Jag kan ju gissa att störningsgraden i Sverige kanske beror på att vi svenska föräldrar har barn som tar mer plats och hörs mer pga uppfostran...
Vi har rest runt en hel del i världen och ingenstans har jag någonsin märkt av störning pga barn på samma sätt som på ”svenskhotellet” på Kanarieöarna. Det var typ helvetet på jorden med sockerfixade kids som fick härja fritt medans föräldrarna drack all inc-öl och vin typ.
Nu senast vi reste var det ganska många barn på hotellet. De märktes knappt av, jämfört med vår huligan som uppenbarligen har en helt annan (brist på

) fostran och som kastade bestick, mat, stimmade runt, rymde och sprang osv. Vansinnigt svettigt och pinsamt, varför vi övergick till att låta henne äta tidigt när folk inte åt ”finmiddag” och sedan äta själva när hon sov i sulkyn. Aldrig har vi heller dricksat så generöst... Den miljön vill inte vi äta i och definitivt inte utsätta andra för, jag hoppas verkligen att någon hade haft mod att skälla ut oss om vi resignerat en dag och låter henne hållas istället för att avbryta och lämna.
Ett svenskuppfostrat rödhårigt litet barn bland säkert ett trettiotal amerikanska, brittiska, tyska, argentinska, mexikanska barn och hon var vandrande kaos...