Husköpstråden del 3

Mitt nya hus.
Kortet är från 2016/2017,så det är en grusade gång och gårdsplan nu
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20221211-081536_Instagram.jpg
    Screenshot_20221211-081536_Instagram.jpg
    237,6 KB · Visningar: 151
Efter mycket stiltje så har det äntligen kommit ut en stuga i ”vårt” område - till ett förvånansvärt bra pris. Till det yttre ser det ut som en vanlig lite större timmerstuga, men inuti ser det ut som tjugo nyanser av brunt med brända timmerväggar (timmerväggar 😍, brända timmerväggar 🫣), timmervalv(!) och kapitälliknande utsmyckningar i anslutning till knutar och bjälklag. Märkliga träspeglar i taket. Det är en salig blandning mellan fjällstuga och gillestuga från 70-talet och bergakungens sal.

Kaminen finns det ingen bild på, så jag förväntar mig att den ser spännande ut!

Priset och läget: JA
Stugan: Nja …
 
Hur lång tid tog det för er innan ni hittade ert hus? Hur många visningar? :)
Det tog nog två år, gick på typ tio visningar innan vi hittade och fick köpa vårt drömställe.
Men vi letade gård också, relativt nära storstad till en begränsad budget. Beroende på budget och utbud kan det säkert ta både betydligt kortare och längre tid.

(En tidigare kollega tog bort sitt hus från försäljning nu i dagarna, de hade bara fått skambud så de bestämde sig för att bo kvar istället. Riktigt så var inte situationen under covidtiden.)
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 105
Senast: Blossi
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
82 200
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 827
Senast: Gabby_Ossi
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 971
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp