Hur finner man modet att anmäla någon?

Kaosdygn... En elräkning från lååååångt tillbaka kan ställa till det.
Indraget boendestöd kan ställa till det för mig, vilket min personal varnade om. Det gjorde det! Efter att ha haft det i 10 år tyckte chefen att jag skulle klara mig utan för 1,5 år sedan - oh no I didn't 🤷‍♀️.
Det kostade kommunen nästan 10.000 att låta mig få el igen, som dom sa - jag måste ha en laddad mobil för att kunna larma.

Gissa om jag har ställt krav på mer hjälp?! Jag får precis allt jag vill och jag behöver inte ens prata med min puckade LSS-handläggare utan mina kontakter hos socialtjänsten sköter allt. Hon vågar inte gå emot handläggarna för hon fick en anmälan på sig av mitt boendestöd (har ju haft i telefon bara för pratstöd) på grund av hur hon behandlar mig för några månader sen.
Nu blir det ordning!!! 💪

Jag har inte förstått hur dåligt jag mått förrän jag kraschade nu. Psyk har inte kunnat ta emot mig (finns inte resurser...) men socialen fångade upp mig när det verkligen behövdes. Vilka jäkla änglar alltså. Båda handläggarna ringer varje dag för att kolla om jag lever och kollar av hotbilden.
Möte på måndag morgon och då ska de ha en massa planer.

När jag ringde och storgrät i måndags fick jag en tid en kvart senare. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka...😭. Jag har aldrig under mina snart 40 år behövt hjälp därifrån, men nu blev det kris med både det ena och det andra och då hade jag inget val.

Nu ska jag tömma kyl och frys, tur där inte fanns så mycket...och handla kan jag 🙈😍❤.
 
Kaosdygn... En elräkning från lååååångt tillbaka kan ställa till det.
Indraget boendestöd kan ställa till det för mig, vilket min personal varnade om. Det gjorde det! Efter att ha haft det i 10 år tyckte chefen att jag skulle klara mig utan för 1,5 år sedan - oh no I didn't 🤷‍♀️.
Det kostade kommunen nästan 10.000 att låta mig få el igen, som dom sa - jag måste ha en laddad mobil för att kunna larma.

Gissa om jag har ställt krav på mer hjälp?! Jag får precis allt jag vill och jag behöver inte ens prata med min puckade LSS-handläggare utan mina kontakter hos socialtjänsten sköter allt. Hon vågar inte gå emot handläggarna för hon fick en anmälan på sig av mitt boendestöd (har ju haft i telefon bara för pratstöd) på grund av hur hon behandlar mig för några månader sen.
Nu blir det ordning!!! 💪

Jag har inte förstått hur dåligt jag mått förrän jag kraschade nu. Psyk har inte kunnat ta emot mig (finns inte resurser...) men socialen fångade upp mig när det verkligen behövdes. Vilka jäkla änglar alltså. Båda handläggarna ringer varje dag för att kolla om jag lever och kollar av hotbilden.
Möte på måndag morgon och då ska de ha en massa planer.

När jag ringde och storgrät i måndags fick jag en tid en kvart senare. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka...😭. Jag har aldrig under mina snart 40 år behövt hjälp därifrån, men nu blev det kris med både det ena och det andra och då hade jag inget val.

Nu ska jag tömma kyl och frys, tur där inte fanns så mycket...och handla kan jag 🙈😍❤.

Alltså så himla skönt att höra att det faktiskt fungerar som det ska göra. Jag önskar verkligen att det alltid gjorde det!
 
Skämdes och ville inte berätta om detta först, men va fan...ni vet ju redan hur mycket kaos jag haft i flera år nu så varför inte...

Ni är bäst 😭

Men kära du, du har ABSOLUT ingenting att skämmas över! :heart

Du vet väl att du är en enormt stark och fantastisk person som faktiskt klarat allt elände du varit med om utan att förlora din förmåga till empati och omtanke om andra? :love:
 
Säger som övriga. Att du kunnat fortsätta vara så fantastisk som du är, trots all skit som hänt- det visar verkligen vilken otrolig människa du är. Du inspirerar mig med din styrka, ditt mod och din välvilja. Och trots att vi inte riktigt känner varandra- jag skulle sitta i bilen inom en halvtimme oavsett anledning om du frågade för det är vad du skulle göra för mig om du kunde. Du är en fantastisk människa och betyder mycket för mig.
 
Jag fick ta några dagar off från allt och alla, jag rasade fullständigt i botten i fredags och det blev mest kaos med allt 😭.

Imorgon förmiddag ska jag på möte hos soc och jag känner verkligen inte för det. Jag vill bara ligga i soffan och storgråta! Det är lite därför jag ska dit visserligen och jag lär nog gråta sönder det här mötet också som det är nu 🤦‍♀️.
Jag ska se om jag kan få lite ensamtid med den ena handläggaren, hon som gjorde riskanalysen behöver jag prata lite extra med om framtiden.

Jag vet att dom bara vill hjälpa (och jag vill ha hjälp!) men ikväll känner jag bara att jag inte vill. Men de har sagt att kommer jag inte så tar dom med polisen hit för att se så det inte hänt mig något så jag har inte mycket till val. Så oroliga är dom och jag förstår det, absolut. Lite gilla läget för mig nu...

Idioten har inte varit här igen i alla fall och det är det viktigaste 🙏. Jag kände mig ganska trygg fram till helgen, men helgerna är så extremt ångestladdade för mig och då gör jag så ogenomtänkta saker. Jag är så genomkorkad ibland 😞.
 
Jag fick ta några dagar off från allt och alla, jag rasade fullständigt i botten i fredags och det blev mest kaos med allt 😭.

Imorgon förmiddag ska jag på möte hos soc och jag känner verkligen inte för det. Jag vill bara ligga i soffan och storgråta! Det är lite därför jag ska dit visserligen och jag lär nog gråta sönder det här mötet också som det är nu 🤦‍♀️.
Jag ska se om jag kan få lite ensamtid med den ena handläggaren, hon som gjorde riskanalysen behöver jag prata lite extra med om framtiden.

Jag vet att dom bara vill hjälpa (och jag vill ha hjälp!) men ikväll känner jag bara att jag inte vill. Men de har sagt att kommer jag inte så tar dom med polisen hit för att se så det inte hänt mig något så jag har inte mycket till val. Så oroliga är dom och jag förstår det, absolut. Lite gilla läget för mig nu...

Idioten har inte varit här igen i alla fall och det är det viktigaste 🙏. Jag kände mig ganska trygg fram till helgen, men helgerna är så extremt ångestladdade för mig och då gör jag så ogenomtänkta saker. Jag är så genomkorkad ibland 😞.
Jag vill bara säga att Du är INTE korkad.

Skickar mängder av kramar, om du vill ha ❤
 
Jag fick ta några dagar off från allt och alla, jag rasade fullständigt i botten i fredags och det blev mest kaos med allt 😭.

Imorgon förmiddag ska jag på möte hos soc och jag känner verkligen inte för det. Jag vill bara ligga i soffan och storgråta! Det är lite därför jag ska dit visserligen och jag lär nog gråta sönder det här mötet också som det är nu 🤦‍♀️.
Jag ska se om jag kan få lite ensamtid med den ena handläggaren, hon som gjorde riskanalysen behöver jag prata lite extra med om framtiden.

Jag vet att dom bara vill hjälpa (och jag vill ha hjälp!) men ikväll känner jag bara att jag inte vill. Men de har sagt att kommer jag inte så tar dom med polisen hit för att se så det inte hänt mig något så jag har inte mycket till val. Så oroliga är dom och jag förstår det, absolut. Lite gilla läget för mig nu...

Idioten har inte varit här igen i alla fall och det är det viktigaste 🙏. Jag kände mig ganska trygg fram till helgen, men helgerna är så extremt ångestladdade för mig och då gör jag så ogenomtänkta saker. Jag är så genomkorkad ibland 😞.

Jag läser mest och har inte skrivit ännu, men jag hoppas att du känner stödet av hjärtan och tankar. Du är inte det minsta korkad, jag tycker att du är fantastisk. Välmenande kramar, terrierpussar och kanske ett svansvift från shiban. Från hela familjen med andra ord! :heart Vi kan kanske inte hjälpa per se men vi tänker på dig!
 
Jag fick ta några dagar off från allt och alla, jag rasade fullständigt i botten i fredags och det blev mest kaos med allt 😭.

Imorgon förmiddag ska jag på möte hos soc och jag känner verkligen inte för det. Jag vill bara ligga i soffan och storgråta! Det är lite därför jag ska dit visserligen och jag lär nog gråta sönder det här mötet också som det är nu 🤦‍♀️.
Jag ska se om jag kan få lite ensamtid med den ena handläggaren, hon som gjorde riskanalysen behöver jag prata lite extra med om framtiden.

Jag vet att dom bara vill hjälpa (och jag vill ha hjälp!) men ikväll känner jag bara att jag inte vill. Men de har sagt att kommer jag inte så tar dom med polisen hit för att se så det inte hänt mig något så jag har inte mycket till val. Så oroliga är dom och jag förstår det, absolut. Lite gilla läget för mig nu...

Idioten har inte varit här igen i alla fall och det är det viktigaste 🙏. Jag kände mig ganska trygg fram till helgen, men helgerna är så extremt ångestladdade för mig och då gör jag så ogenomtänkta saker. Jag är så genomkorkad ibland 😞.
Att göra saker man ibland ångrar är inte att vara korkad, att göra mindre bra val när man mår dåligt är inte att vara korkad, att bryta ihop när saker är skit och man mår dåligt är inte att vara korkad. Det är helt ok att bryta ihop när man mår dåligt och gråta behöver vi alla ibland. ❤
 
Jag läser mest och har inte skrivit ännu, men jag hoppas att du känner stödet av hjärtan och tankar. Du är inte det minsta korkad, jag tycker att du är fantastisk. Välmenande kramar, terrierpussar och kanske ett svansvift från shiban. Från hela familjen med andra ord! :heart Vi kan kanske inte hjälpa per se men vi tänker på dig!
Tro mig, jag känner verkligen ert stöd! 😭❤❤❤

Jag är så offantligt tacksam, så tacksam..

Tack!!!
 
Jag dog lite i huvudvärk efter mötet, det tog på krafterna minst sagt och jag vaknade precis efter att ha sovit halva dagen 🤦‍♀️.

Mötet gick bra men det var tuffa timmar där. För att få översyn och kunna pussla ihop allt ville dom veta allt som hänt sen dag ett. Så jag berättade, grät, berättade, grät lite till... Det är lite mer omfattande än vad dom trott och jag blev själv rätt chockad. För att få en uppfattning gjorde dom nämligen en tidslinje på whiteboard och då blev det lite lättare även för mig själv att se omfattningen och hur många år det faktiskt har pågått. Det var som en smäll i ansiktet 😭.

Jag fick frågan hur i hela fridens namn jag har orkat och varför jag inte har anmält varje gång? Jag visste inte vad jag skulle svara...mer än att det nog inte var så allvarligt varje gång, att jag nog bara skulle tagit upp resurser och för att det liksom blev en vana...min vardag 😞.

Erbjudande om skyddat boende finns kvar och jag kan ringa dygnet runt.
Prio ett är dock samtalskontakt både hos kommunen och hos vården. Det första är på gång, det andra blir svårare men det SKA gå. Dom ska be min LSS-handläggare om att besluta om att mitt boendestöd ska hjälpa mig med det. Inget får göras utan några beslut, det är så jäkla irriterande ibland... Kan jag inte få hjälp inom psykiatrin (extrem brist på tider och personal här) så får det bli hos någon på vårdcentralen för det här kan inte vänta. Dessutom behöver jag någon under lång tid!

Jag har skrivit på papper om att sekretessen får brytas och att de får prata med LSS, sjukvården och polisen om mig.
Det är väldigt skönt att kunna släppa och faktiskt låta andra göra jobbet. Jag är och har alltid varit den som klarar mig själv, men det går inte längre. Det går bara inte längre, så jag får krascha och så får de plocka upp mig tillsammans.

"Det ÄR inte ditt fel, du måste sluta skydda honom". Jag vet inte hur många gånger jag fick höra det idag 😭. Fruktansvärt jobbigt att höra och jag har inte förstått att jag skyddar honom, detta är ju min vardag. Min verklighet. Jag måste ju ha gjort något för att detta ens skulle börjat?

Puh.. Nu skrev jag mycket igen.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 566
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 152
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 633
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 675
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp