Hur finner man modet att anmäla någon?

OM någon drar igång något mer kan det vara bra att tänka på att göra som Trissa gjorde. Dvs inga pengar som sätts in på något konto ts har eftersom de då kan se ut som inkomst och inte gåva. Och oväntade inkomster kan ge olika problem beroende på situationen..
Just matfronten klarar sig nog ett tag nu, men det finns säkert mer man kan göra om ts vill ta emot..
Bra tänkt!
 
@Jen80 Reklam i en tidning jag läser och tänkte på dig :heart
4D9D45C9-C169-4D16-A8A5-6AB1AB65B251.jpeg
 
Kram!
Det är okej att inte skriva, du behöver inte be om ursäkt. Du uppdaterar oss när du vill, eller inte alls.
Om vi frågar efter dig är det bara för att vi bryr oss och kanske oroar oss lite för att idioten kommit åt plåga dig mer..
Jag är otroligt tacksam för att ni bryr er ❤.
Idag fick jag höra att jag är jobbig, för att jag sökte lite stöd när jag var ledsen. Det fanns viktigare saker. Det gjorde ju inte att jag blev gladare direkt om man säger så...

När jag kom hem från stallet idag mötte jag ena grannen och hon frågade hur jag mådde, jag fick inte fram ett ljud utan bröt ihop fullständigt och bara grät och grät. Då fick jag den där kramen som jag verkligen behövde..😭.
 
Jag läste det som att du kommit hem från akuten. Tack och lov att det var psykakuten! Bra att du får (tar) hjälp när du känner att det behövs. :heart
Tack 💕. Den enda hjälp jag kan få är att prata lite och jag kan inte ens få ångestdämpande. Jag blev erbjuden det men jag totalvägrar, att trilla tillbaka i ett missbruk är det inte värt och jag känner mig själv mycket väl, jag vet att jag skulle börja direkt igen. Jag känner att jag redan har tillfälligt med problem 🥴.
Jag påminde där om att jag faktiskt är "rödflaggad" och att jag redan hade sagt hur det låg till (det gör jag alltid för säkerhetsskull). Hur dåligt jag än mår så aldrig mer, aldrig någonsin. Men jag förstår hur de tänkte och att det var ren omtanke, men nej...stort nej.
 
Tack 💕. Den enda hjälp jag kan få är att prata lite och jag kan inte ens få ångestdämpande. Jag blev erbjuden det men jag totalvägrar, att trilla tillbaka i ett missbruk är det inte värt och jag känner mig själv mycket väl, jag vet att jag skulle börja direkt igen. Jag känner att jag redan har tillfälligt med problem 🥴.
Jag påminde där om att jag faktiskt är "rödflaggad" och att jag redan hade sagt hur det låg till (det gör jag alltid för säkerhetsskull). Hur dåligt jag än mår så aldrig mer, aldrig någonsin. Men jag förstår hur de tänkte och att det var ren omtanke, men nej...stort nej.
*Kram*
 
Jag är otroligt tacksam för att ni bryr er ❤.
Idag fick jag höra att jag är jobbig, för att jag sökte lite stöd när jag var ledsen. Det fanns viktigare saker. Det gjorde ju inte att jag blev gladare direkt om man säger så...

När jag kom hem från stallet idag mötte jag ena grannen och hon frågade hur jag mådde, jag fick inte fram ett ljud utan bröt ihop fullständigt och bara grät och grät. Då fick jag den där kramen som jag verkligen behövde..😭.
Kan inte ge mer än en cyberkram, men jag tänker på dig :heart
 
Uppdatering, en bra sådan!

Ny riskbedömning pga akutbesök hos socialjouren idag och jag har fått order om att alltid ha en väska packad. Vill jag bli flyttad blir jag det, vill jag bli flyttad mitt i natten ska jag bara ringa 112 så fixas det bums även då!
Ev kan jag då hjälp med att få en lägenhet på annan plats i kommunen men att bli skyddad är prio ett. Jag sa att flytta helt är jag inte pigg på alls för jag älskar min lägenhet, men vi ska prata vidare om det.

Det behöver alltså inte hända något mer innan jag kan bli skyddad. Tur att de insåg allvaret, bättre sent än aldrig...

Minst en gång i veckan ska jag dit och gå på avstämningsmöte och de ska även försöka få tag på en samtalskontakt till mig omgående för att prata om allt. Skönt, DET behöver jag. Himmel vad jag har gråtit idag 😭😭😭.

Men jag är lättad, så otroligt lättad över att bli tagen på allvar.

Det har inte hänt något mer, men ju fler dagar det går desto mer väntar jag på att något ska hända. Jag VET att något händer, men när vet jag aldrig.

Vi ska komma överens om ett kodord så jag kan smsa dom det vid en kris. Skriver jag det ordet eller ringer växeln och säger det så tillkallar dom polis direkt.

Imorgon förmiddag kommer båda de jag träffat idag plus deras chef hit på hembesök för att se vad som kan göras här bland annat.

Som sagt, bättre sent än aldrig...
 
Så skönt att höra att du känner att Soc tar dig på allvar till slut. Håller tummarna för att även hembesöket kommer kännas bra.

Jag kan inte sätta mig in i den rädslan du måste känna. Jag vill så gärna att du ska få känna dig trygg ❤️
 
Uppdatering, en bra sådan!

Ny riskbedömning pga akutbesök hos socialjouren idag och jag har fått order om att alltid ha en väska packad. Vill jag bli flyttad blir jag det, vill jag bli flyttad mitt i natten ska jag bara ringa 112 så fixas det bums även då!
Ev kan jag då hjälp med att få en lägenhet på annan plats i kommunen men att bli skyddad är prio ett. Jag sa att flytta helt är jag inte pigg på alls för jag älskar min lägenhet, men vi ska prata vidare om det.

Det behöver alltså inte hända något mer innan jag kan bli skyddad. Tur att de insåg allvaret, bättre sent än aldrig...

Minst en gång i veckan ska jag dit och gå på avstämningsmöte och de ska även försöka få tag på en samtalskontakt till mig omgående för att prata om allt. Skönt, DET behöver jag. Himmel vad jag har gråtit idag 😭😭😭.

Men jag är lättad, så otroligt lättad över att bli tagen på allvar.

Det har inte hänt något mer, men ju fler dagar det går desto mer väntar jag på att något ska hända. Jag VET att något händer, men när vet jag aldrig.

Vi ska komma överens om ett kodord så jag kan smsa dom det vid en kris. Skriver jag det ordet eller ringer växeln och säger det så tillkallar dom polis direkt.

Imorgon förmiddag kommer båda de jag träffat idag plus deras chef hit på hembesök för att se vad som kan göras här bland annat.

Som sagt, bättre sent än aldrig...
Massa styrkekramar till dig
 
Usch vilket helvete du har, men bra att dom äntligen tar dig på allvar! Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt men skickar massa styrkekramar❤️
 
Gah! Jag gjorde misstaget att berätta om detta för en jag känner väl och som har jobbat på skyddat boende (samma som hjälper till med överklagan) tidigare och hon försökte skrämma upp mig något fruktansvärt (det finns en baktanke med det, meeen det funkar inte på mig). Well, fel person gick hon på kan jag säga!! ✌ Försök inte med mig, jag blir förbannad! Skräm mig inte och stäng igen munnen!

"Det kanske inte funkar likadant här". Nej uppenbarligen inte då det inte är samma arbetssätt eller samma avdelning.
Allt sker på mina villkor och jag kan inte bli tvingad till något! Det är frivillig hjälp! Det sa dom om och om igen idag - jag bestämmer allt själv.
Skrev att jag kan ge henne journalkopior på allt från idag så hon ser att det stämmer. Men nej det behövdes inte, hon trodde på mig. Bra, tack. Ingen mer diskussion om detta tack, jag är inte intresserad av någon moralpredikan 🤦‍♀️.

Helt plötsligt känner jag mig otroligt modig trots situationen hahaha 😁😂. Man ska inte försöka köra över mig för då blir jag förbannad, när jag är den som vet vad som är bestämt. Hon var inte med på mötet så tyst...bara tyst.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 569
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 152
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 633
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 676
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp