Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Nu ska man tydligen inte bära efter vaginal förlossning heller då man kan få ansträngningsinkontinens samt att magmusklerna inte sitter på plats heller.

Att bära sitt barn efter snitt kan man visst göra, & säkert annat oxå, men man ska inte lyfta saker.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

bara för att de inte litar på sig själva om de skulle utföra detta ingrepp.

Jag skulle aldrig i livet utföra ett kejsarsnitt, lika lite som att jag skulle vilja få min fraktur opererad av en gynekolog... men det innebär inte att jag saknar kunskap, eller att jag inte känner gynekologer.

Dina insinuationer gör bara dig själv fånig.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

.

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1066687.ab

Skulle vara intressant att räkna hur många av dessa som hade dött av undermålig förlossningsvård & i barnsäng om de fått planerat snitt:smirk:

Troligen många, många fler. Begriper du verkligen inte att de höga siffrona inte kommer ifrån sverige och andra västländer?:crazy:
Jag vågar sätta en hyfsad slant på att majoriteten av dessa kommer från utvecklingländer med begränsad medicinsk vård. Fler kejsarsnitt där - betydligt högre risker för infektioner, dåliga blodtranfussioner med mera...
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

*knapplån*

Jag hade kateter efter mitt snitt... LJUVLIGT och nej det känns inte att få kateter man får bedövning.
Jag vet en tjej som hade kateter i 2 veckor efter sin VAGINALA förlossning då urinblåsan inte var som den skulle efteråt (hon glömde kissa under hela förlossningen och den blev förstorad)
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Nu ska man tydligen inte bära efter vaginal förlossning heller då man kan få ansträngningsinkontinens samt att magmusklerna inte sitter på plats heller.

Att bära sitt barn efter snitt kan man visst göra, & säkert annat oxå, men man ska inte lyfta saker.

Precis vad jag skrev, men gipsskivor väger ju lite mer än ett nyfött barn...

Magmusklerna sitter varken mer eller mindre på plats efter en vaginal förlossning jämfört med ett snitt, då det är graviditeten som tänjt ut och fått musklerna att "dela" på sig. Däremot så har man inte gjort samma åverkan på bukväggen som vid ett snitt, det är därför det är viktigare att inte lyfta/bära tungt efter ett snitt.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Men.... borde inte förlossningspersonalen reagerat? Mig tjatade de på att jag skulle gå och kissa, trots att jag inte var kissnödig "annars tömmer vi dig med den här slangen..."
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1066687.ab

Skulle vara intressant att räkna hur många av dessa som hade dött av undermålig förlossningsvård & i barnsäng om de fått planerat snitt:smirk:

Antagligen alla eftersom problemen är i huvudsak avsaknad av god hygien, antibiotika och livmodersammandagande medel mot förblödning.
Att de skulle kunna utföra ett säkert snitt under de förutsättningar som de har är i det närmaste uteslutet.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Att ni orkar hetsa så mot varandra...

På den gynavd där jag jobbar, på ett av landets största sjukhus vill läkarna som även går på obstetriken INTE snitta i onödan. Inte ens vid intrauterin fosterdöd. Pga att det är bättre för kroppen att föda naturligt. Jag kan tyvärr fortfarande för lite om just förlossningar, har tänkt läsa vidare så småningom, men idag kan jag inte säga mer än så, det är vad läkarna sagt till patienterna då jag varit med.

Jag ACCEPTERAR att folk är rädda för att föda vaginalt, och tror att t ex aurora-samtal kan vara en lösning för många, men säkert inte alla.

Om man har en god dialog med sin barnmorska på MVC kan man säkert lösa det om det absolut inte går att föda vag, men jag tycker att artikeln av Linda Skugge är helt förkastlig, att lära ut hur man ska KRÄVA (och lyckas tjata sig till) ett snitt... De som är så fruktansvärt rädda kan jag inte tro annat om än att de fångas upp på MVC. Annars sitter fel person som barnmorska där...
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Nu funkar ju de flesta inte så att de kan gå på aurora/norea samtal några ggr & vips är de "botade".Snittmotståndarna gör sig bara dumma om de tror de kan tvinga alla att vilja föda vaginalt, rädsla tvingas inte bort.

sedan behöver man inte dumförklara de som vill ha planerade snitt, de får gå på samtal med läkare & vet exakt vad planerat snitt innebär, innan de gör ett.
det är inte så att de förleds av sjukvården.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Men.... borde inte förlossningspersonalen reagerat? Mig tjatade de på att jag skulle gå och kissa, trots att jag inte var kissnödig "annars tömmer vi dig med den här slangen..."

mig sa dom aldrig ngt om att kissa.

och man har ju inte personal hos sig förrän på slutet och har man då gått en hel dag utan att kissa... :eek: tror det var epiduralen som tog bort kissnödigheten.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

inte smärta i underlivet elelr att behöva sy i underlivet, det kan jag INTE ta.:eek:

Jag hade också en oro över att spricka eller att bli klippt och sen att bli sydd. Tydligen sprack jag pyttelite "på insidan" och de sydde 2 stygn på vardera sidan mest för att det inte skulle svida när jag kissade (och det sved inget). Jag kan lova att jag inte har en blekaste aning när jag sprack (nu sprack jag ju så lite så det finns säkert de som har det) och sen när de skulle sy så sa hon att jag gärna fick ta lustgas om jag ville och så sprayade hon med bedövningsspray som kändes kall mot "murran". Kan inte minnas att jag kände något alls av att hon sydde. Man tror ibland att saker ska bli värre än de är.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Jag kände ingen smärta i underlivet vaken under eller efter förlossningen.

När du "säger det", smärtan är väl egentligen inte så mycket i underlivet, mer i magen eller var 17 är det? Svårdefinierbart tycker jag. Tror underlivet kändes först när huvudet började komma ut men inte alls lika intensiv smärta som öppningsfasen.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

mig sa dom aldrig ngt om att kissa.

och man har ju inte personal hos sig förrän på slutet och har man då gått en hel dag utan att kissa... :eek: tror det var epiduralen som tog bort kissnödigheten.

Eh???? Jag tyckte att BM kom och gick nästan hela tiden, och då låg jag ändå inne i 13 timmar....
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Skulle vara intressant att räkna hur många av dessa som hade dött av undermålig förlossningsvård & i barnsäng om de fått planerat snitt:smirk:

Vad jag förstått gäller det för hela världen. Är inte alls säker på att så många fler hade klarat sig med kejsarsnitt om du tänker på standarden inom sjukvården i många u-länder. Tillgång till verktyg, sterilisering, bedövning, mediciner, etc etc etc.

Sen undrar jag hur standarden på övrig sjukvård i tex Sverige skulle se ut om alla fick planerat kejsarsnitt. I nuläget är det dyrare och sjukvården inte direkt flödar över med pengar.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Ja hela världen, inte bara u länderna I_U får det att låta som.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Men nu vill inte alla ha planerat snitt så det löser sig självt.
Ska man diskutera onödiga kostnader kan vi lika gärna starta tråd om alla rökare som vill ha nya lungor, alla alkoholister som vill ha ny lever samt deras övriga behandlingar.Detta är ju oxå minst sagt självförvållat.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Fånig?jag kommenterade bara det du skrev.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Rökare och alkoholister betalar redan en del av sina behandlingar genom skatten på tobak och alkohol.
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Såna som snittas betalar oxå skatt.Ni som föder vaginalt betalar väl oxå skatt?
De flesta utom moderaterna gör väl det?:smirk:
 
Sv: Hur man gör för att få kejsarsnitt beviljat!

Ah!just ja.

Tycker mej komma ihåg att ngn här för ngn dag sedan skrev att även barn till alkoholister & narkomaner behövs i samhället fast det enligt statistik visar att dessa ungdomar riskerar större risk att hamna fel i livet & kommer kosta samhället en massa.
Men jag antar att det är ok så länge de inte föddes via snitt?:angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som jag skrivit om i vinterföräldrar-tråden så får jag ett planerat kejsarsnitt första veckan i februari. Jag vet att det är fler här på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 411
Senast: Raderad medlem 142449
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 293
Senast: Whoever
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp