Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skit.
Kom upp ett föl som jag tror var riktigt bra, men jag hade fullt och var tvungen att pensionera en häst för att få plats. Och då hann någon annan norpa henne :(
 
Jag loggade in via datorn idag för första gången och herregud vad segt det hoppar mellan sidorna! Mycket smidigare och trevligare att spela på mobilen😊👍
 
Hur går det för er att sälja?
För mig händer ingenting. Flera hästar är ute till salu för andra gången, två är ute för tredje gången.
Inga super hästar men några är iaf över medel, har lite kul tecken och är ute för låga summor(runt 5000HRC). Och inte ett enda bud!
Det kommer ju inte gå att spela i längden om det inte går att sälja ens bra hästar med rolig färg? Jag har tyckt att det är otroligt roligt men nu börjar det bli segt om jag ska behöva pensionera varenda häst jag inte vill behålla och vänta på att levla upp hundra gånger för att kunna köpa in nån ny...
 
Tycker körningen verkar lite otydlig, de körhästar som finns är ju inte riktigt tänkta till samma typer av körning. Så vad är det för körhästar man ska ha till spelets tävlingskörning?
Om man tittar på resultaten just nu verkar det vara mest shires och någon normand....
 
Hur går det för er att sälja?
För mig händer ingenting. Flera hästar är ute till salu för andra gången, två är ute för tredje gången.
Inga super hästar men några är iaf över medel, har lite kul tecken och är ute för låga summor(runt 5000HRC). Och inte ett enda bud!
Det kommer ju inte gå att spela i längden om det inte går att sälja ens bra hästar med rolig färg? Jag har tyckt att det är otroligt roligt men nu börjar det bli segt om jag ska behöva pensionera varenda häst jag inte vill behålla och vänta på att levla upp hundra gånger för att kunna köpa in nån ny...
I princip inte alls. Tror folk gått lite väl bananas med att köpa foundationföl och nu avlas det väl på samma nivå... Marknaden känns väldigt mättad på allt som inte är tokbra på alla sätt. Tyvärr. Jag ska sluta köpa hästar nu, räknar med att få pensionera ett gäng av de kommande fölen och sen ska jag vara jäkligt restriktiv med vad jag avlar på och hur mycket.
 
Hm, jag har ett E/E CR/N TO/n, som ser ut som ett svart sto med bläs och höga strumpor. TO:n antar jag ligger bakom de vita tecknen, men borde inte CR synas någonstans?
https://www.horsereality.com/horses/153361/cynthia
Inte på en svart. :) På mörkt gulsvarta kan gulgenen vara helt dold, eftersom det är svårt för en Cream-gen att bleka svart färg (tänk gulbrun, där man, svans och ben fortfarande är svarta).
 
Jag behöver också plats i stallet. O_o

Är det någon som söker:
exmoor - pensioneras annars (några star :) )
camargue - pensioneras annars
mustang (bla ett dräktigt sto m star)
akhal-teke (med patn1/patn1)
trakhener (med SW1)
quarter
PRE (CR/n)
kladruber (m bläs)
islänning (sto med star)
massa oldenburgare (flera star mm)
massa welshar (i princip alla star, en day champion, flera CR/n mm)

Trakhenern här https://www.horsereality.com/horses/157316/foal-doe-157316, resten hittar ni under mitt namn :)
 
Senast ändrad:
Dum fråga, är det samma foundations föräldrar i olika världsdelar, och om det är det, är det samma foundationsföl som ligger ute i europa som t.ex. asien? Mao finns det någon anledning att resa till en annan världsdel för att få tag i foundationsföl efter "rätt" föräldrar?
 
Dum fråga, är det samma foundations föräldrar i olika världsdelar, och om det är det, är det samma foundationsföl som ligger ute i europa som t.ex. asien? Mao finns det någon anledning att resa till en annan världsdel för att få tag i foundationsföl efter "rätt" föräldrar?

Det är olika föl och olika föräldrar, så ja, vill man köpa efter någon speciell via foundation får man åka dit där den står.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 875
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 949
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 360
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 823
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp