Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaa, jag har ju aldrig köpt någon vuxen tävlingshäst så mina äldsta är bara halvvägs i nivåerna :p

Nope, bara en tävling, så i de största grenarna kan det vara över 100 per nivå...
Men då undrar jag om mina hästar tävlar på andra kontinenter... :D för även om de inte är topphästar så drar de in massor av placeringar. Och det är inte ofta jag ser bukenamn i listorna. Så här såg det ut nu nyss, hopptävling som är avslutad. I Europa. Kan det vara möjligt att det är så få startande..?
IMG_1712.PNG
IMG_1712.PNG
 
Men då undrar jag om mina hästar tävlar på andra kontinenter... :D för även om de inte är topphästar så drar de in massor av placeringar. Och det är inte ofta jag ser bukenamn i listorna. Så här såg det ut nu nyss, hopptävling som är avslutad. I Europa. Kan det vara möjligt att det är så få startande..?
Visa bifogad fil 25814
Visa bifogad fil 25814
Jag drar in massor av pengar jag också men på distans och framförallt galopp.
 
Men då undrar jag om mina hästar tävlar på andra kontinenter... :D för även om de inte är topphästar så drar de in massor av placeringar. Och det är inte ofta jag ser bukenamn i listorna. Så här såg det ut nu nyss, hopptävling som är avslutad. I Europa. Kan det vara möjligt att det är så få startande..?
Visa bifogad fil 25814
Visa bifogad fil 25814
Hoppningen är ju inte den gren med högst tryck, har varit betydligt färre det senaste dessutom, efter träningshärvan. "Tidig" lördagsmorgon är ju inte heller tillfället med flest deltagare. Testa kolla dressyr eller reining så ser det lite annorlunda ut.
 
Postade förslaget, hoppas bara man inte är tvungen att ha mer detaljer för hur det hela skulle gå till för det har jag inte :p
Såg förresten nån som lagt förslaget att man skulle kunna flytta mellan kontinenter. Med hästar, stall och allt. Kanonide tänker jag, då det skulle jämna ut förutsättningarna i världen något. Säkert skulle det kosta en slant men det skulle ju vara intressant rent strategiskt!
 
Men då undrar jag om mina hästar tävlar på andra kontinenter... :D för även om de inte är topphästar så drar de in massor av placeringar. Och det är inte ofta jag ser bukenamn i listorna. Så här såg det ut nu nyss, hopptävling som är avslutad. I Europa. Kan det vara möjligt att det är så få startande..?
Visa bifogad fil 25814
Visa bifogad fil 25814

Nej, hoppning och racing har inte lika mycket starter än. När jag började tävla där (innan de höjde prispengarna) var det ännu färre :angel: .

Tror det beror på att många går på Breeders Advice och där är det inte så många som rekommenderas till de grenarna.
 
Såg förresten nån som lagt förslaget att man skulle kunna flytta mellan kontinenter. Med hästar, stall och allt. Kanonide tänker jag, då det skulle jämna ut förutsättningarna i världen något. Säkert skulle det kosta en slant men det skulle ju vara intressant rent strategiskt!

Ja jag tror det diskuterats att det ska bli möjligt framöver, så även om man är på en kontinent med låg nivå så bör man ju försöka hålla sig till Europa och Nordamerikas nivå, annars får man mycket att jobba med när folk väl kan flytta :o
 
Men då undrar jag om mina hästar tävlar på andra kontinenter... :D för även om de inte är topphästar så drar de in massor av placeringar. Och det är inte ofta jag ser bukenamn i listorna. Så här såg det ut nu nyss, hopptävling som är avslutad. I Europa. Kan det vara möjligt att det är så få startande..?
Visa bifogad fil 25814
Visa bifogad fil 25814
Det är ju en jätteskillnad på grenarna.. I dressyr kan det vara närmare 400 starter medan det är 100 i hoppningen under prime time. Jag har inte heller några superhästar (typ runt 83 i dressyrsnitt, 78 i hoppsnitt, och 71-72 i racing och endurance respektive) men tycker nog att de drar in lite pengar allihop, men det är klart att det märks att dressyren har hårdare konkurrens.

Vet inte vad som är "massor" med pengar men på 4 startande hästar just nu (2 end, 1 race, 1 hoppning varav endast de två första i något högre klasser) drar jag in kanske 10 000-15000 hrc/dag. Ingen aning om det är bra eller inte men hoppas ju att det ska öka något i dagarna när jag får ut typ 6 dressyrhästar också. Lyckas ju bränna de där pengarna och lite till varje dag så mitt konto börjar eka lite tomt nu.
 
Nu efter att de maxade träningen har jag bara mina 4 bästa racinghästar igång. En på första, två på andra och en på tredje nivån. De drar in runt 30 000 på en dag när jag har tid att anmäla till nästan alla lopp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 797
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 018
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 485
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 878
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp