Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ställde fram en soppåse igår morse när jag gjorde iordning mig och barnen för att komma iväg för att slänga den på vägen ut. Vad glömde Bobberiboo när hon åkte iväg? Joo soppåsen stående på golvet..... Så när fröken glömska herself kom hem så låg det sopor i hela hallen, inkl slaktade bajsblöjor som var lite lagom utsmetade på golvet :meh::wtf: Hundarna var lite lagom billiga just då. Tur jag har klinker på hela golvet så det var ju iaf snabbstädat.

Men hallå, jag sitter faktiskt och äter frukost! :arghh::yuck::p
 
Till frukost-dessert fick alla hundarna varsin bit oxsvans. En halvtimme senare ligger Asni fortfarande och tuggar nöjt på sin :love: Är så glad över att hon är trygg att äta även sån här gotta bredvid Tinja, hon har inget behov alls att skynda utan njuter bara :heart
 
Doris är dålig. Igen! :(
Vill bara ut och äta gräs, hetsäter tills hon kräks och sen börjar hon om igen.
Har bokat tid hos vet imorgon.
Funderar på om det kan vara tonsillerna som spökar, hon har lite andra symptom som stämmer in på det.
 
Gav en gubbe en rejäl utskällning idag. Har nog aldrig svurit så mycket åt en och samma människa. Det är samma rottweiler-man som varit en idiot tidigare; han (och hans fru, vid ett annat tillfälle) ställer sig två meter bort, hunden i nästan hela kopplets längd och låter den stå där och råstirra med vikten fram, svansen rakt upp medan ägarna typ låtsas som att det regnar. Gärna där jag är fastkilad och har svårt att ta mig förbi. Hade jag bara haft Tinja och Asni hade det inte varit några problem, Tinja skiter fullständigt i såna hundar, men nu har jag även Nero som mer än gärna svarar upp samt Benji som mer än gärna hänger på. Så när Asni börjar boffa lite osäkert (eftersom hon känner av att två av mina hundar tycker att den där rottweilern är suspekt) så börjar ju både Nero och Benji boffa. Inte skälla, men boffa och spänna sig, varpå rottweilern gör ett utfall.

Åter igen frågade jag honom om han kunde gå vidare. Då blir han stött och börjar kalla mig för både det ena och det andra och att jag minsann måste få pli på mina jyckar varpå jag blir fly förbannad, skriker på honom att det är han och hans jävla hund som orsakar problemet, det är ju inte första gången det händer. Han börjar bli riktigt hotfull, går mot mig när jag drar med mig hundarna bortåt och jag fräser åt honom att jag ska minsann berätta för varenda jävla kille jag känner hur han och hans hund ser ut, se om han vågar ge sig på mig då. Då blev han både ställd, tyst och började gå därifrån :meh:

Hade nästan lust att ryta åt honom att om han stannar vid oss en gång till så släpper jag hundarna :rage:
 
Gav en gubbe en rejäl utskällning idag. Har nog aldrig svurit så mycket åt en och samma människa. Det är samma rottweiler-man som varit en idiot tidigare; han (och hans fru, vid ett annat tillfälle) ställer sig två meter bort, hunden i nästan hela kopplets längd och låter den stå där och råstirra med vikten fram, svansen rakt upp medan ägarna typ låtsas som att det regnar. Gärna där jag är fastkilad och har svårt att ta mig förbi. Hade jag bara haft Tinja och Asni hade det inte varit några problem, Tinja skiter fullständigt i såna hundar, men nu har jag även Nero som mer än gärna svarar upp samt Benji som mer än gärna hänger på. Så när Asni börjar boffa lite osäkert (eftersom hon känner av att två av mina hundar tycker att den där rottweilern är suspekt) så börjar ju både Nero och Benji boffa. Inte skälla, men boffa och spänna sig, varpå rottweilern gör ett utfall.

Åter igen frågade jag honom om han kunde gå vidare. Då blir han stött och börjar kalla mig för både det ena och det andra och att jag minsann måste få pli på mina jyckar varpå jag blir fly förbannad, skriker på honom att det är han och hans jävla hund som orsakar problemet, det är ju inte första gången det händer. Han börjar bli riktigt hotfull, går mot mig när jag drar med mig hundarna bortåt och jag fräser åt honom att jag ska minsann berätta för varenda jävla kille jag känner hur han och hans hund ser ut, se om han vågar ge sig på mig då. Då blev han både ställd, tyst och började gå därifrån :meh:

Hade nästan lust att ryta åt honom att om han stannar vid oss en gång till så släpper jag hundarna :rage:
Jag som har jääääävligt kort stubin med såna männsikor och dessutom har två hundar i samma storleksklass som en rottis hade lätt hotat med att släppa mina. Sen hade jag tryckt till med att min sambo känner folk inom diverse motrcykelklubbar och kommer se till att gubbfan kommer få besök om detta händer igen.. :rage:


Och nej, för er som undrar, jag hade INTE bett min sambo skicka folk på gubbar som inte har mer vett än en vedkubb. Men det låter bra.
 
Jag som har jääääävligt kort stubin med såna männsikor och dessutom har två hundar i samma storleksklass som en rottis hade lätt hotat med att släppa mina. Sen hade jag tryckt till med att min sambo känner folk inom diverse motrcykelklubbar och kommer se till att gubbfan kommer få besök om detta händer igen.. :rage:


Och nej, för er som undrar, jag hade INTE bett min sambo skicka folk på gubbar som inte har mer vett än en vedkubb. Men det låter bra.
Ja alltså de båda hundarna som svarar upp är ju en som är större än hans och en som är lika stor, så han måste ju verkligen inte bry sig om att hans hund skulle förlora stort om jag skulle tappa hundarna och det blir slagsmål. Vilket ju blir närmare och närmare verklighet desto längre idioten står och glor och låter sin hund mucka gräl med kroppsspråket :rage:

Snacka om att folk verkligen har noll koll på vad deras hund skickar för signaler :mad:
 
Igår fick jag en film från Otis nya husse - på en lycklig Otis som skäller älg för fullt :D
De har jagat en hel del gris hittills i år, men det har inte blivit något skjutet ännu. I den här takten lär det dock inte dröja länge :up:
Finaste killen :heart
Härligt att höra att det blev så bra!:up:
 
Tack, det känns verkligen toppen! Jag hoppas att vi ska kunna jaga lite ihop i höst, så att vi kan träffa honom lite :)
Kul att det blev på sånt avstånd att det kan gå att jaga ihop! Minns att du skrev nån antydan i vintras/våras om att han verkade trivas bättre som ensamhund så förstår att det har varit en lång process för er :heart

Lite sidospår, men tycker det är extra kul när det kommmer uppdateringar från dig och övriga jägare här i tråden. Har själv tagit examen för npgra år sedan men haft svårt att omsätta det i praktiken så att säga. Blir helt klart inspirerad av att läsa här!:up:
 
Kul att det blev på sånt avstånd att det kan gå att jaga ihop! Minns att du skrev nån antydan i vintras/våras om att han verkade trivas bättre som ensamhund så förstår att det har varit en lång process för er :heart

Lite sidospår, men tycker det är extra kul när det kommmer uppdateringar från dig och övriga jägare här i tråden. Har själv tagit examen för npgra år sedan men haft svårt att omsätta det i praktiken så att säga. Blir helt klart inspirerad av att läsa här!:up:

Ja, han bor bara typ 2h bort, så det är ju inga avstånd :)
Ja, det har varit en lång process.. Men med facit i hand är jag jätteglad för att jag vågade lita på min magkänsla.

Vad kul att du tycker det! Du får kika i retrievertråden då också, där kommer nog fler uppdateringar nu när fågelsäsongen är igång :D
 
Wow. Jag ska på kurs. Kollade gpsen som sa att det skulle ta en timme; okej men då åker jag en timme och tjugo minuter innan.

Alltså det står helt still. Det är kö så långt ögat kan nå. Hur kan det vara såhär?? Aldrig att jag kommer komma i tid, och jag avskyr att vara sen! :arghh:

Jag blir så stressad. Vi har inte rört oss en meter på tio minuter.

Edit: nu åkte en bil med en skylt där det stod ”olycka” förbi på andra vägvisarn. Så antagligen har det hänt något.
 
Senast ändrad:
Wow. Jag ska på kurs. Kollade gpsen som sa att det skulle ta en timme; okej men då åker jag en timme och tjugo minuter innan.

Alltså det står helt still. Det är kö så långt ögat kan nå. Hur kan det vara såhär?? Aldrig att jag kommer komma i tid, och jag avskyr att vara sen! :arghh:

Jag blir så stressad. Vi har inte rört oss en meter på tio minuter.

Edit: nu åkte en bil med en skylt där det stod ”olycka” förbi på andra vägvisarn. Så antagligen har det hänt något.
Åh sånt är så jobbigt. Hoppas att du ändå kom fram i relativt hjälpligt och inte missade allt för mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
25 26 27
Svar
535
· Visningar
37 937
Senast: Brie
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 502
Senast: em76
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
353
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp