Jag känner att dina frågor är missriktade. Jag har inte så stort val vad gäller teknologin, då banken inte tillåter att betala räkningar på kontoret längre - men det är också avvägningen konsumtion-påverkan, alltså, kan jag genom användandet av teknologin påverka fler att leva hållbart?
Jag vill inte att diskussionen blir någon slags tävling i hur "stenåldersaktigt" jag nu lever, det är inte poängen. Med det sagt; jag kommer vid årsskiftet säga upp mig från mitt jobb för att förändra mitt liv och fokusera bara på miljön. Då blir det avvägningar som "är det bättre om jag skippar tåget eller skippar aktivismen på andra sidan resan?" är det bättre om jag slutar ta min medicin eller om jag fortsätter orka kämpa för förändring?".
Så, inga resor, lokalt odlad mat, extremt minimal användning av el, inga bilar förutom i extrema nödfall, etc - så lever jag mitt liv och kommer fortsätta att leva det. Tror jag att alla kommer hoppa på det tåget med glädje? Nej. Däremot tror jag att klimatkrisen kommer tvinga fram det, antingen genom proaktiva förändringar, eller som svar på krisen i sig.
Inte ens jag hoppar på det är tåget med glädje. Jag är skitledsen och förbannad. Detta var INTE det liv jag ville ha, men jag ser inte något annat val.