Hund eller katt människa?

Är du hund eller kattmänniska?

  • Hundmänniska

    Röster: 58 31,0%
  • Kattmänniska

    Röster: 62 33,2%
  • Tycker lika mycket om båda!

    Röster: 67 35,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    187
Hund! Tycker katter är söta men vill absolut inte ha en kattlåda hemma. Sen så ser jag inte så mycket mening med att ha katt när man kan ha hund. :laugh: Men det är väl för att jag vill träna saker och gå promenader med mitt djur.
 
Jag är ju djurgalning över lag. Älskar de flesta djur!
Men jag föredrar att ha hundar. Och just då "min" ras hund. Känner mig ändå rätt nöjd med det. Har haft katt när jag var liten och älskade den. Men mamma blev allergisk och katten lämnades bort.
När jag bodde och jobbade på gård fanns det en rätt egen stallkatt som jag klickade med. Han ville gärna bo med mig i det huset jag bodde så fick han gärna flytta in med mig och hundarna. Åh, vad jag grät när jag flyttade hem sen igen sen och lämnade katten. Helt heartbroken! 💔 😅
 
Jag gillar både katter och hundar. Skulle aldrig vilja ha en egen hund dock (kraven på aktivering, passning och social samvaro är inte kompatibla) men är ägare till flera katter som arbetar på gården.

Men många hundar är trevliga att träffa!
 
Hund! Tycker katter är söta men vill absolut inte ha en kattlåda hemma. Sen så ser jag inte så mycket mening med att ha katt när man kan ha hund. :laugh: Men det är väl för att jag vill träna saker och gå promenader med mitt djur.

Och jag ser ingen mening med att ha hundar i kattstorlek... om man bara vill ha ett litet gulligt djur så är det SÅ mycket smidigare med katt! :angel: 🥰

Min ena katt älskar att följa med på promenader - utan band - men han är uppvuxen med hundar så det kanske är dom som lärt honom?
 
Jag tycker självklart om mina hundar men jag är osäker på om jag skaffar några nya efter de här. Haft bruksras i > 20 år men har inte tiden att lägga ner på träningar och det är bökigt som singel och med stora hundar när jag ska åka någonstans. Möjligen att jag nån gång skaffar en mindre hund men ett liv utan katter nog omöjligt.
 
Och jag ser ingen mening med att ha hundar i kattstorlek... om man bara vill ha ett litet gulligt djur så är det SÅ mycket smidigare med katt! :angel: 🥰

Min ena katt älskar att följa med på promenader - utan band - men han är uppvuxen med hundar så det kanske är dom som lärt honom?

Det förstår jag, skulle inte heller vilja ha en liten hund. :laugh:
 
Och jag ser ingen mening med att ha hundar i kattstorlek... om man bara vill ha ett litet gulligt djur så är det SÅ mycket smidigare med katt! :angel: 🥰

Min ena katt älskar att följa med på promenader - utan band - men han är uppvuxen med hundar så det kanske är dom som lärt honom?

Jag vill ha en hund att träna med men som samtidigt ska vara praktisk i vardagen, därför har jag liten hund 😁
Att han är lika stor som våra katter är bara bra 😍
 
Jag är hundmänniska. Tycker verkligen inte alls om katter. Kanske beror det på mardrömmar jag hade om lejon som barn ganska ofta en period, men jag på riktigt ogillar dem. Förutom de som jag själv ägt, den senaste allra mest, men han var mer som en hund och det var HAN som adopterade mig!
 
Jag tycker om både hundar och katter. Men jag tycker bäst om att leva med katt. Jag kan känna mig pressad av att vara så uppmärksammad som man är av en hund. De vill alltid följa med, dör nästan av lycka när man kommer hem osv. Jag vill nog vara mer ifred. Jag älskar min hund och vill inte vara utan just henne men jag tvivlar på att det blir fler.
 
Jag älskar katter och hundar, alla djur egentligen. Eller ja, "tycker väldigt mycket om djur generellt" är väl mer korrekt. Jag älskar mina egna hundar, men det är knappast så att jag känner att jag vill ha vilken hund som helst och jag blir inte valpsugen av att träffa valpar heller.

Enda anledningen till att jag enbart har hund och inte hund + katt är för att mitt liv passar bättre med hund. Jag vill inte ha ett djur om jag inte kan ge det ett så optimalt liv som möjligt, och tja... då blir det såhär :)
 
Tycker om båda men har växlat från att vara lite mer kattmänniska till att vara mer hundmänniska. Hunden är ett mycket större åtagande och kräver oändligt mycket mer tid men det ger betydligt mer tillbaka också
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Trassel12
·
Kropp & Själ Jag gissar att det är lika svårt för någon som har växt upp i ett tryggt kärleksfullt hem att föreställa sig hur det är att växa upp i...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 662
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 396
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp