Bukefalos 28 år!

Hur tycker du om följande bemötande?

Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Jag menade inte alls att småhundsägaren VAR en sådan som släppte fram sin hund till kreti och pleti, jag menade mer generellt att det finns MÅNGA sådana i samhället och att en varning förhoppningsvis kan få en sådan hundägare att avstå ifrån att släppa fram sin hund.

NU vet jag ju vem det gäller och skulle personligen inte behövt vara orolig för att M skulle släppa fram lille E, men om det vore en främling så skulle jag ju inte ha en aning om vilken typ utav hundägare det är.
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Vem är M? Har jag missat något, eller är det någon annan hund du menar?
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Nej, bara gammalt hederligt hjärnsläpp så det blev M för MimiFly i stället :p
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Jag träffade E när lil-sis var på bukehundträffen i Knivsta :)
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Jag tycker ofta att man möter folk med just småhundar som av nån anledning ska släppa fram sina hursom..
Så jag förstår en sån varning, även om jag inte självtillhör kategorin som slåpper fram mina hundar:)

Det här känner jag igen. Visst kanske en aggressiv hund kan behöva munkorg, men jag tycker ändå det var bra att säga till, just för att vissa släpper fram sina hundar lite hur som helst.

Det har hänt att jag sagt något liknande (trots att min hund verkligen inte är aggressiv, utan snarare allas kompis), bara för att slippa folk som flamsar fram med småhundar mitt i min gå-fint-förbi-andra-hundar-träning. De brukar hålla sig undan om man säger att hunden bits :angel: Säger man att man tränar kan de släppa fram hundarna i alla fall, varför fattar jag inte.
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Jag tycker riktigt illa om folk som inte kan ställa upp för andra, som bara ska fram och tycker att de själva är de mest perfekta i världen.

Jag tycker man ofta möter tråkiga hundar och ägare i stan, fast man tycker att människor i stan borde behöva läsa av och kunna hund bra, så mycket hundar som dom möter dagligen?

Hundar som kastar sig i kopplet eller ligger och stirrar ut mötande hundar, med ägare som inte gör något åt det.
Ägare som frågar om min hund är aggresiv eftersom jag kortar upp honom mm.

Varför kan man inte lära sig lite mer hund ,när man har hund själv?
Jag förstår verkligen inte.

Och varför tror många människor alltid att det är något fel på ens hund för man inte låter den hälsa.
Mötte senast igår en man som frågade varför jag gick undan med hunden, ja för han inte är intresserad av att träffa nya hundar och dessutom är en hund som behöver lite "artighetsavstånd" till andra hundar.
Det verkar inte finnas i mångas värld.

Antingen är hunden snäll eller dum?
Det finns så många olika sätt en hund kan vara på.


För att svara på ts frågan, ja jag hade självklart gått undan, är väl superbra när folk kommunicerar med varandra istället för att chansa.
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Kom på en händelse som hände för många år sen , som jag minns ännu.
Jag var ute med min förra hund, en stor blandras.
Det var en kvällspromenad,vintertid mörkt ute.

Hunden stannar och luktar på något, helt plötsligt står en mörk dvärgpudel och luktar i ashlet på min hund.
Jag blev så jäkla chockad.

Hade inte hört eller sätt något bakom.
Ägaren kommer långsamt bakom och bara säger hej och börjar småprata.
Han hade hela tiden sett att hans hund var på väg mot oss.

Hur törs man göra så?
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

*kl*
jag tycker det var bra gjort av "tjejen i busken"..

kanske kunde sagt det lite trevligare... "skulle du vilja halla din hund narmare, min ar inte sa glad i mindre hundar.."?

Jag har gormat pa folk med hundar... dar deras lose hund kommit springande mot min hast/hund och dom inget sagt. Jag har gormat pa folk som borjat ga fram till mina hundar med... "ge FAAAAN i hunden!" sa jag ar inte varldens trevligaste karring alla ganger. Ibland blir man lite trott pa omvarlden och formulerar sig lite hart, aven om tanken ar bra bakom.

Jag har inga problem med att hjalpa till, att underlatta, eller vad som.. och de flesta hundagare jag haft med att gora bade hemma och har har varit mer an villiga och manga ganger valdigt tillmotesgaende... nagot stolpskott da och da men overlag valdigt trevliga och hjalpsamma och forstaende. :bow: Jag minns med sarskild varme en dam och hennes lilla pudel som sa garna SA inte bara underlattade for mig utan Hemskt garna stallde upp for hundmotes traning, promenadsallskap och bara var supertrevlig! En underbar liten tant! :love: Mera sanna GOA tanter till folket! :)
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

*kl*

Nu går ju meningarna isär om vad som är rätt i det specifika fallet.

Men jag hade givetvis flyttat mig om någon varnade mig ( + hund ) för sin hund. Däremot hade jag nog tyckt att det var otroligt störigt att ha den tonen som TS beskriver att personen som varnade hade.
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Eller folk som frågar vad det är för kön o sen släpper sin om dennes hund är av motsatt kön.
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Eller folk som frågar vad det är för kön o sen släpper sin om dennes hund är av motsatt kön.

Ja det har man varit med om många gånger!

"är det en tik eller hane?, jaa dåå går det braa.

Som att hundar av samma kön aldrig funkar ihop, men alla av motsatt kön funkar alltid:D
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

På tal om hundkön och svar:

Hade en dam som frågade just så.

- Vad är det för kön på din hund?

- En surkärring svarade jag ( i trevlig ton bör tilläggas )

- Jaha haha då är det väl bäst att ni får passera då ( svarade damen ).
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Eller folk som frågar vad det är för kön o sen släpper sin om dennes hund är av motsatt kön.

Mm... Senast var det ett äldre par som rastar i samma skog son jag. Dom har en RRkorsning, hane. Dom hade tydliga problem att styra hunden så jag stannade en bit ifrån och satte ner mina.

Då, när räntan håller på att snubbla på hunden, frågar dom hoppfullt om det är tikar varav mannen släpper efter på kopplet. Nej svarar jag och då lyckas dom samla ihop sig på några sekunder och släpa med hunden in bland snåren.

Jag har mött dom några gånger efter det och dom har då valt att gå på annat håll om det är möjligt. Kan dom inte det så går dom in i kanten. När jag då passerar så har jag hundarna under full kontroll och tittandes på mig.
 
Sv: Hur tycker du om följande bemötande?

Kl
Det är ju som att köra bil - man vill att alla man möter ska ha koll men utgår från att dom inte har det och håller därför avstånd, är uppmärksam på signaler och flyttar på sig och underlättar om nu någon idiot får för sig att köra om där det inte är lämpligt.

- Alltså JAG hade lagen på min sida, jag kunde ju inte rå för att mckillen dog, jag menar han körde ju om precis när vi fick möte - och jag ville inte köra ut på vägrenen - det måste man ju inte.....det var ju fri sikt å så men jag har ingen skyldighet att flytta på mig.

Varför kan man inte hjälpas åt?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 058
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Kan vi människor får knäledsinflammation som hästar? Hur känns det? Hur känns det att ha problem med menisken? Är återigen hemma från...
2
Svar
20
· Visningar
2 178
Senast: kryddelydd
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
2 896
Senast: Monstermom
·
Hästmänniskan Jag har besökt och haft hästar uppstallade i en hel del stall. I vart och ett av dessa har vi haft vad jag kallar en "stalltomte". En...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
15 594
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp