Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Något på HR under idéforumet. En person vill att det ska bli regler om namngivning som motverkar otrevlig innehåll i namnen och jag försöker förklara att med tanke på hur olika kulturella yttringar ser på olika saker samt att ett ord på ett språk kan vara trevlig medan exakt samma ord på ett annat språk kan vara otrevligt så är det svårt att göra en sådan regel framförallt om man som personen förespråkar ska se det ur ett engelskspråkigt perspektiv. Jag misslyckas grovt, kanske för att jag vägrar dra in politiska och religiösa förolämpningar i diskussionen (vilket är förbjudet enligt reglerna)
Aha! Ja det är svårt, man borde iallafall kunna rapportera fula namn så får de ansvariga för sidan avgöra.
 
Kolla in min snygga W10 kille som har vuxit upp! :banana::banana::banana:
https://www.horsereality.com/horses/346373/hattered-ind
Okej GP tror jag och 12 G - inte så illa, folk kan nog vilja avla med honom.
O_o Okej, jag sökte på andra studs för att se vad för priser de hade, och jag fann en med W10, samma confo men sämre GP. Och han kostade 20.000?! Och har en del avkommor tillräckligt för att bli Proven.
Wait a moment... känns som att jag har missat något här.

De som fanns på studbook var mycket mycket billigare. Mera det pris jag tänkte mig, men wtf vad är det med hästen ovan då :rofl::p
 
Nu har jag spenderat typ en halvtimme för att söka efter om engelskan hade någon motsvarande förkortning för det svenska tot. (totalt) Men nope, jag kan inte hitta något :cautious: det borde ju funka lika bra då det heter in total på engelska, men om det inte används så kommer det ju inte att förstås av någon - vilket hjälper inte mig :rofl::cautious:
 
Är det bara jag eller är akhal tekerna väldigt inavlade nu? Iallafall i bland de hästar som har GP över ca 715 och/eller 5-6 VG?
De har ju alla Mele Kush, Yadigar, Tanay(och en till som jag glömt namnet på)på flera ställen i stamtavlan...
Nu betäckte jag mina två bästa ston, som givetvis har ovanstående i stammen, med hingstar som är deras... kusiner(?). Sen tänker jag avla ut på de mest ovanliga stammar jag kan hitta. Får se hur länge det är roligt...
 
Om man inte åldrar upp ett föl, hur lång tid tar det från att det föds tills att det blir tre år? Vill jag ens veta :nailbiting:
 
Om man inte åldrar upp ett föl, hur lång tid tar det från att det föds tills att det blir tre år? Vill jag ens veta :nailbiting:
Hundra år. Nä, jag vet inte exakt, växer de inte en månad på två dygn eller nåt sånt? Mina första inköp har inte vuxit upp än iaf :meh: De är dryga 2 år nu.
 
Hundra år. Nä, jag vet inte exakt, växer de inte en månad på två dygn eller nåt sånt? Mina första inköp har inte vuxit upp än iaf :meh: De är dryga 2 år nu.

Men alltså fy, jag kommer ju samla på mig ett gäng föl som bara står och tar plats. Men måste vänta tills de blir tre för att se om de går att behålla.. (färg som bara syns när hästen är vuxen..) Och det är något jag verkligen inte tänker slösa DP på.
 
Är det bara jag eller är akhal tekerna väldigt inavlade nu? Iallafall i bland de hästar som har GP över ca 715 och/eller 5-6 VG?
De har ju alla Mele Kush, Yadigar, Tanay(och en till som jag glömt namnet på)på flera ställen i stamtavlan...
Nu betäckte jag mina två bästa ston, som givetvis har ovanstående i stammen, med hingstar som är deras... kusiner(?). Sen tänker jag avla ut på de mest ovanliga stammar jag kan hitta. Får se hur länge det är roligt...
Ja de är inavlade. De är en av orsakerna till att jag behåller Balder trots ett A på galopp. GP711, 315 för galopp och 322 för distans
 
Ibland måste jag lära mig att läsa. Jag hade missat att de skulle fortsätta fylla på affection och fitness nu automatiskt i intervaller, så här hade jag levlat upp flera hästar för att kunna tävla. Verkar som de ska köra upp fitness och affection nu ett bra tag framöver. Mög också att jag inte kollade forumet :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 796
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 009
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 480
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 853
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp