Bukefalos 28 år!

HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Riru
Vi kommer snart få slåss om de där foundationhästarna. Strax innan du köpte din nu så köpte jag också en hingst :rofl:

Haha mig gör det inget om du haffar dom :D, behöver allt material jag/vi kan komma över och tillslut blir det ju platsbrist även på .nl :cautious:
Är det 75 platser man kan ha innan man måste börja betala med DP?
 
Haha mig gör det inget om du haffar dom :D, behöver allt material jag/vi kan komma över och tillslut blir det ju platsbrist även på .nl :cautious:
Är det 75 platser man kan ha innan man måste börja betala med DP?
Nej 50. Det borde räcka rätt långt tycker jag men man är ju en hamster så.....:cautious:
 
Nej 50. Det borde räcka rätt långt tycker jag men man är ju en hamster så.....:cautious:

Men åh jag som trodde det var 75.. skulle ju behöva liet andra raser också att slänga in på utställning i hopp om att vinna FT eller DP.. Men behöver ju typ 10st av varje när det inte är någon annan som ställer ut.
 
Jag har redan ställt den här frågan tidigare, men såklart missat att spara ner svaret och hittar inte i vilken tråd det var nu. Så ursäkta för upprepningen, men hoppas på att en snäll person kan hjälpa mig ännu en gång!

Hur kollar man om en vit häst är rabicano/sabino?

Jag köpte nämligen en welsh där mamman enligt taglinen är sab/sab, men utan att vara färgtestad. Allra minst är hon en carrier, men går det att kolla om hon har dubbelanlaget på något sätt?
För att veta att hon har dubbla anlag måste du kolla hennes föräldrar, antingen om de är testade, eller om de har synlig sabino. Om någon av dem är skimmel får du använda chrome-varianten :)
 
Finns det alltså bara en El Marees/Dziwa-hingst ute för stud?

@Riru och @Laa Har ni koll på vilka av Yameen, Jawahir, Rafiq och Asya i Australien som bär på Rabicano?

Asya obviously mtp War Torn ser jag nu...
 
Finns det alltså bara en El Marees/Dziwa-hingst ute för stud?

@Riru och @Laa Har ni koll på vilka av Yameen, Jawahir, Rafiq och Asya i Australien som bär på Rabicano?

Asya obviously mtp War Torn ser jag nu...

Ja det är inte lätt att få tag i nåt vettigt med Dziwa. Min plan var att få tag i en men det gick inte så bra. Det enda bra med den hingsten var att den blev leverflax när den växte upp :p

I Australien är det Jalal, Asya och Saliha.
 
Mina avkommor efter bukes nya favvo-arabhingst (trots att han inte är buke-ägd) Florence är 3 små pojkar, 680GP 3VG9G, 674GP 5VG7G och 668GP 4VG8G.
NÅGON av dem hade ju kunnat varit ett sto, kan man ju tycka... :meh::D men men, det är fyra till som föds de närmaste dagarna och när alla mina Diospyros-ungar har fötts (ehrm, räknade precis... det blir 29st... :love::rofl:) så ska en del av de damerna betäckas med Florence.
 
Finns det alltså bara en El Marees/Dziwa-hingst ute för stud?

@Riru och @Laa Har ni koll på vilka av Yameen, Jawahir, Rafiq och Asya i Australien som bär på Rabicano?

Asya obviously mtp War Torn ser jag nu...
Yameen är i Syd-Amerika, tillsammans med Nadiyya och Shayma.
I Australien är det som @Riru säger Asya, Jalal och Saliha
 
Yameen är i Syd-Amerika, tillsammans med Nadiyya och Shayma.
I Australien är det som @Riru säger Asya, Jalal och Saliha
Ah, såg det nu... Funderar på hingst åt denna : https://www.horsereality.com/horses/566845/gorgonea-quarta

som jag köpte av @Riru och åldrade upp idag pga dåligt tålamod... Men vet inte vad jag ska betäcka med. Funderar på El Marees/Dziwa-hingsten men vet inte om det finns nåt roligare. Får kanske leta lite i avkommelistorna från foundationhästarna helt enkelt.
 
Mina avkommor efter bukes nya favvo-arabhingst (trots att han inte är buke-ägd) Florence är 3 små pojkar, 680GP 3VG9G, 674GP 5VG7G och 668GP 4VG8G.
NÅGON av dem hade ju kunnat varit ett sto, kan man ju tycka... :meh::D men men, det är fyra till som föds de närmaste dagarna och när alla mina Diospyros-ungar har fötts (ehrm, räknade precis... det blir 29st... :love::rofl:) så ska en del av de damerna betäckas med Florence.
Det jämnar kanske ut sig. Jag får typ bara ston från honom, tror jag har en hingst på gång nu
 
Mina avkommor efter bukes nya favvo-arabhingst (trots att han inte är buke-ägd) Florence är 3 små pojkar, 680GP 3VG9G, 674GP 5VG7G och 668GP 4VG8G.
NÅGON av dem hade ju kunnat varit ett sto, kan man ju tycka... :meh::D men men, det är fyra till som föds de närmaste dagarna och när alla mina Diospyros-ungar har fötts (ehrm, räknade precis... det blir 29st... :love::rofl:) så ska en del av de damerna betäckas med Florence.
29!!! Var det så många. Du kan göra en till om du vill för att få det jämnt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 018
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 023
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 108
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 873
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp