Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på tv-drama filmat med handkamera. Tittade på Nobel igår - välproducerat , välspelat och spännande. Men sjösjukt. :meh:
Det blir litet löjligt när regissörer inte har förtroende för att storyn och skådespelarinsatserna håller, utan känner att de måste tillföra "dynamik" genom att fotografen måste fyllefilma allting handhållet...

Jag vägrar titta om det är filmat så. Vill jag bli sjösjuk åker jag ut i en båt :meh:
 
Jag stör mig på att min alldeles nya fina UHD TV har jättedålig bild när man tittar på vanlig TV men perfekt bild när man tittar på typ Netflix eller Viaplay! Använder samma tv-kabel från comhem dosan som till tidigare TV och då var det utmärkt bild.... Vet inte vad jag ska göra!
 
Jag stör mig på att min alldeles nya fina UHD TV har jättedålig bild när man tittar på vanlig TV men perfekt bild när man tittar på typ Netflix eller Viaplay! Använder samma tv-kabel från comhem dosan som till tidigare TV och då var det utmärkt bild.... Vet inte vad jag ska göra!

Vad är det för kabel, HDMI?
 
Eeerr.... hur vet man det? Jag bara tog den som satt i Comhem grejjen i väggen och som satt i exets TV och satte in i min. Det är en sån rund sladd med pigg i ena änden och hål i andra änden :)
 
Jag stör mig på grabbgänget som är ute och sladdar med sina tuffa bilar hela nätterna. Startsträckan går precis utanför vårt sovrumsfönster :banghead: ungefär 23.30 startar dom och håller igång till två tiden fram och tillbaka...
 
Det tror jag, det sitter en comhem-låda vid balkongdörren som antennkabeln kommer ifrån. Vi hade aldrig någon extra sladd vad jag vet till exets TV.

MVH/Mycket TV-oteknisk Aliche :)

Jag har inte jobbat med kabel-TV ska tilläggas utan bara med parabol men jag ska försöka förklara så gott jag kan :)
Från väggen till digitalboxen ska det gå en antennsladd, det är den sladd du beskrev tidigare. Från digitalboxen till TV:n ska du använda en HDMI-kabel. Det är vad som krävs för att du ska kunna få HD-kvalité även på det du tittar på via antennuttaget i väggen :)
 
Hmmm vi har aldrig haft en separat digitalbox utan antennsladden går direkt från comhem lådan i väggen in i TVn. Det enda extra jag har från comhem är en (tror jag) router för trådlösa wifit.
 
Har samma problem som er andra med dålig bild. Jag har dock digitaltv utöver kabeltvn och märker att bilden på kabeltvn blir bättre (om än inte helt bra) om jag har digitalboxen igång av nån jävla anledning O_o
 
Jag stör mig på tv-drama filmat med handkamera. Tittade på Nobel igår - välproducerat , välspelat och spännande. Men sjösjukt. :meh:
Det blir litet löjligt när regissörer inte har förtroende för att storyn och skådespelarinsatserna håller, utan känner att de måste tillföra "dynamik" genom att fotografen måste fyllefilma allting handhållet...
Men JA!!! Åh vad det störde mig också!
 
Nej, det är som hos mig, ett comhem-hus. Vi har ~16 kanaler via antennsladden och dosan i väggen.

Jag har för övrigt samma problem @Aliche :down:

Det kan vara så räligt att det ni har är analog kabel-TV. Kvalitén på ljud och bild är inte alls densamma som med digital-TV, oavsett hur digital-TV:n tas emot.
Det borde dock vara möjligt att uppgradera till digital-TV via kabel. Ring och prata med ComHem om det är de som är leverantören. Samma sak för @Aliche och @gul_zebra :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
170
· Visningar
7 891
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 005
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 089
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 246
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp