Och sen står man där (efter några bakslag) med ett lyckat och bättre stoföl på alla vis. Men det tar ju HUNDRA ÅR att träna upp henne till mammans nivå. Så mamman får vara kvar för att tjäna lite pengar ändå.

Och det är ju slöseri med mage att inte betäcka om, även om man nu har bättre ston som bara väntar på att bli stora. Och sen är det igång. Fölen föds i en aldrig sinande ström och boxplatserna blir bara färre och färre :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 018
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 034
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 112
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 875
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp