HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi sov borta en natt då vi var ute och vandrade vilket gjort att jag inte hunnit gå igenom ordentligt sedan lördag lunch = 16 nya föl :nailbiting:
Väldigt många fina men inte den där fullträffen jag så gärna vill ha (bortskämd, I know). Några stack ut iaf, bla Magwai des Livres mitt andra NC-sto med 7VG, denna gång med helt ok GP och kör-stats i förhållande till halvsyrran. Hon fick 86+ och DC på första showen. Min lille hingst levererar :love:

AT-hingsten Pijk Batyr med GP729, 81+ för endurance och 79.5 för racing samt 2VG och ett gäng G+. Den torde vara värd att spara väl? Någon som skulle vara intresserade att betäcka med honom sen?

Denna lilla islandspojke var kanske inte något speciellt confo- eller GPmässigt men är så himmelskt söt :love: Tur i färglotteriet med D Z och W21.
Magwai alltså! :love: Jag behöver nog ge Vision en chans på mina ston, trots den något låga GPn :)
 
Ok. Finnes: förtjusande vacker och trevlig AT-pojk, vuxen, precis påbörjat distansträning. Australiensiskt och... australiensiskt påbrå (jag var tvungen att kolla. AT är inte mitt område)
Sökes: forever home :heart

Jag har kvar en Kalta-son. Han är fin, men inget för hingststationen.
https://www.horsereality.com/horses/461569/693gp-2vg10g
Något för rabicano-projektet, iom linjerna? Någon annan intresserad?
Annars blir det strandliv för gentlemannen om några dagar.
 
Magwai alltså! :love: Jag behöver nog ge Vision en chans på mina ston, trots den något låga GPn :)
Mamma är helsyster med Paisley förresten. Du får gärna pröva Vision 😊

Jag har ett gäng welsh hingstar som jag inte kan behålla alla, om du letar ;) bla helbrorsa till Casper som kan vara lever bärare (ev lever själv också tror jag).
 
@Iamia Jag funderar på om jag kunde få använda din Vidir till det här stoet för HRC? Hon har Viljar som farfar, så det känns egentligen lite sådär, men hans föräldrar kommer ju försvinna ur fölets stamtavla så där kommer ingen häst finnas dubbelt. Kikade på din Jálfur också, men då kommer Bylgja dubbelt i sista led...

Alternativt så tar jag Silfurfaxi nu och så får dina komma in i nästa led. :D

#Beslutsångest
Vilken fin! :love: Du får välja som du vill! ;) Hojta igen när du bestämt dig! :D
 
Nu ska vi se här...

@Mistimed Kan man få en dejt med EmLar? Och en dejt med Celeritas? Och så en med Frizzerfraz?

@Murray Kan man få tre dejter med Rhytm of the Sound? Och en dejt till Skydancer?

@Iamia Kan man få en dejt med Splash the Phantom?

Jag kommer vara här främst ikväll, så ser om någon av er (eller alla :D) är inne då :)
Hojta till ikväll igen! (Om du inte råkar vara där precis nu förstås...)
 
Mamma är helsyster med Paisley förresten. Du får gärna pröva Vision 😊

Jag har ett gäng welsh hingstar som jag inte kan behålla alla, om du letar ;) bla helbrorsa till Casper som kan vara lever bärare (ev lever själv också tror jag).
Ah, då är det klart hon är snygg! Jag har två liknande i stallet efter Paisley :)
Jag kommer definitivt låta Vision få en chans. Damerna behöver bara behaga ploppa ut nuvarande fölisar först :D

Jag har varit och snokat i ditt Welsh-stall ibland, tro mig ;) hade jag haft plats, så hade jag varit intresserad. Men helt ärligt, jag vågar inte ens gå in och kolla hur mycket över jag ligger. Och även om jag rensar så kommer jag inte att komma under 200, jag har för många jag vill se om de blir leverfuxar för det :D
Kanske blir det fler boxar när de nya raserna släpps, då är jag intresserad!
 
Raidade Sydamerikas foundation imorse på jakt efter ett Nesrine-föl och fick tag i ett. Ingen höjdarconfo direkt, 10G2A men ändå nöjd eftersom jag behöver leverhästar från olika ursprung. Tog inte mer än ett par timmar innan någon mailat o frågat om hen fick köpa ut den... Hatar att behöva säga nej dock. Mvh vill vara alla till lags
 
Raidade Sydamerikas foundation imorse på jakt efter ett Nesrine-föl och fick tag i ett. Ingen höjdarconfo direkt, 10G2A men ändå nöjd eftersom jag behöver leverhästar från olika ursprung. Tog inte mer än ett par timmar innan någon mailat o frågat om hen fick köpa ut den... Hatar att behöva säga nej dock. Mvh vill vara alla till lags
Var det Shellhead?
Har du koll på att Albadeia är bärare alternativt svettfux under sin skimmelfärg?
 
Jag behöver hingsttips :)
Welsh
GP >660
>3VG, inga An
Någon som har känner till någon?
Vill du ha hög GP skulle jag kolla på HPAs avkommor men då får du svag confo. Kanske att det finns någon avkommas avkomma med bättre confo nu? Jag kunde tyvärr inte hitta någon i mitt dokument (som ju iof inte alls är fullständigt) som matchade dina krav.

Kan du se lite mellan fingrarna på GPn skulle jag rekommendera @Caoimhe s Gaster med GP652 och 4VG. Han verkar kunna ge bra dressyr-stats också. Kan du tänja lite på confo har jag ju Casper (e Gaster) med GP665 men 2VG 6G+.


Ah, då är det klart hon är snygg! Jag har två liknande i stallet efter Paisley :)
Jag kommer definitivt låta Vision få en chans. Damerna behöver bara behaga ploppa ut nuvarande fölisar först :D

Jag har varit och snokat i ditt Welsh-stall ibland, tro mig ;) hade jag haft plats, så hade jag varit intresserad. Men helt ärligt, jag vågar inte ens gå in och kolla hur mycket över jag ligger. Och även om jag rensar så kommer jag inte att komma under 200, jag har för många jag vill se om de blir leverfuxar för det :D
Kanske blir det fler boxar när de nya raserna släpps, då är jag intresserad!
Då sitter vi i samma båt :rofl: Jag har iaf 20 st jag kan tänka mig att pensionera men behöver minska med 30 för att nå break-even och då är det ju liksom skitsamma. Om jag ändå inte kommer ner under gränsen så kan de lika gärna vara kvar tills den dagen jag verkligen måste ner/nya raser kommer och då får jag väl köpa lite nya boxar också. Har dock sagt att jag inte ska ha fler platser för jag orkar inte ta hand om fler, fast om jag nu ändå har kvar hästarna men inte platser kan jag ju iof lika gärna köpa platserna också :p Logiken i det, haha.

Dessa är tex några som troligen kommer vara kvar tills det är kris att rensa eftersom jag tycker de är fina men blir liksom orimligt att behålla alla:
https://www.horsereality.com/horses/641921/cappuiccino
https://www.horsereality.com/horses/518802/elijah-z
https://www.horsereality.com/horses/572000/golda-mae
https://www.horsereality.com/horses/619527/jasper-v
Om någon skulle vara sugen på att förnya stallet.
 
Jag som funderade på vad jag engentligen skulle göra med mina pre och så dyker detta inlägget upp som på beställning :D
Skulle jag kunna få betäcka två ston med honom? Lovar att det bara är två nu och inte sju som sist:o
Såklart och du får betäcka hur många du vill :D
Nu?
 
Var det Shellhead?
Har du koll på att Albadeia är bärare alternativt svettfux under sin skimmelfärg?

Ja det var det!

Nej, ingen koll på albadeia alls, är det en foundationhäst? Har kollat olika leverhingstars stam för att hitta lever/leverbärare bland de olika foundationhästarna men har väldigt ont om tickets nu så vidare raidande får vänta...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 951
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 720
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 865
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 554
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp