Hur ofta betalar ni med kontanter? Kommer kontanter att finnas kvar som betalningsmedel?

Det lilla jag inte beställer via internet betalar jag kontant, är jag i stan, mässa eller marknad så går det av någon konstig anledning åt mindre pengar när jag har kontakter än kort.
 
Försöker så långt som möjligt använda elektroniska betalningslösningar. Främst av säkerhetsskäl, men också för att jag - tydligen till skillnad från många andra - blir snålare när jag ser spåren av mitt slöseri (på kontoutdraget).

Det är i princip bara ett ställe numera som jag behöver kontanter - carteringfirman för företagets mat. Annars har det tidigare varit hovslagare och vissa foderförsäljare som haft kontanthantering. Men som hästlös hästmänniska har de kontanthålen försvunnit, och möjligen har de försvunnit helt med hänsyn till kassakraven vid kontanthantering.
 
Och jag tycker precis tvärt om, livet är mycket bökigare när man förväntas vara nåbar hela tiden.
Man behöver inte vara nåbar bara för att man är spårbar.
Nåbar är jag bara när jag vill.
I övrigt så svarar jag bara inte.
Om någon vill något så får de skicka ett SMS som jag kan läsa när jag själv väljer att göra det.
 
Man behöver inte vara nåbar bara för att man är spårbar.
Nåbar är jag bara när jag vill.
I övrigt så svarar jag bara inte.
Om någon vill något så får de skicka ett SMS som jag kan läsa när jag själv väljer att göra det.
Jag har som tidigare sagt inget intresse av att vara spårbar heller. DN hade en väldigt intressant artikel tidigare där de visade att det gick att följa reporterns väg till dagis, jobb, svampskogen och bl a när han träffar sina källor vilket var illavarslande. Som reporter ska man ju skydda sin källa, men då det går att spåra varje steg som tas om man har en sk smart phone går det att ringa in personer väldigt lätt.
 
men då det går att spåra varje steg som tas om man har en sk smart phone går det att ringa in personer väldigt lätt.
Ja så är det.
Eftersom att jag har arbetat med att utveckla den tekniken så är jag väl bekant med den.
Och just jag vill vara spårbar på det viset.
För min egen säkerhets skull.

Om man inte vill vara det så kan man skaffa ett oregistrerat kontantkort till sin telefon eller göra som du gör, helt enkelt stänga av funktionen.
Det viktiga att komma ihåg är att man kan välja.
Man måste inte vara spårbar om man inte vill det.
Det finns ju alternativ.

Om jag inte ville vara spårbar så skulle jag skaffa ett oregistrerat Telia kontantkort och stoppa det i en simpel GSM-telefon.
Alltså skippa alla de "smarta" funktionerna.
 
Det mesta av mina utgifter går via direktbanksbetalning varje månad.

Därefter kommer kort och paypal.

Jag spenderar ca 15.000 i månaden kontant eftersom många ställen här inte tar kort. (England)

Ibland krävs det till och med check!!!
 

Liknande trådar

Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 668
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Jag har så många funderingar och ingen aning om vad jag ska ta mig till. Ska försöka förklara.. Jag har tidigare haft några...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 075
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 890
Senast: kem
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 352
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp