Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker hela tiden att jag ska avla på mina nuvarande ston (och till viss del hingstar). Förbättra dom sakta men säkert och under tidens gång byta ut de äldre halvbra stona mot deras (förhoppningsvis) bättre avkommor.

Och sen står man där (efter några bakslag) med ett lyckat och bättre stoföl på alla vis. Men det tar ju HUNDRA ÅR att träna upp henne till mammans nivå. Så mamman får vara kvar för att tjäna lite pengar ändå.

Och det är ju slöseri med mage att inte betäcka om, även om man nu har bättre ston som bara väntar på att bli stora. Och sen är det igång. Fölen föds i en aldrig sinande ström och boxplatserna blir bara färre och färre :cautious:
Känner igen problemet men jag brukar även tänka att "det kanske går att få ett ännu bättre föl..." :crazy:
Sitter i den sitsen just nu. Min Ganndul har fått sitt tredje föl och jag tror jag tänker behålla det. Kvar finns även nummer ett. Ändå funderar jag om jag ska sälja. Jag borde ju verkligen men...
Hon är från Sydamerika= rätt intressant stam då det är få därifrån som ens är vettiga och vettig är hon om än inte bra. Hon är dessutom svettfux (och jag mitt pucko tillverkar bara isabeller).
Det senare borde dessutom förbättra marknadsläget rätt rejält.
 
Gah nu kan jag inte hitta foruminlägget med den där kalkylatorn för hästarna. Ni vet där man kan slänga in breeders advice, GP och allt möjligt och få ut någon form av medelsiffror för hur bra hästen är. Någon som har den?

...oj vad bra jag är på att förklara :cautious:
 
Ååh jag hade ett så bra upplägg med olika "laguppställningar" med hästar som tävlade och tränade i olika omgångar. Dels slapp jag anmäla massa hästar i samma klass och dessutom kunde jag köpa in kanske 5 uppsättningar utrustning som jag sen kunde flytta till nästa "lag" när det första tränat färdigt. Den här jäkla buggen ställde ju till det så nu är alla mina dressyrhästar (läs: typ alla mina hästar) på samma nivå och jag kommer behöva shoppa utrustning som en tok :wtf:

Inser nu att jag hade kunnat låta dom tävla ett bra tag till för jag har fortfarande halvbra distansmärrar som placerar sig flera ggr/dag trots att fitness/affection är nere på knappt 80%... De andra levlade jag upp när det kröp neråt 94%.
 
Inser nu att jag hade kunnat låta dom tävla ett bra tag till för jag har fortfarande halvbra distansmärrar som placerar sig flera ggr/dag trots att fitness/affection är nere på knappt 80%... De andra levlade jag upp när det kröp neråt 94%.

Jag tycker det där har verkat vara olika för olika grenar? Körhästen är på 80 och vinner nästan varje gång, men terräng och dressyrhästarna blev jag tvungna att leva upp rätt tidigt, vid 94. Det blev liksom tydligt på resultaten att de inte längre var lika bra.
 
Jag tycker det där har verkat vara olika för olika grenar? Körhästen är på 80 och vinner nästan varje gång, men terräng och dressyrhästarna blev jag tvungna att leva upp rätt tidigt, vid 94. Det blev liksom tydligt på resultaten att de inte längre var lika bra.
Det kanske är så. End har väl varit lite av en lotterigren. Lyckades ju vinna en reining på mitt sto som var tränat till 25% häromdagen men har inte haft samma tur sedan dess så nu lägger jag energin på träning istället.

Är inte så road över den här idén med roundpen. Är tanken att man ska kunna tävla hästen på samma nivå så länge man vill? Kommer bli en jäkla konkurrens i toppskiktet i GP till slut. Och typ en miljard starter. Det är ju lite roligt att kunna vinna lite prispengar även om man inte har en häst med 90 i dressyrsnitt.
 
Har mest fått föl som varit sisådär på sistone men nu äntligen hände det saker.
Den här lilla tösen föddes nyss. Ingen super GP men bättre än mammas och dessutom starkare än både mor och far. Tyvärr ett A men även 2 VG. Tanken var att sälja stoet när hon fått ett föl jag ville behålla men hittade bra pris på en ny hingst jag vet kommer bli dyrare (första 10 betäckta stona är med rabatt) och de passade ihop så jag tog chansen.
https://www.horsereality.com/horses/460104/
Snyggt föl.
Jag tror vi är ute efter samma hingst ;D och nu tänker jag klicka på ditt sto och se om hon är betäckt med honom —
Och jepp, så är det :rofl: mitt sto fölade för en timme sedan, tänkte betäcka henne typ nu :)
 
Tycker mina AT brukar vinna mer racing än endurance även när de ligger lite sämre till för racing.
Ja, jag tog racing tillslut, har väldigt många andra hästar plus några AT till endurance redan, så tror racing är bättre. Var ju inte så stor skillnad ändå på siffrorna.
 
Det kanske är så. End har väl varit lite av en lotterigren. Lyckades ju vinna en reining på mitt sto som var tränat till 25% häromdagen men har inte haft samma tur sedan dess så nu lägger jag energin på träning istället.

Är inte så road över den här idén med roundpen. Är tanken att man ska kunna tävla hästen på samma nivå så länge man vill? Kommer bli en jäkla konkurrens i toppskiktet i GP till slut. Och typ en miljard starter. Det är ju lite roligt att kunna vinna lite prispengar även om man inte har en häst med 90 i dressyrsnitt.

Nej jag är inte heller såld på den idén, hästarnas tävlingskarriärer måste ju liksom ta slut någon gång. Tycker redan det känns som att det börjar samlas hästar i toppskikten. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 820
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 121
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 535
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 137
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp