Jag tänkte börja föda upp lantbruksmaskiner.

Alltså, den svenska kränktheten. Hur tror ni vi ska få mat på bordet om aveln av lantbruksmaskiner ska behöva döljas i någon maskinhall. Snart kommer det väl EUrestriktioner påhittade av någon blyg lättkränkt stadsbo som fått för sig att det bara är att gå in . Nu när hemligheten om hur det går till ändå är avslöjad så måste det väl förklaras att väderförhållandena är viktiga.
Tänk på BARNEN!!!
 
Jag har senaste dagarna sett flera uppvakningar och även parningar häromkring. Jag har inte vågat stanna och fota någon av dem för jag tänkte med alla hormoner i omlopp och hur stora hanarna varit har jag inte våga riskera att de blir hotfulla. :nailbiting:

Men vad kallar man dem, hingstar, tjurar, galtar eller vad?
 
Jag har senaste dagarna sett flera uppvakningar och även parningar häromkring. Jag har inte vågat stanna och fota någon av dem för jag tänkte med alla hormoner i omlopp och hur stora hanarna varit har jag inte våga riskera att de blir hotfulla. :nailbiting:

Men vad kallar man dem, hingstar, tjurar, galtar eller vad?
Gumse kanske? Sarv? 🤔
Eller är det casanova? :idea:
 
Vad har de brist på när de lägger ägg utan skal? 😥
Har legat ett antal STORA gulaktiga äggformade rullar på åkrarna här, men de har saknat det plastiga skalet.
Vilket slöseri med uppvaktning och parning om detta innebär att det inte kan bli något av äggen...
 
Vad har de brist på när de lägger ägg utan skal? 😥
Har legat ett antal STORA gulaktiga äggformade rullar på åkrarna här, men de har saknat det plastiga skalet.
Vilket slöseri med uppvaktning och parning om detta innebär att det inte kan bli något av äggen...

Ja, det är tragiskt med de icke levnadsdugliga äggen men det är ju inte så mycket en kan göra åt det. Troligen beror det på näringsbrist i slutet av säsongen, i kombination med utmattning efter de intensiva parningarna.
 
Vad har de brist på när de lägger ägg utan skal? 😥
Har legat ett antal STORA gulaktiga äggformade rullar på åkrarna här, men de har saknat det plastiga skalet.
Vilket slöseri med uppvaktning och parning om detta innebär att det inte kan bli något av äggen...
Är det inte den unika skallösa äggsorten halm :confused:
 
Jag har sett en betäckning!! :love:

Jag vågade inte gå alltför nära, för jag var rädd att störa dem, men herr skördetröska brydde sig inte alls om mig och fortsatte visa upp sig på åkern även efter själva betäckningen. Jag undrar om de kanske tom kommer att göra ett nytt försök lite senare i eftermiddag.
Visa bifogad fil 75234

De kan hålla på hela dagarna ända in på kvällen. Med en så stor mängd säd och så många unika parningar förstår man ju att fertiliteten inte är den bästa.
 
har ni sett detta, har aldrig sett den interna anatomin på lantbruksmaskiner!
1630057014961.png
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 164
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 183
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 257
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp