Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men va f-n då!! Nu är Mustang OLWx2 stoet borta!!😫😡😭 När man klickar in på henne så är hon föl och det står att hon är Deceased, men jag är fortfarande ägaren😭😫
Trodde först att det var Dev som hade tagit henne från mig, men det kanske är mer troligt att buggen gjorde så att hon kunde leva fastän hon skulle varit deceased från första början??
Det som hände mig den gången jag råkade få ett OLW/OLW föl var att den levde i någon dag och sedan dog. Som de riktiga hästarna råkar ut för i verkligheten, alltså dör själva efter födseln eller avlivas. Kanske det var det som hände?

Tillägg: Alltså hon "föddes" när du fångade henne och sedan gjorde generna så att hon dog pga dem.
 
Nu har jag grävt i vårt betäckningsdokument ett tag.
Visserligen från paddan, så jag har inte kunnat använda några fancy funktioner som kanske skulle kunna visa på några samband som mitt öga inte ser.
Men: mitt öga ser inga samband mellan tid för betäckning och fölets kön. Vi har några betäckningar som skett samtidigt där det blivit både ston och hingstar tex.
Däremot kan det fortfarande finnas en högre sannolikhet för det ena könet vid vissa tidpunkter, men det har vi inte material nog för än.

Min personliga slutsats av genomgången är att jag till största delen kommer att återgå till att betäcka på sen eftermiddag, för att jag upplevde att fölen oftast föddes mellan 10 och 12 då :D
Du har kommit till ungefär samma slutsats som jag. Det enda undantaget jag kan se är det där området på em (15.20-16.00?) där hingstarna är oerhört överrepresenterade (endast sådana) men det kan ju lika gärna vara en slump
 
Jag tänkte börja logga mina AT och arabston, deras betäckningar och vad som föds. Men det står still hur jag gör det på bäst och överskådligaste sättet...
Är det någon som kan visa exempel på hur det kan se ut?
 
Jag tänkte börja logga mina AT och arabston, deras betäckningar och vad som föds. Men det står still hur jag gör det på bäst och överskådligaste sättet...
Är det någon som kan visa exempel på hur det kan se ut?
JAg gör såhär
hr43.jpg

Det är lite lustig ordning men jag byggde på det jag redan hade. Första raden är fölningsdatum, andra klockslag för betäckning, tredje betäckningsdatum, fjärde kön (grönmarkerat betyder infört i vårat dokument) och femte hingstens life number
 
4EFB125E-56AF-4A32-BCC1-EA2278A349FC.png

Jag bygger min på andra hållet (eftersom hela mitt system är horisontellt) stoet med hennes data överst (stam, färg, GP, stats, confo, hälsa) hingsten under och så fyller jag i fölet när det är fött.
När vi började logga betäckningstider började jag helt enkelt skriva tid och datum under sto+hingsts namn. När fölet är fött flyttar jag ner betäckningstiden en rad bara.
 
ÄNTLIGEN börjar mina mustangföl att växa upp, de som är mina egna uppfödningar alltså. Det har tagit ett rejält tag ja :cautious: pga jag inte velat åldra upp dem med mina dyrbara DP :p
 
Det som hände mig den gången jag råkade få ett OLW/OLW föl var att den levde i någon dag och sedan dog. Som de riktiga hästarna råkar ut för i verkligheten, alltså dör själva efter födseln eller avlivas. Kanske det var det som hände?

Tillägg: Alltså hon "föddes" när du fångade henne och sedan gjorde generna så att hon dog pga dem.

Ah okej. Men hon var ju vuxen, 3år och 6mån, när jag fångade henne och står även 30/12 som födelsedatum , så jag gissar att det är p.g.a föräldralösa buggen det blev såhär.
 
Ah okej. Men hon var ju vuxen, 3år och 6mån, när jag fångade henne och står även 30/12 som födelsedatum , så jag gissar att det är p.g.a föräldralösa buggen det blev såhär.
3 år? Hon hade ju fortfarande fölbild när jag klickade på länken nyss?
 
Ja den var vuxen, jag såg den, men gick väl tillbaka till fölbild då den dog
Huh.
Men ja, då skulle den ha dött inom kort efter sin födsel. Blev kanske lite kortslutning där mellan pga hästen inte "fanns" förrän den hamnade i någons ägo men då hade gener som den skulle ha dött av tidigare .... tidsresor! :banana::D
 
Så fin! Har också en sån i stallet, men efter Mr Gold. Får du några cremeföl som du inte vill behålla så är jag säkert intresserad! Försöker få in så mycket creme som möjligt så att jag kan börja jobba med confo och gp mer ordentligt sen.

Fick förresten en till häromdagen, men med EeAa. Ganska charmig färg! https://www.horsereality.com/horses/449564/s-golden-galaxy Hoppas kunna få bort To i senare led. Är inte så glad i skäckar.

Ah btw, är ditt intresse i cr bara ston?
Har ett hingstföl med 2VG men för dålig gp (631) för min smak om du är sugen:

https://www.horsereality.com/horses/370737/excursius
 
Alltså jag blir tokig på att man inte kan backa från en hingsts stud-sida till hästlistan hos en viss användare. Alternativt att man får upp alla användarens hingstar och kan bläddra mellan dom.

Sitter och kollar på bukehingstar och om man vill gå tillbaka och jämföra en annan hingst med sitt sto så måste man gå via profilen (för det är där man hamnar om man klickar på bakåtpilen) - horses - bläddra ner till hingsten - klicka sig in på stud och börja om O_o
 
Du har kommit till ungefär samma slutsats som jag. Det enda undantaget jag kan se är det där området på em (15.20-16.00?) där hingstarna är oerhört överrepresenterade (endast sådana) men det kan ju lika gärna vara en slump
Jag har en 15.22 som blev ett sto...
 
Jäkla skitsto, 2 betäckningar har failat (samma hingst), så nu provar jag en tredje gång, men med en annan hingst :meh: Den kassa hingsten har lyckats en gång tidigare att göra en märr betäckt, men gissar att kvalitén är halvdan på hans simmare...
 
Jäkla skitsto, 2 betäckningar har failat (samma hingst), så nu provar jag en tredje gång, men med en annan hingst :meh: Den kassa hingsten har lyckats en gång tidigare att göra en märr betäckt, men gissar att kvalitén är halvdan på hans simmare...
Är det åtminstone din egen hingst? Det mest irriterande är ju nästan den förlorade tiden... Jag har några betäckningar som failat genom stud-hingstar där ägaren säger sig använda LFG, så jag har mailat screenshot och bett att få utnyttja den. Tyvärr verkar många logga in ganska sporadiskt (har iofs inte stalkat och kontrollerat, de kanske har varit inne) så jag har inte fått svar på flera dagar och då betäcker man ju om med något nytt bara för att man inte orkar vänta...
 
Är det åtminstone din egen hingst? Det mest irriterande är ju nästan den förlorade tiden... Jag har några betäckningar som failat genom stud-hingstar där ägaren säger sig använda LFG, så jag har mailat screenshot och bett att få utnyttja den. Tyvärr verkar många logga in ganska sporadiskt (har iofs inte stalkat och kontrollerat, de kanske har varit inne) så jag har inte fått svar på flera dagar och då betäcker man ju om med något nytt bara för att man inte orkar vänta...
Ja, som tur är står han i mitt stall.
Ja, jag hade en failad igår från en som erbjöd LFG, och trots jag svarade inom 5 från att hen skickade svar att det gick bra med en ny betäckning och frågade när jag är inne, så har jag inte fått svar igen... Svarade att jag var inloggad i en timme till ungefär, så kunde vi fixa det på en gång. Men, det blev ju inget av det... Hen verkar inte varit inne idag heller, har åtminstone inte fått svar. Visst kan jag betäcka om med samma hingst, 6000 hrc kostade han, och pengarna är inget problem, men det är mest för sakens skull.. Vill ju som du säger, inte tappa tid. Det tar tillräckligt lång tid ändå.
 
Ja, som tur är står han i mitt stall.
Ja, jag hade en failad igår från en som erbjöd LFG, och trots jag svarade inom 5 från att hen skickade svar att det gick bra med en ny betäckning och frågade när jag är inne, så har jag inte fått svar igen... Svarade att jag var inloggad i en timme till ungefär, så kunde vi fixa det på en gång. Men, det blev ju inget av det... Hen verkar inte varit inne idag heller, har åtminstone inte fått svar. Visst kan jag betäcka om med samma hingst, 6000 hrc kostade han, och pengarna är inget problem, men det är mest för sakens skull.. Vill ju som du säger, inte tappa tid. Det tar tillräckligt lång tid ändå.

Prova maila igen, mailfunktionen är rätt buggig och man måste vara där och "vakta" för man blir inte alltid meddelad när man får ett meddelande... :(

Märkte jag när andra ville ha ombetäckningar med min hingst. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 782
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 955
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 456
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 775
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp