Bukefalos 28 år!

HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Laa och @inverterad - hingstar har jag på tok för många tyvärr.

I ston är jag intresserad av lever/leverbärare (helst utan baariq eller med honom långt bort. gärna lite ovanligare härstamning) och/eller bra gp för race eller i andra hand endurance. Nåt A gör inte så mycket beroende på häst. Sneglar även på potentiella rabicanobärare.

Welshar letar jag efter ston med hyfsat hög GP (minst 640) utan HPA i stammen (kanske ok i sista led) och utan A i confo. Gärna med något VG.
Jättesent svar och jag inser att du säkert inte har någon plats i nuläget, men jag lägger fram ett erbjudande ändå :)
Arab (fortfarande föl)
https://www.horsereality.com/horses/617605/asc-palona 50% chans på leverbärare och 302 i race
Welsh har jag ett med exakt 640, men hon är nyvuxen, nybetäckt och enda sto-avkomman jag har efter hennes mamma (och klart bättre GP-mässigt), så där vill jag ta några föl...
 
Jättesent svar och jag inser att du säkert inte har någon plats i nuläget, men jag lägger fram ett erbjudande ändå :)
Arab (fortfarande föl)
https://www.horsereality.com/horses/617605/asc-palona 50% chans på leverbärare och 302 i race
Welsh har jag ett med exakt 640, men hon är nyvuxen, nybetäckt och enda sto-avkomman jag har efter hennes mamma (och klart bättre GP-mässigt), så där vill jag ta några föl...
Ja jag fyllde upp de där platserna illa kvickt (och köpte ett par till :laugh:). Hamnade på foundation as usual och fick med mig ytterligare ett Albadeia-föl hem...
 
  • Haha
Reactions: Laa
Jag har redan ställt den här frågan tidigare, men såklart missat att spara ner svaret och hittar inte i vilken tråd det var nu. Så ursäkta för upprepningen, men hoppas på att en snäll person kan hjälpa mig ännu en gång!

Hur kollar man om en vit häst är rabicano/sabino?

Jag köpte nämligen en welsh där mamman enligt taglinen är sab/sab, men utan att vara färgtestad. Allra minst är hon en carrier, men går det att kolla om hon har dubbelanlaget på något sätt?
 
Jag har redan ställt den här frågan tidigare, men såklart missat att spara ner svaret och hittar inte i vilken tråd det var nu. Så ursäkta för upprepningen, men hoppas på att en snäll person kan hjälpa mig ännu en gång!

Hur kollar man om en vit häst är rabicano/sabino?

Jag köpte nämligen en welsh där mamman enligt taglinen är sab/sab, men utan att vara färgtestad. Allra minst är hon en carrier, men går det att kolla om hon har dubbelanlaget på något sätt?
Du högerklickar och väljer inspektera om du använder chrome. Där kan du hitta de olika färglagren.
 
Jag har redan ställt den här frågan tidigare, men såklart missat att spara ner svaret och hittar inte i vilken tråd det var nu. Så ursäkta för upprepningen, men hoppas på att en snäll person kan hjälpa mig ännu en gång!

Hur kollar man om en vit häst är rabicano/sabino?

Jag köpte nämligen en welsh där mamman enligt taglinen är sab/sab, men utan att vara färgtestad. Allra minst är hon en carrier, men går det att kolla om hon har dubbelanlaget på något sätt?
Är inte säker på att det är detta du efterfrågar men om man vill se vita tecken (vilket ju kan vara svårt på vita/ljusa hästar) kan man i Chrome högerklicka och välja "Inspektera" så får du upp lite olika länkar - t ex denna:
https://www.horsereality.com/upload/whites/foals/body/large/823697790.png

Edit: tvåa :)
 
Du högerklickar och väljer inspektera om du använder chrome. Där kan du hitta de olika färglagren.
Är inte säker på att det är detta du efterfrågar men om man vill se vita tecken (vilket ju kan vara svårt på vita/ljusa hästar) kan man i Chrome högerklicka och välja "Inspektera" så får du upp lite olika länkar - t ex denna:
https://www.horsereality.com/upload/whites/foals/body/large/823697790.png

Edit: tvåa :)
Tack ni båda! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 022
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 066
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 157
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 912
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp