Jag tänkte börja föda upp lantbruksmaskiner.

I dag traffade jag denna super starka herre. Jag undrar om det inte ingatt lite steroider for att fa den kroppsbyggnaden? Han var dock mycket trevlig latt att ha att gora med och inte det minsta stingslig nar jag klattrade fram och tillbaka pa honom.

Da han stod mitt pa var County Fair med folk overallt fick jag inte kora honom, men det hade varit haftigt :p Det finns valdigt manga av den har modellen har i Oregon's vindal, nar det regnar ar det svart att ta sig upp och ner for kullar da det bara ar lera som blir sa himla hal i Oregon regnet ... men den har modellen ska tydligen fungera hur bra som helst.
 

Bifogade filer

  • IMG_1988.JPG
    IMG_1988.JPG
    634,1 KB · Visningar: 53
Det är verkligen fint att se alla ägg de lägger just nu. 😍 Vill man se dem i sin naturliga miljö och rätt arbete är det verkligen rätt tid att åka runt och titta nu. Ibland är det bra att ha kikar för de kan vara långt borta på gärdena. Men ibland har man tur och får se dem precis bredvid vägen. Lite mer ledsamt är när de dyker upp på vägen, jag förstår att ägarna ibland inte har något val men de blir ofta hårt pressade och stressade när de ska ta sig fram på 100 vägar och ibland blir de aggressiva och anfaller de snabbare personbilarna. :(
 
I dag traffade jag denna super starka herre. Jag undrar om det inte ingatt lite steroider for att fa den kroppsbyggnaden? Han var dock mycket trevlig latt att ha att gora med och inte det minsta stingslig nar jag klattrade fram och tillbaka pa honom.

Da han stod mitt pa var County Fair med folk overallt fick jag inte kora honom, men det hade varit haftigt :p Det finns valdigt manga av den har modellen har i Oregon's vindal, nar det regnar ar det svart att ta sig upp och ner for kullar da det bara ar lera som blir sa himla hal i Oregon regnet ... men den har modellen ska tydligen fungera hur bra som helst.
Känns som det behövs IVF och en mutation för den modellen. Flera befruktade ägg som inte delar sig. Spännande men lite sci-fi.
 
I dag traffade jag denna super starka herre. Jag undrar om det inte ingatt lite steroider for att fa den kroppsbyggnaden? Han var dock mycket trevlig latt att ha att gora med och inte det minsta stingslig nar jag klattrade fram och tillbaka pa honom.

Da han stod mitt pa var County Fair med folk overallt fick jag inte kora honom, men det hade varit haftigt :p Det finns valdigt manga av den har modellen har i Oregon's vindal, nar det regnar ar det svart att ta sig upp och ner for kullar da det bara ar lera som blir sa himla hal i Oregon regnet ... men den har modellen ska tydligen fungera hur bra som helst.
Sade de någonting om stammen? Väldigt intressant extremiteter på den traktorn. Det syns ju att den har John Deere i stammen men vad mer? Kanske en bandvagn?
 
Det är verkligen fint att se alla ägg de lägger just nu. 😍 Vill man se dem i sin naturliga miljö och rätt arbete är det verkligen rätt tid att åka runt och titta nu. Ibland är det bra att ha kikar för de kan vara långt borta på gärdena. Men ibland har man tur och får se dem precis bredvid vägen. Lite mer ledsamt är när de dyker upp på vägen, jag förstår att ägarna ibland inte har något val men de blir ofta hårt pressade och stressade när de ska ta sig fram på 100 vägar och ibland blir de aggressiva och anfaller de snabbare personbilarna. :(
Jag är lite förvirrad över färgkodningen på äggen :confused:
Förr så var dom vita eller svarta, det var ju enkelt att förstå då vilka som var befruktade eller ej.

Men idag med vita, rosa, blå och t.o.m. gula :eek:
Svarta (obefruktade) verkar ha försvunnit, men aveln går ju framåt så det förstår jag, även rosa och blå. Fast jag tycker inte om att man fastnat i könsrollerna så tidigt! :mad:
Men gula eller ljusgröna :confused: Har HBTQ äntligen kommit ifatt eller vad är det frågan om?!
 
Jag är lite förvirrad över färgkodningen på äggen :confused:
Förr så var dom vita eller svarta, det var ju enkelt att förstå då vilka som var befruktade eller ej.

Men idag med vita, rosa, blå och t.o.m. gula :eek:
Svarta (obefruktade) verkar ha försvunnit, men aveln går ju framåt så det förstår jag, även rosa och blå. Fast jag tycker inte om att man fastnat i könsrollerna så tidigt! :mad:
Men gula eller ljusgröna :confused: Har HBTQ äntligen kommit ifatt eller vad är det frågan om?!
Ja det där är verkligen lite förvirrande, jag vet inte riktigt om man har kommit fram till något riktigt bra svar än. Jag tror att det hänger ihop med att man har korsat in och även linjeavlat en del för att få fram häftiga färger och specifika arbetsegenskaper. Det är ju väldigt sällan man ser unga traktorer som är grå utan det är bara äldre veteranmodeller och de börjar bli allt färre. :(
 
Sade de någonting om stammen? Väldigt intressant extremiteter på den traktorn. Det syns ju att den har John Deere i stammen men vad mer? Kanske en bandvagn?

Nej det var lite "hysh-hysh" vad det gallde stammen, forutom John Deere sa klart. Den enda forklaringen var att nar de med tre bakdack pa varje sida inte kom upp och ner for Willamette valley's leriga kullar kunde den har bade ta sig upp och ner utan att glida och forstora grodan (oftast vin pa kullarna, sa det ar ju bra att det inte blir forstort av att traktorn glider:d. Det mest intressanta tycker jag nog ar hur den kan svanga pa bakdelen ... jag undrar sa vad det ska vara bra for ... utom i parnings dans sa klart.
 
I dag traffade jag denna super starka herre. Jag undrar om det inte ingatt lite steroider for att fa den kroppsbyggnaden? Han var dock mycket trevlig latt att ha att gora med och inte det minsta stingslig nar jag klattrade fram och tillbaka pa honom.

Da han stod mitt pa var County Fair med folk overallt fick jag inte kora honom, men det hade varit haftigt :p Det finns valdigt manga av den har modellen har i Oregon's vindal, nar det regnar ar det svart att ta sig upp och ner for kullar da det bara ar lera som blir sa himla hal i Oregon regnet ... men den har modellen ska tydligen fungera hur bra som helst.
Kanske besläktad med de här stackarna, som är så sönderavlade att minsta sjukdomstecken blir dyra veterinärräkningar? :sorry:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 364
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 001
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 284
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 589
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp