Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser framför mig hur tävlingarna i Europa kommer vara fortsatt ännu värre än vanligt, ingen kommer ju levla sina pållar :rofl:

Alltså jag kommer ju leva mina när det kommer nya underifrån som blir tävlingsklara på den nivån. Som sagt vill man ju upp i klasserna eftersom det är mer prispengar där.
 
Alltså jag kommer ju leva mina när det kommer nya underifrån som blir tävlingsklara på den nivån. Som sagt vill man ju upp i klasserna eftersom det är mer prispengar där.
Problemet blir nog i högsta klasserna, då hästarna kommer att bli kvar där. Så småningom blir det nog trångt där. Men gissar att det kanske utökas med fler klasser, när det blir ett problem...

En annan sak jag undrar över, vet inte om det varit på tal - hur många tävlingar pågår samtidigt i Europa? För det måste vara flera..?
 
Alltså, jag fattar verkligen inte? :p Varför skulle man inte vilja fortsätta till högre klasser med sina hästar? :confused: Det fylls ju på ”bakifrån” av de egna hästarna också?
Jag tänker att det blir stadiga pengar på varje nivå du har pållar på. Okej att folk kanske inte håller sig kvar på training, men de som har hästar på varje nivå, varför levla när du ändå bara kan få pris på tre av dem, och du har en bunke hästar som tävlar i varje gren. Att ha tio hästar på högsta nivå ger ju inget direkt om de kan spridas ut på de tre högsta istället. Så tänker jag. :)
 
Är det bara jag eller är akhal tekerna väldigt inavlade nu? Iallafall i bland de hästar som har GP över ca 715 och/eller 5-6 VG?
De har ju alla Mele Kush, Yadigar, Tanay(och en till som jag glömt namnet på)på flera ställen i stamtavlan...
Nu betäckte jag mina två bästa ston, som givetvis har ovanstående i stammen, med hingstar som är deras... kusiner(?). Sen tänker jag avla ut på de mest ovanliga stammar jag kan hitta. Får se hur länge det är roligt...

Jo, de flesta bra är ju släkt... Jag har låtit bli att inavla/linjeavla än så länge, men då har jag ju ingen som är på både över 715 och med flera VG utan A.
 
Alltså jag kommer ju leva mina när det kommer nya underifrån som blir tävlingsklara på den nivån. Som sagt vill man ju upp i klasserna eftersom det är mer prispengar där.
Det är just de högre klasserna jag tänker mig kommer vara helt stilla, borde tänkt färdigt min tanke innan jag skrev. :D Training tror jag inte någon stannar kvar på, för där får man vad, 500hrc? Men om man kan få in en 2000-4000 på en pålle i nästan varje tävling genom att inte röra den, varför levla? Om man nu inte har någon stänkar-förmåga som är på G upp.
 
Problemet blir nog i högsta klasserna, då hästarna kommer att bli kvar där. Så småningom blir det nog trångt där. Men gissar att det kanske utökas med fler klasser, när det blir ett problem...

En annan sak jag undrar över, vet inte om det varit på tal - hur många tävlingar pågår samtidigt i Europa? För det måste vara flera..?

Jaa, jag har ju aldrig köpt någon vuxen tävlingshäst så mina äldsta är bara halvvägs i nivåerna :p

Nope, bara en tävling, så i de största grenarna kan det vara över 100 per nivå...
 
Jag tänker att det blir stadiga pengar på varje nivå du har pållar på. Okej att folk kanske inte håller sig kvar på training, men de som har hästar på varje nivå, varför levla när du ändå bara kan få pris på tre av dem, och du har en bunke hästar som tävlar i varje gren. Att ha tio hästar på högsta nivå ger ju inget direkt om de kan spridas ut på de tre högsta istället. Så tänker jag. :)
Aaah. Jag tänker nog mer att jag strävar efter ett rullande schema, vilket också innebär att äldre hästar får lämna plats för nya. (Roligt att kunna behålla föl och köpa nya hästar... :D )
 
För min del gör det inte så mycket att det "samlas på" bra hästar i högsta klassen. Jag menar om man ska tänka realistiskt, IRL är det ju bara de allra bästa som tar placeringar i Grand Prix. Sedan kommer de ju att dö såsmåningom. Men det är klart att hästarna ska kunna tävla några år på toppnivå!
 
Problemet blir nog i högsta klasserna, då hästarna kommer att bli kvar där. Så småningom blir det nog trångt där. Men gissar att det kanske utökas med fler klasser, när det blir ett problem...

En annan sak jag undrar över, vet inte om det varit på tal - hur många tävlingar pågår samtidigt i Europa? För det måste vara flera..?
Det är väl samma överallt med tävlingarna. En dressyr, en hoppning osv i taget?
 
Om någon skulle vilja ha den lilla hingsten jag köpte från foundation igår så ger jag bort honom för foundationpriset. Han är utställd med lågt resultat (typ 76) men jag hade visst inte satt på honom någon grimma :angel: https://www.horsereality.com/horses/466852/houyou

Screenshot_20190223_100713_com.android.chrome.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 794
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 987
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 476
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 807
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp