Hur många kilon lägger ni i hästens mun vid ridning?

Nej, det menar jag inte. Det är din tolkning av vad jag skrivit.
(Du vet vad jag tycker. Hälsan först, sedan kan man se över hur man vill träna, anpassning, inte gissning.)

Den dagen kanske kommer till insikt med vad man håller på med kan man ta ett val, att forstätta i samma spår eller att välja en annan väg. Så länge man tror att man gör rätt så kommer man inte att ändra sig...
 
Snabbt svar från en som precis kommit hem från en härlig toscansk vecka: Jag har aldrig sagt att en westernryttare sitter med mkt vikt i handen - däremot att jag, just nu, i min utbildningsståndpunkt, anser att samling KAN utföras på hängande tygel, men med vissa bieffekter (såsom anspänning i vissa halsmukler).
 
Faktiskt värre än så, hästar kan gå i samling utan sadel, utan huvudlag, utan ryttare osv.
Men har ännu inte fått någon bekräftelse på nån som "skolat" sin häst till samling utan tyglar.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 037
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 024
Senast: cassiopeja
·
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
2 948
Senast: Lazy Lady
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 536
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?
  • Flämtningar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp