Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag gör inte egna tolkningar, det jag läst är där det stått att de sa att de ville dö.
Jag har heller inte nämnt enskilda personer så du behöver inte ta åt dig.;)
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Nje jag är medveten om att alla inte tycker det gör så himla ont & är så himla fruktansvärt.
Vissa har lätta förlossningar, men personligen skulle jag aldrig vilja chansa & se om jag fick en lätt eller svår vaginal fölossning själv så då väljer jag hellre snitt.
Jag ser inte ner på folk som väljer vaginala förlossningar & försöker övertala dem till ngt annat, det är det som är skillnaden på mej & vissa andra här:angel:
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Nej du är den enda.

Fråga Silverkedjan, så blir det två. Jag kan be ett valfritt antal av mina kollegor uttala sig också, om det skulle vara nödvändigt.
Så jag är knappast ensam eller ens i minoritet.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Ja då är ni 2 läkare.Du kan be hur många läkare som helst att uttala sig men jag skulle ändå aldrig välja bort att snittas, så det bästa är om du anstränger dig att försöka övetala andra som inte har så bestämda åsikter som jag har.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Det negativa med snitt är ju känslan av att man inte födde utan fick barn. För min del en känsla av misslyckande (jag hade inga planer på snitt innan det blev snitt så att säga).

Bara en fråga - varför skulle detta vara ett misslyckande överhuvudtaget? Det är ju nästan som att alla pappor skulle känna sig misslyckade som "bara" fick ett barn och inte födde ett barn...
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

forts...

jag känner inget större behov av att få just dig att ändra åsikt, jag vill bara inte att du sprider felaktig information.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jo faktiskt, alla jag har haft djupare diskussioner med ang smärtan vid förlossning har nästan gjort VAD som helst för att slippa smärtan, de flesta säger även att det absolut inte finns något som heter "positiv smärta"

Har också hört många säga att det var en hemsk smärta. Tror att jag är rätt smärttålig (bröt benet utan att känna det och hade knappt ont innan jag hann få ambulansvård) men så farligt tycker jag inte att det var, trodde nog det skulle vara värre, men jag kanske har glömt hur det egentligen var. Får återkomma i mars när jag fött nr 2...
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Då är du jävligt dum om du tror det.

Själv är jag mer intresserad av källhänvisning och i detta fall är det Karolinska institutet.
Dessutom följde jag rapporteringen som skedde i media under tre dagar då rapporten släpptes.
Då kunde ju du också läsa vad artikeln egentligen handlade om...
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

KL

Märkligt att kräva planerade snitt för att man inte "vågar" föda vaginalt tycker jag. Visst gör det ont men det är en smärta som man snabbt glömmer. Absolut inget som ska betalas av skattemedel iaf.

Givetvis ska snitt göras om moderns eller barnets hälsa på något sätt riskeras, där är vi väl alla överens i tråden.

Ska samma sak gälla för våra hästar tycker ni? :bump:

Är man så rädd att man inte vågar föda fram barnet naturligt kanske man ska vänta lite med att skaffa barn, alternativt inte lyssna på alla domedagsprofeter.

Mvh QP
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag skrev alla som JAG känner, har beskrivit det så.. vad jag vet känner inte jag dig? eller gör jag :idea:

Jo faktiskt, alla jag har haft djupare diskussioner med ang smärtan vid förlossning har nästan gjort VAD som helst för att slippa smärtan, de flesta säger även att det absolut inte finns något som heter "positiv smärta"

Med första kände jag mer eller mindre panik till slut, men dödsångest, knappast! Med andra visste jag vad som skulle komma och jag räknade ner efter varje värk och visste att smärtan skulle bli intensivare ju längre tid som gick. Födde plötsligt min son och sprack mitt eget "tidsschema" med flera timmar :angel: Fast jag saknade dock inte den intensiva smärtan jag trodde jag skulle känna med son 2!

Tredje gången kände jag det folk kallar positiv smärta! KORT förlossning och jag känner mig SNUVAD på den :eek: Inte för att jag vill ha ont precis, men ...lite längre än några futtiga timmar tycker jag det skulle ta.... :rofl:

Det är häftigt att föda barn, nu har jag ju koll på hur man gör, och vill så klart göra om det! Synd bara att inga fler är inplanerade hos mig.....
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag känner ingen som skrikit att de vill dö under förlossningen.
Så att en majoritet gör det tror jag inte på.

Jag kände aldrig att jag ville dö.

Sprutan i benet som gjorde att livmodern skulle dra ihop sig gjorde ondare än födandet.

Den fick inte jag, tack och lov, men att sys i hop gjorde mer ont än att föda, när de drog i moderkakan så gjorde det rätt ont och någon tyckte att jag var pipig....Jag blev tagen på sängen lite av hur ont DET gjorde, jag som nyss fött barn genom samma "hål":o
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Nå har du börjat rida ännu då och hur är det med sex?

Att jag rekommenderar vaginal förlossning beror ju på den oerhört korta återhämtningstiden.
6 veckor efter min första förlossning så höll jag 7 hästar i träning.
2 veckor efter den sista så återupptog jag mitt sexliv.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Så otroligt irriterande att man alltid ska få höra "du glömmer smärtan så fort ungen är ute" det är ju knappast DEN känslan (att ha en varm bebis i min famn) jag är rädd för, utan alla timmar innan.

Mig kan absolut ingen övertyga.. alltså det blir inga barn om det inte kan få komma ut via snitt.

Ni som förespråkar naturlig födsel påstår ju att snitt är mkt mkt värre så det känns konstigt att det samtidigt ligger som en undertext att vi som snittas skulle komma undan lindrigare.

Jag kan inte riktigt få det att gå ihop :confused:
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag anser inte att den som snittas kommer lindrigare undan.
Utan bara att den lurar sig själv.

Just under själva snittet så är man ju bedövad.
Men det finns samma smärtlindring vid vaginal förlossning för dem som vill ha.
Man kan få epidural som vad jag föstår i det närmaste tar bort smärtan helt.
Jag har inte prövat själv, då jag blir så väldigt sjuk av att bli stucken i ryggen att jag avstod från epidural.

Man kan föda barn vaginalt utan smärtlindring men jag tvivlar på att man kan föda med snitt utan smärtlindring.

Och det är inte så att man glömmer smärtan när ungen är ute.
Utan då så är smärtan borta helt och hållet efter en vaginal förlossning.
Men efter ett snitt så är det då som smärtan börjar.
Och jag ville då vara smärtfri när jag skulle ta hand om min nya bebis samt de syskon som fanns hemma.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

*kl*

Jag kan inte säga att min första förlossning var rolig på något sätt, självklart gjorde det ont och jag kände mig uppgiven och slut på ork, (som väldigt många gör).
Hade även stor rädsla innan och gick på aurora samtal under senare delen av grav.
Men efter förlossningen kände jag mig väldigt stark och speciell, som att jag skulle gjort något ingen annan gjort förut :bow::p

Efter det bestämde jag mig att jag inte skulle ha fler barn, men man kan ju ändra sig och tvåan är vänatd i december.
Jag har inte haft EN ENDA tanke på snitt.
Och nu är nästan min största rädsla att något ska gå fel så att jag måste snittas.

Jag skulle nog beskriva min förlossning som det värsta och det bästa jag någonsin gjort!
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Förhoppningsvis kommer jag att beskriva den som det BÄSTA jag gjort, det värsta hoppar jag gärna över, vill inte förknippa smärta och ångest med dagen då min bebis ska födas.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som jag skrivit om i vinterföräldrar-tråden så får jag ett planerat kejsarsnitt första veckan i februari. Jag vet att det är fler här på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 409
Senast: Raderad medlem 142449
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 292
Senast: Whoever
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp