Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shiet vilken gräddfil man fått genom buke. Man inser det nu när jag jagar trak-hingst med G+ på canter. De som finns kostar minst 200 DP (jag har 20 :cautious:) och dessutom har de alla fina bukehingstar i stamtavlan redan.

Hela horse realitys trakhener-elit bygger ju på Hurrican, Idionyx, Grady...
 
Shiet vilken gräddfil man fått genom buke. Man inser det nu när jag jagar trak-hingst med G+ på canter. De som finns kostar minst 200 DP (jag har 20 :cautious:) och dessutom har de alla fina bukehingstar i stamtavlan redan.

Hela horse realitys trakhener-elit bygger ju på Hurrican, Idionyx, Grady...
:D

Eller hur! Dessutom är ju Bukehingstarna många gånger väldigt mycket bättre än hingstar folk tar 300 DP för. Jag blir för övrigt så road av just prissättning. Vem betalar tex 300 DP när hingsten ligger för 300 DP eller 3000 HCR?! Bäst såg jag häromdagen - 350 DP, 15000 kr eller 1WT . :D
 
Såg att en av dem skickat en del till Gisela direkt tyvärr. Har hunnit kika på en del avkommor och det är blandad kompott men så är det väl iof alltid kanske, behöver ett antal försök innan man får de man vill ha.
Jag har ingen aning hur de resonerar kring inavel men blev som sagt förvånad över att flera ston var halsyskon till honom.

Jo, det är min erfarenhet att hen brukar göra det. :/
Well, jag tror tyvärr att många med hög GP har rätt låg confo även om de kanske har ett par VG. Det bör ju göra att det är större chans för att man har oddsen emot sig, om inte annat.
Denna vet jag t.ex inte riktigt hur jag ska göra med:
https://www.horsereality.com/horses/796254/796254
Hade hoppats på en högre GP än mamma (det har hon, men bara +5), hon har mammas CR och TO. Men det tog 15 försök på confoshow för att få ett enda 1st pred, jag brukar ge dem 20 försök max. Confon är samma på 12G.
De har ju så många hästar så man tycker ju att de inte borde behöva inavla så hårt, men det kanske är därför också - de orkar inte ha koll? Men åh andra sidan är det inte så svårt att kolla lite snabbt när man betäcker. :p
 
En till höjdartrakehnerhingst! :D Denna gång dressyrmässigt... What about 92,95,93?
https://www.horsereality.com/horses/803253/foal-doe-803253

@Iamia - råkade missklicka på mobilen o hamnade i listan av senast födda hästar. Denna kanske är värd att skicka dm på? :)
https://www.horsereality.com/horses/803252/foal-doe-803252
Och denna föddes ju exakt före min fina ovan!
Tack! :) Jättefin! :love: Får se om jag vågar... Tror ju knappast den kommer att vara till salu... :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 795
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 485
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 672
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
67 765
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp