Bukefalos 28 år!

Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Men nu har jag fullt i stallet så kan inte ta fler hästar på ett bra tag. Hon är himla fin dock :love:
Då får hon bo kvar hos mig. Lite sämre confo än jag räknat med men efter att ha läst några texter och sett resultaten så verkar det som om det finns fyra lägen i confon men bara tre i texten vilket ger rätt intressanta överlapp= samma text verkar kunna sträcka sig från A-VG.
 
Min första Cleveland blev färdigtränad nu vid 2års ålder. Så jag la DP på att åldra honom och starta honom i körning. Insåg sedan att det nog är onödigt att göra innan man tränat klart alla Basic-träningar.
Så då kände det ganska bortkastat att åldra. Då kan de lika gärna tappa kondition om man ändå behöver träna så mycket innan man tävlar så hinner de ju få tillbaka det de tappat. Så jag gör en mental notering för att komma ihåg detta.
 
Min första Cleveland blev färdigtränad nu vid 2års ålder. Så jag la DP på att åldra honom och starta honom i körning. Insåg sedan att det nog är onödigt att göra innan man tränat klart alla Basic-träningar.
Så då kände det ganska bortkastat att åldra. Då kan de lika gärna tappa kondition om man ändå behöver träna så mycket innan man tävlar så hinner de ju få tillbaka det de tappat. Så jag gör en mental notering för att komma ihåg detta.
Det där har jag också konstaterat. Finns ingen anledning att avvakta med träningen när de är föl, lika bra att köra på så är de färdiga ifall att man får för sig att åldra dem sen för att avla. :up:
 
Ja, träningen gör ju sitt också. Sen bör det ju även skilja på styrkan i de G/VG som finns. I det stora hela tycker jag det följer reglerna väldigt bra vilka som gör bättre och sämre ifrån sig. Sen är det ju bara nyansskillnader när inte exakt antalet VG är avgörande. Men det hade jag ju personligen tyckt vore rätt trist.
Jo jag brukar hålla med men 1 VG borde ju vara bättre än 1 G på samma område i samma ras. Men ändå så vinner mitt sto tävlingar bättre än mina andra hästar med 1 VG också.
 
Det där har jag också konstaterat. Finns ingen anledning att avvakta med träningen när de är föl, lika bra att köra på så är de färdiga ifall att man får för sig att åldra dem sen för att avla. :up:
Jag tycker att det är bra att hålla igen lite så att jag inte frestas att spendera DP på att åldra hästarna (då deras träning inte är färdig) :D Vis av erfarenhet vet jag att jag kommer att behöva varenda DP senare för att utöka stallplatserna :cautious:
 
Jo jag brukar hålla med men 1 VG borde ju vara bättre än 1 G på samma område i samma ras. Men ändå så vinner mitt sto tävlingar bättre än mina andra hästar med 1 VG också.
Jo, på just det området, ja. Men om ena hästen har ett svagt VG och flera svaga G, men den andra enbart starka G så bör ju rimligtvis den andra lyckas bättre.
 
Man får ju inte ha någon kontakt i spelet om man "är i samma hushåll" och de påstår att de håller koll på uppkopplingarna. Detta gör att det uppstått ett problem för mig då det är två konton som ofta spelas från min uppkoppling och det andra kontot köpt en häst som var menad till mig. Det hade ju varit bättre att jag loggat in, åkt till rätt ställe och köpt hästen men nu ser det ut som det gör. Jag har ingen lust att fråga i deras forum eftersom jag läst endel väldigt rigida saker om max ett konto per person och vill därmed inte dra ögonen åt det här. De är uppenbarligen oerhört emot två konton per spelare (varför så länge ingen handel sker?) och hotar med att plocka bort konton som är dubbla. Hur de ska avgöra om det är två spelare i samma hushåll/vänner som spelar tillsammans eller en person med två konton är för mig obegripligt.
Tror ni att situationen skulle gå att lösa via mellanhand eller räknas det också som fusk. Helt enkelt att sälja hästen till mellanhand som sedan säljer den vidare för en något högre summa till rätt konto. I det läget så skulle ju inget av kontona tjäna på det utan snarare mellanhanden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 793
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 031
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 491
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 715
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp