Hur mycket dricker folk egentligen?

Just alkohol kanske. Men jag som konstant bantar får ju ofta höra att jag ju är smal och att jag borde äta en bulle. Det är inte för att folk vill feta på mig eller dra ner mig till deras nivå, utan säkerligen helt enkelt för att de tycker att jag ska unna mig en bulle.
Men om man inte gillar bullar alls då? Att unna sig en bulle blir en plåga.
 
Fast där är vi alla olika. Jag blir aldrig bakfull. Kan egentligen vara hur full som helst på kvällen/natten utan att det märks dagen efter. Så att tro att alla offrar sig för en fylla är fel, för vi är många som är helt oberörda av det där.

De gångerna i mitt liv jag blivit dålig dagen efter är kan jag räkna på en hand, och då är det också fråga om sömnbrist under flera dagar innan. Och då har jag i perioder festat väldigt mycket.
Det var nog min poäng. Att man inte ska förutsätta att någon som tar ett par glas vin offrar piggheten dagen efter. Det är nog snarast ett undantag att ett par glas vin skulle ge en kass morgondag. Om man sedan kan dricka massor, intill akut alkoholförgiftning, och ändå ha en kropp som är helt återställd efter en sömnperiod - är nog också undantag.
 
Men om man inte gillar bullar alls då? Att unna sig en bulle blir en plåga.
Det går ju att kommunicera med människor. Och sällan en helt främmande människa trugar. Tänker att de flesta man känner ändå har ett hum om vad man tycker om. Säger man att man tycker att bullar är degiga och äckliga så köper väl de flesta det läget tänker jag.
 
På ETT ÅR kanske jag dricker 3 flaskor vin, 8-15 cider ELLER öl, och kanske en kvarting sprit allt som allt.

Festar jag för så blir det en vinflaska (nu pratar vi ett lätt mousserande typ Mia’s) , och 2-4 öl/cider samt 1-4 shot. Det händer kanske 3-4 ggr om året jag festar till. Sen kan jag ta en kall öl en fin sommarkväll efter gräsklippning/till grillningen, händer kanske 2-3 ggr på ett år.

Dricker aldrig alkohol till maten.

Har en halv systempåse med öl/cider i som stått i kylen sen i somras, och den lär nog bli ståendes där ett bra tag till! 😅 Det är mao inget som lockar mig. Det är kul att gå på fest/gå ut nån gång då och då och bli lite onykter, men däremellan så dricker jag ingenting.
 
Det går ju att kommunicera med människor. Och sällan en helt främmande människa trugar. Tänker att de flesta man känner ändå har ett hum om vad man tycker om. Säger man att man tycker att bullar är degiga och äckliga så köper väl de flesta det läget tänker jag.
Eller så frågar en om någon vill ha en bulle. Säger den nej så frågar en inte igen. Easypeasy.
 
Idag kommer jag inte nära av att dricka så mycket. Hade jag svarat när jag var yngre så hade det blivit att jag dricker mer än så.

Är uppvuxen med att det dricks vid högtider och fester och ibland på fredagar en öl eller snuttande på en likör framför tv. Dricka till maten till vardags var det aldrig tal om under min uppväxt, inte ens under semestern.
 
Drack mer när jag pluggade på universitetet. Då blev det utekväll någon gång i veckan/varannan vecka. Då var jag garanterat uppe i den mängden i ursprungsinlägget.

I dag blir det ett-två glas vin ungefär var 4-5 månad. Mår fruktansvärt dåligt, inte fysiskt men mentalt, om jag får i mig för mycket. Sen kan "för mycket" vara olika varje gång jag dricker, ibland kan jag dricka 2-3 glas utan att må dåligt, i bland inte ens ett halvt. Så jag passar mig, det är helt enkelt inte värt det mer än någon enstaka gång per år.

Har turen att vara i en umgängeskrets där det inte spelar någon roll om man dricker alkohol eller inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 939
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
100 611
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp