Hund Vs Kattmänniskor??

Alindra2000

Trådstartare
En fråga som inte är menad att ngn ska bli arg för, de är bara liten undran.

Tycker ni att "kattmänniskor" vs "hundmänniskor" är olika. Dvs dem som föredrar den ena väldigt mkt, inte dem som håller på med båda lika mkt utan sånna som helt klart favoriserar och inte kan förstå hur andra kan ha katt vs hund.

Man hör ju ofta olika åsikter om det där och att "hundmänniskor" är mer aktiva och att kattmänniskor ska vara mer lata. Sen att hundmänniskorna ska ha behovet att vara "behövda" medan dem som har katt skulle vara mer självständiga och inte ha behov av ngn som "behöver" en. Ahh ni fattar säkert.

Observera att detta inte är ngt jag la ngn åsikt i utan de va bara en undran hur ni ser på det. Stenålders kommentarer eller inte?

(Trött.. är min enda förklaring till att jag ens kom på frågan)
 
Sv: Hund Vs Kattmänniskor??

Nej, jag tror bara att det är en myt precis som man säger att om du får bebis av ett visst kön så ser magen annorlunda ut osv.

Ser man sig omkring finns det massor med slapp hundägare som inte aktiverar hunden mer än att släppa ut den på tomten,det finns kattägare som går dagliga långprommenader med sin katt. Det finns hundar som inte alls är speciellt sällskapliga och det finns katter som är otroligt klängiga och vill umgås hur mycket som helst och är väldigt osjälvständiga mm så jag tror inte att det ligger någon sanning i det.

Hade det stämt hade ju de som både har hund och katt varit väldigt kluvna människor.
 
Sv: Hund Vs Kattmänniskor??

Ha,ha:rofl: Jag tror faktiskt att vi är olika.Jag känner många katt människor och en hel del hundmänniskor.Själv är jag en stor kattälskare som blev med hund:smirk:Har alltid haft katt innan och tyckte det var jättebekvämt att mysa och lata mig.Kunde inte förstå människor som orkade ha hund med allt vad det innebär med rastning,aktivering och allt passande.Men så träffade jag min sambo och blev mer intresserad av hur roligt man kunde ha med en hund(sambon hade alltså hund).Det går ju inte att komma ifrån att det är mer jobb med hund men man har också en hel del tillbaka.Nu lever vi med två hundar som vi älskar att gosa,busa,kela,rasta och aktivera.(ska dock inte förneka att jag saknar mina sena förmiddagar när hundarna vill ut kl 07.00 på morgonenSNARK)
 
Sv: Hund Vs Kattmänniskor??

Om det är som du skriver så förstår jag varför jag inte riktigt trivs som hundägare.

Jag är ju en hundägande kattmänniska! :crazy:








:angel:

/Timsetim
 
Sv: Hund Vs Kattmänniskor??

Man hör ju ofta olika åsikter om det där och att "hundmänniskor" är mer aktiva och att kattmänniskor ska vara mer lata. Sen att hundmänniskorna ska ha behovet att vara "behövda" medan dem som har katt skulle vara mer självständiga och inte ha behov av ngn som "behöver" en. Ahh ni fattar säkert.

Inte undra på att jag är så virrg då :eek:

Gnist med en hel hop hundar + 3 katter :D
 
Sv: Hund Vs Kattmänniskor??

Hihi då har jag med fått en förklaring. :D
Zizzy med en drös vovvar och tyvärr numer endast tre katter.
 
Sv: Hund Vs Kattmänniskor??

KL.

Jag sällar mig till de förvirrades skara; två hundar, fyra katter o tre hästar. Skulle dock om jag MÅSTE välja kalla mig för hästmänniska- eller varför inte djurtokig ;)?

På tal om långpromenader med katt: Sambon var ute o gick i skogen med vår ena hund häromdagen, och mötte en JOGGARE med kopplad kisse som joggade bredvid o såg nöjd ut :D.
 
Sv: Hund Vs Kattmänniskor??

KL.

Jag sällar mig till de förvirrades skara; två hundar, fyra katter o tre hästar. Skulle dock om jag MÅSTE välja kalla mig för hästmänniska- eller varför inte djurtokig ;)?

Jag sällar mig till dig-Hästmänniska med hund o 5 katter!/L
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har velat ha hund så länge jag kan minnas. Är både katt och hundmänniska, men pga allergi så kan vi inte ha katt. Hund är inga...
41 42 43
Svar
845
· Visningar
36 808
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 720
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 235
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
22 103
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp