Horsereality VII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Det kanske Àr sÄ. End har vÀl varit lite av en lotterigren. Lyckades ju vinna en reining pÄ mitt sto som var trÀnat till 25% hÀromdagen men har inte haft samma tur sedan dess sÄ nu lÀgger jag energin pÄ trÀning istÀllet.

Är inte sĂ„ road över den hĂ€r idĂ©n med roundpen. Är tanken att man ska kunna tĂ€vla hĂ€sten pĂ„ samma nivĂ„ sĂ„ lĂ€nge man vill? Kommer bli en jĂ€kla konkurrens i toppskiktet i GP till slut. Och typ en miljard starter. Det Ă€r ju lite roligt att kunna vinna lite prispengar Ă€ven om man inte har en hĂ€st med 90 i dressyrsnitt.
Nej jag Àr inte heller sÄld pÄ den idén, hÀstarnas tÀvlingskarriÀrer mÄste ju liksom ta slut nÄgon gÄng. Tycker redan det kÀnns som att det börjar samlas hÀstar i toppskikten. :meh:
En maxÄlder för tÀvling borde ju kunna lösa problemet. För det kÀnns ju extremt trÄkigt om hÀstarna ska behöva stÄ och "förfalla" frÄn 10 Ärs Älder, liksom.
 
Snyggt föl.
Jag tror vi Ă€r ute efter samma hingst ;D och nu tĂ€nker jag klicka pĂ„ ditt sto och se om hon Ă€r betĂ€ckt med honom —
Och jepp, sÄ Àr det :rofl: mitt sto fölade för en timme sedan, tÀnkte betÀcka henne typ nu :)
Var han fortfarande billig?
 
Klickade i "For Sale" pÄ alla hÀstraser över hela vÀrlden, bara för att..
Och den hÀr sÄg ju lite lÀskig ut :nailbiting:
SkÀrmavbild 2019-02-21 kl. 17.05.38.png


Tycker fö att gypsyhingstarna ser ut som att dom bÀr peruker :D
 
Det kanske Àr sÄ. End har vÀl varit lite av en lotterigren. Lyckades ju vinna en reining pÄ mitt sto som var trÀnat till 25% hÀromdagen men har inte haft samma tur sedan dess sÄ nu lÀgger jag energin pÄ trÀning istÀllet.

Är inte sĂ„ road över den hĂ€r idĂ©n med roundpen. Är tanken att man ska kunna tĂ€vla hĂ€sten pĂ„ samma nivĂ„ sĂ„ lĂ€nge man vill? Kommer bli en jĂ€kla konkurrens i toppskiktet i GP till slut. Och typ en miljard starter. Det Ă€r ju lite roligt att kunna vinna lite prispengar Ă€ven om man inte har en hĂ€st med 90 i dressyrsnitt.

Jag hade samma tanke men sĂ„g nĂ„n kommentar av Deloryan dĂ€r hon sa att det Ă€r för fulltrĂ€nade föl och för hĂ€star som Ă€r ”fully trained in their discipline”. Vilket jag hoppas betyder att hon menar nĂ€r de passerat sista level. Eller möjligtvis att de kan fortsĂ€tta trĂ€na pĂ„ sista..?
 
Tittar vi pÄ samma hÀstar igen...? :cautious:

:rofl:

Gör vi sÀkert :laugh:


Vet inte hur det ser ut i CamarguevÀrlden men Äkte till Europa för att spendera lite tickets, och undrar om denna skulle vara intressant för nÄgon? Eller Àr det nolltolerans mot A som gÀller, visst antal VG och nÄgon speciell grÀns för vad som Àr bra GP?
Foal-Doe-462630
 
Ugh... Köpte i tidernas begynnelse en distansarab med halvdÄlig GP och confo. Sen skickade jag honom till Gisela för att göra plats för bÀttre föl. Dumt - inser jag i efterhand eftersom jag hade behövt honom som inkomstkÀlla. Dessutom har jag inte en aning om vad han hade för endurance-siffror. De kanske var rÀtt bra till och med? Jag hade iaf sparat semin i frysen vilket ju var förutseende, synd bara att det inte gÄr att se nÄgra stats pÄ honom lÀngre nÀr han Àgs av Gisela :angel:
 
@Tokyo och @Riru jag tror det Àt vÀldigt olika vad folk Àr ute efter för egenskaper, men som generell tumregel sÄ Àr GP runt 600 definitivt i det övre skiktet.
BÄda era hÀstar Àr i grunden bra, 4 resp 5 G+.
Ett A skrĂ€mmer inte mig, beroende pĂ„ var det Ă€r placerat. Jag plockar inte in en hĂ€st med A pĂ„ neck, shoulder eller back iom att jag har en stamhingst med A pĂ„ neck. Jag kommer ha svĂ„rt nog att avla bort det utan att tillföra fler An inom ”samma” omrĂ„de. An pĂ„ andra stĂ€llen och en i övrigt bra hĂ€st Ă€r för mig: go for it :)
 
BÀttre Àn den jag hittade :D och sto dessutom.
MÄste kolla upp vilka det Àr dom ger G/g för orka vÀnta pÄ flygcd varje gÄng man fÄngar en hÀst för att kunna fÀrgtesta.
Hingst 767 och sto 800 och 825
 
Ugh... Köpte i tidernas begynnelse en distansarab med halvdÄlig GP och confo. Sen skickade jag honom till Gisela för att göra plats för bÀttre föl. Dumt - inser jag i efterhand eftersom jag hade behövt honom som inkomstkÀlla. Dessutom har jag inte en aning om vad han hade för endurance-siffror. De kanske var rÀtt bra till och med? Jag hade iaf sparat semin i frysen vilket ju var förutseende, synd bara att det inte gÄr att se nÄgra stats pÄ honom lÀngre nÀr han Àgs av Gisela :angel:
Oops.
Det Àr dÀr alla excel-ark kommer in i bilden.
Jag vet inte hur mÄnga strÄn jag har frÄn hingstar jag sÄlt, och dÀrför inte vet om nÄgon fÄr för sig att pensionera, eller frÄn hingstar jag sjÀlv pensionerat av platsbrist. All info om hingstarna finns nedskriven. Det enda som saknas Àr en bild :D
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

IT & mobiler horsereality.com Àr ett webbaserat hÀstspel som pÄminner om Howrse, men Àr mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, trÀna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 805
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com Àr ett webbaserat hÀstspel som pÄminner om Howrse, men Àr mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, trÀna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 115
Senast: igbest
·
  • LĂ„st
IT & mobiler horsereality.com Àr ett webbaserat hÀstspel som pÄminner om Howrse, men Àr mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, trÀna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 532
Senast: Laa
·
  • LĂ„st
IT & mobiler horsereality.com Àr ett webbaserat hÀstspel som pÄminner om Howrse, men Àr mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, trÀna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 134
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp