Bukefalos 28 år!

Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yes! Nu fick jag äntligen mitt stoföl! :D En söt dubbelgul liten tjej. Tyvärr bara 695GP men hon verkar ha fått rätt bra poäng på fälttävlansdelarna så det ska nog bli bra ändå :up: Nu får vi bara hoppas att hon får bra conformation också :nailbiting:
 
Jag har fått mina första föl, två mustangston :love:

Lite förvirrande dock då dom har både sämre GP och Breeder's advice än sina föräldrar, men båda får över 80 på första utställningen :confused: Föräldrarna tog det lååång tid för innan stjärnan ramlade in, nu fick ena fölet nästan 88 poäng på sin första utställning. Ena stoet har rätt bra conformation så hoppas på att den andra har bra också.
Lutar nu åt att behålla båda fölen, men sälja deras mammor. Har inte plats för att behålla alla. Hingsten som användes till båda stona är såld för länge sen, hittade en bättre :D
 
Jag begriper mig inte på ett av mina Cleveland bay ston :cautious: Två av mina andra hästar (av samma ras) borde vara bättre än henne då de bägge har 1 VG (och 11 G) medan hon har bara G (och sämst GP av dem alla).
Men hon är den som har ställts ut fem gånger och fått 1st premium rosett varje gång, den "sämsta" var första gången då hon fick 82p, och vunnit day champion 3 ggr.
Jag har döpt henne till The Glitch Mob :grin::laugh:

De andra två som jag nämnde tidigare ... de har likadana conformation (1 VG 11 G), den ena 694 GP och den andra 714 GP. Gissa vilken som fått 80p som bäst och vilken som fått 73p som bäst på utställning? :grin:
Självklart är det den med 694 GP som fått stjärna, och inte den andra.
Det kan tydligen verkligen skilja mellan hästar med samma conformation.

Men stoet begriper jag mig inte på :cautious:
 
Jag begriper mig inte på ett av mina Cleveland bay ston :cautious: Två av mina andra hästar (av samma ras) borde vara bättre än henne då de bägge har 1 VG (och 11 G) medan hon har bara G (och sämst GP av dem alla).
Men hon är den som har ställts ut fem gånger och fått 1st premium rosett varje gång, den "sämsta" var första gången då hon fick 82p, och vunnit day champion 3 ggr.
Jag har döpt henne till The Glitch Mob :grin::laugh:

De andra två som jag nämnde tidigare ... de har likadana conformation (1 VG 11 G), den ena 694 GP och den andra 714 GP. Gissa vilken som fått 80p som bäst och vilken som fått 73p som bäst på utställning? :grin:
Självklart är det den med 694 GP som fått stjärna, och inte den andra.
Det kan tydligen verkligen skilja mellan hästar med samma conformation.

Men stoet begriper jag mig inte på :cautious:
Fast GP har ju ingenting med utställningar att göra? Det är ju för tävlingar. Sen är det ju inte alla delar i confon som räknas in heller, utan bara exteriördelarna, som jag förstått det. Plus att det även ingår ett "random number" som ska avse dagsform och därmed kan påverka resultatet åt båda håll.
 
Fast GP har ju ingenting med utställningar att göra? Det är ju för tävlingar. Sen är det ju inte alla delar i confon som räknas in heller, utan bara exteriördelarna, som jag förstått det. Plus att det även ingår ett "random number" som ska avse dagsform och därmed kan påverka resultatet åt båda håll.
Nej, GPn har inget med det att göra, det var bara intressant att jämföra.

Men confon är exakt likadan mellan de två hästarna jag nämnde :D VG på trot. Men jag kom på nu medan jag kollade att jag missade åldern på de två hästarna, så de har ju kommit olika långt i träningen :o:angel:
 
Nej, GPn har inget med det att göra, det var bara intressant att jämföra.

Men confon är exakt likadan mellan de två hästarna jag nämnde :D VG på trot. Men jag kom på nu medan jag kollade att jag missade åldern på de två hästarna, så de har ju kommit olika långt i träningen :o:angel:
Ja, träningen gör ju sitt också. Sen bör det ju även skilja på styrkan i de G/VG som finns. I det stora hela tycker jag det följer reglerna väldigt bra vilka som gör bättre och sämre ifrån sig. Sen är det ju bara nyansskillnader när inte exakt antalet VG är avgörande. Men det hade jag ju personligen tyckt vore rätt trist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 277
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 534
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 889
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 236
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp