Bukefalos 28 år!

Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
En till genetikfråga!

Om jag har en häst med genuppsättning E/E, men som även har en en för skimmel (G/g), visst borde inte denna häst bli skimmel som vuxen?

(Det här spelet är bra för mig eftersom det kommer att lära mig en massa om genetik. :D)
 
En till genetikfråga!

Om jag har en häst med genuppsättning E/E, men som även har en en för skimmel (G/g), visst borde inte denna häst bli skimmel som vuxen?

(Det här spelet är bra för mig eftersom det kommer att lära mig en massa om genetik. :D)
Jo den blir skimmel. Den har fortfarande det svarta anlaget men skimmel bleker alla färger.
Vet en person som använde en Tobianohingst till sitt skimmelsto. Hon var jättenöjd med skäcken hon fick ända tills den helt plötsligt började bli vit.
 
Jag matar hästar för att tjäna pengar till utbildning men det dyker ju upp intressanta föl då och då och så råkade ju en märr bli vuxen och...:o:heart Har iallafall 99570 så snart så när jag får börja borsta på ridskolan och levlar några gånger till så kanske jag har råd.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jo den blir skimmel. Den har fortfarande det svarta anlaget men skimmel bleker alla färger.
Vet en person som använde en Tobianohingst till sitt skimmelsto. Hon var jättenöjd med skäcken hon fick ända tills den helt plötsligt började bli vit.
:cry: Båda mina (visserligen fina) Welshhingstar har lyckats visa sig vara skimlar. Whyyyy.

Aja, tack för svaret! Jag får vara ännu mer noggrann med att kolla färgen runt ögonen innan jag klickar hem en welshhingst nästa gång. Jag trodde jag var det nu, men tydligen inte. :(
 
Verkar bli mustang-satsning här:cautious: Svårt att hitta fjordingar som är något att ha och finns aldrig några foundation-stoföl, har ingen större lust att köpa på mig en massa hingstföl för att få fram något sto... Har ett helt ok musblackt sto, får väl avla vidare på henne...
Mustangerna är roligare, många kul färger (köpte ett gulbrunblackt konstantskimmel-sto för inga pengar alls t.ex.) och ok GP, relativt lätta att få tag i, åker över till NA med jämna mellanrum och jagar vilda:D Hitintills inga syskon:up:
 
Ja, en av mina mustanger blev Day Champion! Dock en av de hingstar jag tänkte sälja då han ska vara bäst på dressyr och jag satsat på reining med mina...:meh:
 
Köpte en liten Brabant hingst för ett tag sen. Av den enkla anledningen att jag tyckte synd om honom då han var ensam kvar med lågt nr bland alla andra foundationhästarna som fanns att välja på.

Han har än så länge blivit Day Champion 3 gånger, så återstår att se om det blir något mer av honom i framtiden.
 
Köpte två welshföl på foundation, bara för att de var så ohyggligt söta :love: - svarta med stora vita fält och blå ögon. Men vet ju att de kommer bli skimlar sedan ändå. Tror jag i alla fall, håller på att försöka lära mig om färggenetik.
Visst blir de skimlar?
https://www.horsereality.com/horses/75785/blixtfrasen
https://www.horsereality.com/horses/75798/blinkfrasen

Japp, de blir skimlar! Lite synd, för den med lyktan var ju hur söt som helst :love: Men de kommer ju vara blåögda iaf :)
 
Min hästhandlarplan gick åt skogen. Jag vill ju behålla dem! Och när jag väl lyckas övertyga mig själv att sälja några av de ”sämre” (utseendemässigt, de är alla bra enligt Carrol) så är det ingen som vill köpa. Inte ens min unghingst med 670 i GP och 12G. 670 är bland det högsta jag sett på en arab, så jag fattar inte... men men. Om ingen köper mina små osköningar så är det väl bara att behålla, låta växa upp och tävla och se hur de faktiska är som vuxna. Det kan ju faktiskt vara någon av de som är drömhästen, egentligen.
 
XP per träning:

Arena
15min - 22XP - 8% energi
30min - 43 XP - 17% energi
45min - 61 XP - 25% energi
60min - 77XP - 33% energi

Track
15min - 43XP - 17% energi
30min - 81XP - 33% energi
45min - 116XP - 50% energi
60min - 147XP - 67% energi

Trail
15min - 58XP - 25% energi
30min - 110 XP - 50% energi
45min - 158XP - 75% energi
60min - 200XP - 100% energi

Mest XP/klick el energi är arena 15min, men det handlar om max 18 XP per övning i skillnad mellan att använda den och den minst effektiva, dvs trail 60min.

Mest XP på en övning bli det rimligen om man kör arena 15min till 96% och sedan 60min trail. Slöseri på hästens energi, men vi kommer väl träna dem färdiga för fort ändå... det här ska jag testa på några stycken :D
 
Jag förstår mig inte på systemet för Conformation Show, har en Akhal Teke med 3 VG och resten G och ändå ligger han på gränsen mellan 1 o 2 premium. Sen har jag en med bara 1 VG och resten G - den får bara 1 premium?
 
När man ska börja studera sen, vad är bäst välja?
Jag valde Blacksmithing and saddlemaking helt enkelt för att det lät roligast och för att det inte fanns så många som studerade det när jag valde. Ingen aning om det var bra eller dåligt :D Undrar om man kan studera något annat när man är klar med utbildningen...
 
Jag förstår mig inte på systemet för Conformation Show, har en Akhal Teke med 3 VG och resten G och ändå ligger han på gränsen mellan 1 o 2 premium. Sen har jag en med bara 1 VG och resten G - den får bara 1 premium?
Jag har bestämt mig för att utställning i det här programmet är samma sak som utställning i verkligheten nämligen en bedömningssport. För mig är det viktiga att hästen får bra kritik inte att den får bra poäng. Kan jag plocka en stjärna, trevligt men inget nödvändigt. Har bra hästar som går uselt på utställning och hittar ök som går lysande.
 
Jag valde Blacksmithing and saddlemaking helt enkelt för att det lät roligast och för att det inte fanns så många som studerade det när jag valde. Ingen aning om det var bra eller dåligt :D Undrar om man kan studera något annat när man är klar med utbildningen...
Jag fattar det som att du bara kan välja en universitetsutbildning
 
Gah. Idag köpte jag en häst av misstag när jag scrollade runt. Den var inte jättedålig, men inte särskilt bra heller. Självklart var jag på marknaden i Nord Amerika också så jag fick äran att betala 500 extra... :cry: Det är andra gången det händer, klurigt med paddan ibland. :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 793
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 031
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 492
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 716
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp