Bukefalos 28 år!

Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man XP av allt man gör i spelet, eller är det bara när man tränar hästarna? Dum fråga kanske, men jag har inte riktigt fattat hur XPn fungerar :o

edit: ser nu att man får av allt man gör. bra att jag är uppmärksam... :angel:
 
Ååhh jag som behövde vad som helst förutom en till akhal-teke hingst :banghead: Någon superstjärna verkar den inte vara heller... men den var ju skimmel :love: Förhoppningsvis kan den få hyfsade resultat på utställning och tävling, så kan jag kanske sälja den för en slant sen.
 
Sitter och sliter mitt hår. Tittar på framtida hingstar att betäcka med men vad ska man gå på? Den genetiska potentialen och Conformation står ibland rätt långt ifrån varandra. Att dessutom folk är usla på att ge info om Conformation i taglinen gör ju inte saken lättare. Blir ju hopplöst när man måste titta in på alla hästar istället för att scrolla förbi alla dessa "below average".
Egentligen känner jag att man borde leta både hög GP och CP men hur ska man hinna det?
 
Började just skratta rejält. En person begär 57 Vildlife tickets för att betäcka med sin hingst. Det är det enda betalningsalternativet.... :rofl:
 
Lite störigt att det går att ändra namn på hästarna, jag har ett suffix på mina, nu köpte nån en av mina och tog bort det. Jaja dagens i-landsproblem :D
 
Och där sålde jag en häst och blev skitledsen. Hon hade rätt hög GP 645 men hela 4 average (trav, rygg, bog och "socks"(står för?)) och inget vg.
Får försöka intala mig att jag kom 5500 närmare min utbildning men det är svårt, varför döpte jag just den hästen till det namnet :cry:
 
Jag tycker att det är så svårt att prissätta hästarna. :o Jag vet inte om jag tar överpris eller underpris. Hur tusan ska man resonera?

Jag har ett trakehnerstoföl till salu. 2 VG och 10 G, GP 685. Stjärna. Just nu ligger högsta bud på 15.000. Är det värt att sälja redan nu, eller ska jag vänta? Hur mycket mer kan det tänkas gå upp?

Sedan har jag ett islandsstoföl som är ganska dåligt med 1 VG, 5 G och 8 A och ett GP på 572. DOCK har hon ett blått öga och bär på dun. Även där är högsta bud 15.000. Dags att sälja eller vänta?

Jag vill ha mer plats i stallet, men vill inte köpa fler stallplatser. :p
 
Jag tycker att det är så svårt att prissätta hästarna. :o Jag vet inte om jag tar överpris eller underpris. Hur tusan ska man resonera?

Jag har ett trakehnerstoföl till salu. 2 VG och 10 G, GP 685. Stjärna. Just nu ligger högsta bud på 15.000. Är det värt att sälja redan nu, eller ska jag vänta? Hur mycket mer kan det tänkas gå upp?

Sedan har jag ett islandsstoföl som är ganska dåligt med 1 VG, 5 G och 8 A och ett GP på 572. DOCK har hon ett blått öga och bär på dun. Även där är högsta bud 15.000. Dags att sälja eller vänta?

Jag vill ha mer plats i stallet, men vill inte köpa fler stallplatser. :p
Svårt det där. Behöver du fler stallplatser NU eller kan det vänta till imorgon? Jag vet av egen erfarenhet att jag tittar mest på den första sidan och kanske andra och då kommer inte trakhenern med. Islänningen syns där om man väljer sto men där har du ju bara fått ett bud och det är möjligt att det drar med sig fler. Jag skulle nog sitta still i båten ett litet tag till om jag var du.
 
Har lagt ut ett gäng av mina sämre hästar på annons. Går det så går det. Chansar med prissättningen huvudmålet är ändå tömma boxplatser då jag har fullt nu sen jag köpte två föl till.:angel:

Exmoorponnyerna är kvar enbart för att de är äldst. Vill testa på tävling och se hur det funkar och mina bättre står är så unga. Har ännu inte åldrat någon häst. Men fingrarna kliar ibland...
 
Jag pensionerade faktiskt de två fölen som inte blev sålda igår. Kändes inte värt det att fortsätta träna dem och försöka sälja igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 534
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 889
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 237
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp