Inredning.. helt öppen planlösning?

Sv: Inredning.. helt öppen planlösning?

Jag är lite tveksam faktiskt. Min vind består av ett jätterum, mitt sovrum och ett badrum. Jätterummet är väl runt 160 kvadrat eller nåt sånt, och det är sjukt svårt att inreda faktiskt. Går liksom inte att utnyttja ytorna alls. Visst försvårar det väldigt att två av väggarna är först snedtak och sen kattvind, och de andra två är ockuperade av murstockar, öppen spis, trappa etc. Men även om väggarna varit normala skulle det nog vara rätt klurigt - och bor man i lägenhet skulle jag först och främst välja att utnyttja utrymmet så mycket som möjligt. Vår familj har liksom tre våningar + källare att breda ut sig på, och då är det rätt häftigt med ett sånt här luftigt men opraktiskt rum. Men annars, njae..

Men om du nu kommer på något skitbra sätt att inreda det hela så shoot! :D
 
Sv: Inredning.. helt öppen planlösning?

*kl*
Är det hyres, då kan du ju glömma att du får göra det.

Är det BR kanske du får göra det - måste fråga styrelsen i bostadsrättsföreningen först... men det förutsätter såklart att det inte är bärande väggar du tänker slå ner ;)
 
Sv: Inredning.. helt öppen planlösning?

hm du kan inte riat upp hur de ser ut? jag TROR att jag har en bild framför mig men rita gärna upp så får man se om man har tänkt vettigt i huvudte :D
det låter härligtt men hm... jag e ju sådan att jag vil ju ha sovrummet i ett rum helst så at tman kan stänga där när man får över besök, men att typ sätt aihop kök och vardagsrum e inet så tokigt? hm... rita gärna upp så man får se hur du har tänkt oxå :)
 
Sv: Inredning.. helt öppen planlösning?

Låter som likadan lägenhet som farsans gamla på söder.

Tror värdet skulle minskas endel om man slår ut väggar så att man inte längre får en 2:a. Dock slå ut väggen mellan hall och vardagsrum kan beroende på hur lägenheten ser ut bli bra.
 
Sv: Inredning.. helt öppen planlösning?

Lite OT men, är inte det vääldigt stort?:eek:
Jo! :crazy: haha. Det är en gammal herrgård, varje våning är ungefär 220 kvadrat, och på vinden struntade de typ helt i väggar när den byggdes, bara tre små pigrum och resten helt öppet.
 

Liknande trådar

Äldre Av ingen annan anledning än ren nyfikenhet, så vill jag fråga Buke vad ni tycker är en rimlig hyra för nedanstående objekt. Jag bor...
Svar
2
· Visningar
574
Senast: Ramona
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 247
Senast: Septicemia
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 383
Senast: cherie
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp